SME
Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky

Toyota zverejnila detaily hybridnej sústavy nového Priusu

Štvrtá generácia má upravenú pohonnú jednotku. Mierne stratila na výkone, ale polepšila si v spotrebe.

(Zdroj: Toyota)

Keď sa spomenie hybrid, asi každému sa vybaví Toyota Prius. Nedávno predstavila japonská automobilka už štvrtú generáciu tohto modelu.

Aj keď jej vzhľad, pripomínajúci model Mirai už poznáme, stále nám chýbali detailnejšie informácie o pohone vozidla a jeho parametroch.

Využitie novej platformy TNGA pomohlo konštruktérom znížiť ťažisko vozidla a zároveň zvýšiť tuhosť vozidla o 60 percent. Vďaka premiestneniu batérií pod zadné sedadlá narástol objem batožinového priestoru na 502 l.

Významnými inováciami prešla pohonná jednotka. Jej základ však stále tvorí benzínový motor 1,8 VVT-i , ktorému pomáha ľahší elektromotor s výkonom 53 kW.

Výkon elektromotora tak v porovnaní s predchodcom klesol o 7 kW, v prípade benzínového agregátu došlo k minimálnemu poklesu o 1 kW (72 kW). Krútiaci moment 142 Nm ostal v prípade štvorvalca nezmenený.

Do nového Priusu sa budú alternatívne montovať dva typy batérií Li-ion a Ni-MH. Toyota sa chváli zvýšením ich energetickej hustoty.

Tepelná účinnosť motora má prekonať hranicu 40%. Celkovo je hybridný systém ľahší. Mechanické straty benzínovej pohonnej jednotky boli znížené približne o 20 %. Zmeny pohonnej jednotky majú pomôcť k zlepšeniu spotreby.

Prius má byť podľa Toyoty najúspornejšie spomedzi vozidiel bez možnosti dobíjania energie priamo z elektrickej siete.

Do nového Priusu sa budú alternatívne montovať dva typy batérií Li-ion a Ni-MH. Toyota sa chváli zvýšením ich energetickej hustoty. To znamená, že viac energie sa dá získať z menšej jednotky. Práve to umožnilo zmeniť umiestnenie batérií v aute a tým získať väčší batožinový priestor.

Kufru nepochybne pomohla aj zmena rozmerov vozidla. Oproti predchodcovi je novinka dlhšia, širšia a nižšia. Rázvor náprav ostal zachovaný.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  2. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  3. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  4. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  5. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  6. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  2. Keď ekológia spája
  3. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  4. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 815
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 760
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 4 948
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 351
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 288
  6. Od Česka až po Jadran 3 970
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 149
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 120
  9. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 839
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 202
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do kaviarne Towers nevidno.

Inšpekcia má odposluchy aj videozáznamy.


2 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Za kyberšikanu hrozí až šesť rokov.


a 1 ďalší 59m
Matúš Burčík

Dohody policajtov s kriminálnikmi nie sú novinkou.


4 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


11 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl