SME

Nový elektrický VW Phaeton bude konkurovať Tesle Model S

Ani znižovanie výdavkov nezastaví vývoj druhej generácie modelu Phaeton. V Európe nasadí VW naftové motory výlučne s technológiou AdBlue.

Phaeton Exclusive Concept predstaveý na autosalóne v Ženeve v roku 2013Phaeton Exclusive Concept predstaveý na autosalóne v Ženeve v roku 2013 (Zdroj: ILUSTRAČNÉ - VW)

V súvislosti s problémom Volkswagenu, týkajúcim sa emisií, médiami prešla vlna správ o znížení investícií a výdavkov automobilky na vývoj nových modelov.

Štandardne nemecký výrobca ročne investuje asi 10-miliárd eur. V najbližšom období sa očakáva asi 10-percentné zníženie týchto investícií. Podľa najnovších informácií, zverejnených značkou prostredníctvom tlačovej správy, sa to však nedotkne novej generácie modelu Phaeton.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Phaeton dostane elektrický pohon

Aj keď prvú generáciu asi málokto považuje za výnimočne úspešný projekt, Volkswagen ani napriek škrtom neupustil od pôvodného plánu postaviť druhú generáciu modelu Phaeton. Jej príchod na svetové trhy je plánovaný až po roku 2020.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa plánu sa stane novou vlajkovou loďou automobilky a získa čisto elektrický pohon. Tesla Model S tak dostane nového konkurenta.

Na konkrétne čísla je ešte priskoro, ale automobilka už teraz zdôrazňuje svoje zameranie na dlhý dojazd elektromobilu. Vo výbave nebude chýbať ani budúca generácia asistenčných systémov.

V Európe nasadí VW diesel výlučne s technológiou AdBlue

V súvislosti so zvyšovaním dojazdu elektromobilov a plug-in hybridov dôjde aj k ďalšiemu vývoju platformy MQB, na základe ktorej sú v súčasnosti postavené modely Volkswagen.

Novinkou bude vznik novej platformy MEB, ktorá má byť navrhnutá pre všetky osobné, ale aj ľahké komerčné vozidlá. Nová platforma podľa tlačovej správy umožní vznik nových “konceptov, vzbudzujúcich emócie“. Ich plánovaný elektrický dojazd sa pohybuje v rozmedzí 250 až 500 km.

SkryťVypnúť reklamu

Vo veľmi blízkej budúcnosti dôjde k zmene stratégie, týkajúcej sa naftových motorov. V Európe a Severnej Amerike bude automobilka po novom montovať iba dieselové motory s technológiou AdBlue.

V praxi systém vstrekuje do prúdu výfukových plynov močovinu, skladovanú v osobitnej nádrži. Následne dôjde k chemickej reakcii oxidov dusíka a močoviny. Jej výsledkom je molekulárny dusík a voda.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 454
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 7 310
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 948
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 858
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 274
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 2 943
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Imunoblog: Veľké jarné upratovanie… tela!
  2. Emil Lobotka: Ukrižuj
  3. Lukáš Čelinák: Donald Trump, EÚ a svetová obchodná vojna
  4. Jan Pražák: Já ti to do smrti neodpustím, táto!
  5. Tomáš Csicsó: Akých potenciálnych ministrov ponúka súčasná opozícia?
  6. Ida Tittelová: Moravské Toskánsko
  7. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  8. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 705
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 413
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 390
  4. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 18 279
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 117
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 317
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 927
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 498
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
reklama
SkryťZatvoriť reklamu