Emisný škandál môže narásť do ešte väčších rozmerov. Potom ako Volkswagen priznal inštalovanie softvéru, ktorý mal zabezpečiť lepšie výsledky emisných testov pre niektoré naftové vozidlá modelových rokov 2009 až 2015, sa do podozrenia dostali aj autá modelového roku 2016.
Rovnako sa jedná o vozidlá vybavené naftovými motormi. Volkswagen v utorok potvrdil pre The Associated Press prítomnosť “prídavného zariadenia na kontrolu emisií“. V preklade sa jedná o nový softvér, ktorého prítomnosť výrobca najskôr odhalil pred americkými úradmi. Stalo sa tak ešte 29. septembra.
Tisícky vozidiel ostalo "uväznených"
Táto informácia spôsobila, že tisícky vozidiel VW Beetle, Golf a Jetta ostávajú “uväznených“ v amerických prístavoch, pokiaľ nebude problém so softvérom vyriešený. Dotýka sa to aj naftových verzií Passatu, vyrábaných vo výrobnom závode v meste Chattanooga, Tennessee.
Novoobjavený softvér má za úlohu rýchlejšie zohriať katalyzátor výfukových plynov, a tým zároveň zvýšiť účinnosť zariadenia, ktoré separuje oxidy dusíka na neškodný dusík a kyslík.
Hlavným predmetom vyšetrovania je, či dotknutý softvér bol špeciálne namierený na podvádzanie pri emisných testoch. To by podľa amerických úradov znamenalo, že VW stavil na dlhodobú stratégiu na obchádzanie emisných kontrol.
Vozidlá zrejme splnia limity aj bez softvéru
Prvé výsledky naznačujú schopnosť nových modelov splniť emisné normy aj bez zmieňovaného softvéru. Ten pravdepodobne len zabezpečuje ich splnenie s väčšou rezervou.
Koncern ďalej spolupracuje s americkými regulačnými úradmi na certifikačnom procese potrebnom pre predaj áut modelového roku 2016. Pôvodnú žiadosť pre certifikačný proces dieselových áut nemecký výrobca stiahol, keďže dotknutý regulačný úrad nebol informovaný o prítomnosti nového softvéru vo vozidlách.