V súvislosti s problémom Volkswagenu, týkajúcim sa emisií, médiami prešla vlna správ o znížení investícií a výdavkov automobilky na vývoj nových modelov.
Štandardne nemecký výrobca ročne investuje asi 10-miliárd eur. V najbližšom období sa očakáva asi 10-percentné zníženie týchto investícií. Podľa najnovších informácií, zverejnených značkou prostredníctvom tlačovej správy, sa to však nedotkne novej generácie modelu Phaeton.
Phaeton dostane elektrický pohon
Aj keď prvú generáciu asi málokto považuje za výnimočne úspešný projekt, Volkswagen ani napriek škrtom neupustil od pôvodného plánu postaviť druhú generáciu modelu Phaeton. Jej príchod na svetové trhy je plánovaný až po roku 2020.
Podľa plánu sa stane novou vlajkovou loďou automobilky a získa čisto elektrický pohon. Tesla Model S tak dostane nového konkurenta.
Na konkrétne čísla je ešte priskoro, ale automobilka už teraz zdôrazňuje svoje zameranie na dlhý dojazd elektromobilu. Vo výbave nebude chýbať ani budúca generácia asistenčných systémov.
V Európe nasadí VW diesel výlučne s technológiou AdBlue
V súvislosti so zvyšovaním dojazdu elektromobilov a plug-in hybridov dôjde aj k ďalšiemu vývoju platformy MQB, na základe ktorej sú v súčasnosti postavené modely Volkswagen.
Novinkou bude vznik novej platformy MEB, ktorá má byť navrhnutá pre všetky osobné, ale aj ľahké komerčné vozidlá. Nová platforma podľa tlačovej správy umožní vznik nových “konceptov, vzbudzujúcich emócie“. Ich plánovaný elektrický dojazd sa pohybuje v rozmedzí 250 až 500 km.
Vo veľmi blízkej budúcnosti dôjde k zmene stratégie, týkajúcej sa naftových motorov. V Európe a Severnej Amerike bude automobilka po novom montovať iba dieselové motory s technológiou AdBlue.
V praxi systém vstrekuje do prúdu výfukových plynov močovinu, skladovanú v osobitnej nádrži. Následne dôjde k chemickej reakcii oxidov dusíka a močoviny. Jej výsledkom je molekulárny dusík a voda.