Toyota zverejnila detaily hybridnej sústavy nového Priusu

Štvrtá generácia má upravenú pohonnú jednotku. Mierne stratila na výkone, ale polepšila si v spotrebe.

(Zdroj: Toyota)

Keď sa spomenie hybrid, asi každému sa vybaví Toyota Prius. Nedávno predstavila japonská automobilka už štvrtú generáciu tohto modelu.

Aj keď jej vzhľad, pripomínajúci model Mirai už poznáme, stále nám chýbali detailnejšie informácie o pohone vozidla a jeho parametroch.

Využitie novej platformy TNGA pomohlo konštruktérom znížiť ťažisko vozidla a zároveň zvýšiť tuhosť vozidla o 60 percent. Vďaka premiestneniu batérií pod zadné sedadlá narástol objem batožinového priestoru na 502 l.

Významnými inováciami prešla pohonná jednotka. Jej základ však stále tvorí benzínový motor 1,8 VVT-i , ktorému pomáha ľahší elektromotor s výkonom 53 kW.

Výkon elektromotora tak v porovnaní s predchodcom klesol o 7 kW, v prípade benzínového agregátu došlo k minimálnemu poklesu o 1 kW (72 kW). Krútiaci moment 142 Nm ostal v prípade štvorvalca nezmenený.

Do nového Priusu sa budú alternatívne montovať dva typy batérií Li-ion a Ni-MH. Toyota sa chváli zvýšením ich energetickej hustoty.

Tepelná účinnosť motora má prekonať hranicu 40%. Celkovo je hybridný systém ľahší. Mechanické straty benzínovej pohonnej jednotky boli znížené približne o 20 %. Zmeny pohonnej jednotky majú pomôcť k zlepšeniu spotreby.

Prius má byť podľa Toyoty najúspornejšie spomedzi vozidiel bez možnosti dobíjania energie priamo z elektrickej siete.

Do nového Priusu sa budú alternatívne montovať dva typy batérií Li-ion a Ni-MH. Toyota sa chváli zvýšením ich energetickej hustoty. To znamená, že viac energie sa dá získať z menšej jednotky. Práve to umožnilo zmeniť umiestnenie batérií v aute a tým získať väčší batožinový priestor.

Kufru nepochybne pomohla aj zmena rozmerov vozidla. Oproti predchodcovi je novinka dlhšia, širšia a nižšia. Rázvor náprav ostal zachovaný.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  4. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  5. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  6. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  10. Dva rekordy na druhý pokus
  1. ČSOB: Najlepšou ochranou proti hackerom sú vzdelaní klienti
  2. Viete, kto stojí za udalosťami Novembra 89?
  3. V Nemocnici Košice-Šaca pomohla bariatria prvým dvom pacientom
  4. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  5. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  6. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  7. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  9. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  10. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 187
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 29 025
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 020
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 383
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 429
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 413
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 240
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 124