Keď sa spomenie hybrid, asi každému sa vybaví Toyota Prius. Nedávno predstavila japonská automobilka už štvrtú generáciu tohto modelu.
Aj keď jej vzhľad, pripomínajúci model Mirai už poznáme, stále nám chýbali detailnejšie informácie o pohone vozidla a jeho parametroch.
Využitie novej platformy TNGA pomohlo konštruktérom znížiť ťažisko vozidla a zároveň zvýšiť tuhosť vozidla o 60 percent. Vďaka premiestneniu batérií pod zadné sedadlá narástol objem batožinového priestoru na 502 l.
Významnými inováciami prešla pohonná jednotka. Jej základ však stále tvorí benzínový motor 1,8 VVT-i , ktorému pomáha ľahší elektromotor s výkonom 53 kW.
Výkon elektromotora tak v porovnaní s predchodcom klesol o 7 kW, v prípade benzínového agregátu došlo k minimálnemu poklesu o 1 kW (72 kW). Krútiaci moment 142 Nm ostal v prípade štvorvalca nezmenený.
Do nového Priusu sa budú alternatívne montovať dva typy batérií Li-ion a Ni-MH. Toyota sa chváli zvýšením ich energetickej hustoty.
Tepelná účinnosť motora má prekonať hranicu 40%. Celkovo je hybridný systém ľahší. Mechanické straty benzínovej pohonnej jednotky boli znížené približne o 20 %. Zmeny pohonnej jednotky majú pomôcť k zlepšeniu spotreby.
Prius má byť podľa Toyoty najúspornejšie spomedzi vozidiel bez možnosti dobíjania energie priamo z elektrickej siete.
Do nového Priusu sa budú alternatívne montovať dva typy batérií Li-ion a Ni-MH. Toyota sa chváli zvýšením ich energetickej hustoty. To znamená, že viac energie sa dá získať z menšej jednotky. Práve to umožnilo zmeniť umiestnenie batérií v aute a tým získať väčší batožinový priestor.
Kufru nepochybne pomohla aj zmena rozmerov vozidla. Oproti predchodcovi je novinka dlhšia, širšia a nižšia. Rázvor náprav ostal zachovaný.