SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Toyota zverejnila detaily hybridnej sústavy nového Priusu

Štvrtá generácia má upravenú pohonnú jednotku. Mierne stratila na výkone, ale polepšila si v spotrebe.

(Zdroj: Toyota)

Keď sa spomenie hybrid, asi každému sa vybaví Toyota Prius. Nedávno predstavila japonská automobilka už štvrtú generáciu tohto modelu.

Aj keď jej vzhľad, pripomínajúci model Mirai už poznáme, stále nám chýbali detailnejšie informácie o pohone vozidla a jeho parametroch.

Využitie novej platformy TNGA pomohlo konštruktérom znížiť ťažisko vozidla a zároveň zvýšiť tuhosť vozidla o 60 percent. Vďaka premiestneniu batérií pod zadné sedadlá narástol objem batožinového priestoru na 502 l.

Významnými inováciami prešla pohonná jednotka. Jej základ však stále tvorí benzínový motor 1,8 VVT-i , ktorému pomáha ľahší elektromotor s výkonom 53 kW.

Výkon elektromotora tak v porovnaní s predchodcom klesol o 7 kW, v prípade benzínového agregátu došlo k minimálnemu poklesu o 1 kW (72 kW). Krútiaci moment 142 Nm ostal v prípade štvorvalca nezmenený.

Do nového Priusu sa budú alternatívne montovať dva typy batérií Li-ion a Ni-MH. Toyota sa chváli zvýšením ich energetickej hustoty.

Tepelná účinnosť motora má prekonať hranicu 40%. Celkovo je hybridný systém ľahší. Mechanické straty benzínovej pohonnej jednotky boli znížené približne o 20 %. Zmeny pohonnej jednotky majú pomôcť k zlepšeniu spotreby.

Prius má byť podľa Toyoty najúspornejšie spomedzi vozidiel bez možnosti dobíjania energie priamo z elektrickej siete.

Do nového Priusu sa budú alternatívne montovať dva typy batérií Li-ion a Ni-MH. Toyota sa chváli zvýšením ich energetickej hustoty. To znamená, že viac energie sa dá získať z menšej jednotky. Práve to umožnilo zmeniť umiestnenie batérií v aute a tým získať väčší batožinový priestor.

Kufru nepochybne pomohla aj zmena rozmerov vozidla. Oproti predchodcovi je novinka dlhšia, širšia a nižšia. Rázvor náprav ostal zachovaný.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 22 344
  2. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 7 488
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 132
  4. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 3 981
  5. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 3 275
  6. First moment dovolenka: letný oddych so zľavou do 35 percent 2 677
  7. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 584
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 501
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


21 h
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Jozef Ďanovský: 7 úrodných rokov pod supervíziou Dr.Velických
  2. Ľuboš Vodička: Husitské opevnenie v Prietrži
  3. Rastislav Puchala: Pikantné spomienky na vlastnú stužkovú
  4. Anton Kovalčík: Občianska vojna a revolučný teror v sovietskom Rusku, 2.
  5. Jozef Kozár: Aké sú skutočné farby na Marse?
  6. Helena Michlíková: Kto uhádne moje meno- nechcem Ťa ale kto ho neuhádne, vezmem Ťa
  7. Adriana Boysová: Mikuláš na luxemburský spôsob
  8. Ľudmila Križanovská: Prvýkrát súhlasím s Eduardom Chmelárom
  1. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 410
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 6 148
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 289
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 796
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 024
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 2 872
  7. Pavel Macko: Ľudské hyeny a vojnoví štváči sa nezastavia pred ničím! 2 699
  8. Rudolfa Vallová: Lekári, nechcite švajčiarske platy! 2 619
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu