Prvé kroky automobilky Tesla smerom k používaniu autonómneho riadenia sme zaznamenali ešte minulý rok v septembri.
Všetky vozidlá Tesla Model S, vyrobené od tohto dátumu, sú vybavené potrebným hardvérom pre využívanie rady asistentov, súvisiacich s autonómnym riadením vozidla. Model S získal radar, kameru, ultrazvukový senzor snímajúci celé okolie auta do vzdialenosti necelých päť metrov pri akejkoľvek cestovnej rýchlosti a schopnosť autonómne brzdiť v prípade nebezpečenstva.
Spolu s verziou softvéru 6.0 to umožňovalo vozidlu využívať adaptívny tempomat a varovanie pred nehodou v nízkych rýchlostiach.
Nový softvér rozširuje funkcie Autopilota
S aktualizáciou softvéru na verziu 7.0 môžu majitelia využívať väčšie množstvo asistenčných systémov, ktoré približujú autonómne riadenie k realite.
Autopilot dokáže udržiavať vozidlo vo svojom pruhu, ale aj zmeniť pruh pri jazde po diaľnici. Šofér ho k manévru vyzve jednoduchým zapnutím smerovky. Vozidlo zmení pruh iba v prípade, že je to bezpečné. Za prípadnú nehodu stále ostáva zodpovedný vodič.
Digitálne ovládanie rýchlosti, bŕzd a volantu má podľa Tesly zabrániť prednému a bočnému nárazu. Samozrejmosťou je aj schopnosť paralelného parkovania bez zásahu vodiča do riadenia.
Tesla Autopilotom neprekonáva ostatné značky
Automobilka prirovnáva svojho Autopilta k systémom, ktoré pomáhajú pilotom lietadiel s ich kontrolou počas priaznivých vonkajších podmienok.
Tesla svojím Autopilotom zatiaľ neprekonáva ostatné značky v disciplíne autonómneho riadenia. Zozbierané výstupné údaje z celej flotily automobilov však umožňuje systému kontinuálne sa učiť a zlepšovať.
Navyše, existujúci hardvér sa dá využiť na množstvo ďalších funkcií, súvisiacich s autonómnym šoférovaním a pri ich zavedení v budúcnosti do praxe tak stačí majiteľom Tesly iba aktualizovať softvér. Ich vozidlo tak aj po rokoch môže držať krok v oblasti autonómneho riadenia s dobou.