Pred pár dňami Ferrari odhalilo svoj nový limitovaný model F12tdf, ktorým vzdáva hold legendárnym vytrvalostným pretekom Tour de France (nie cyklistickým, ale motoristickým).
Taliansky výrobca so vzpínajúcim sa koňom v znaku im dominoval v päťdesiatych a šesťdesiatych rokoch minulého storočia. Z limitovanej série, vychádzajúcej z modelu F12 Berlinetta, vyrobia Taliani len 799 kusov.
O pohon zadných kolies sa stará upravený atmosférický dvanásťvalec s objemom 6,3 l. Pod kapotou verzie 12tdf dosahuje ešte o 40 koní vyšší maximálny výkon (780 koní). Maximálny krútiaci moment 705 Nm je dostupný pri 6750 otáčkach, ale už od 2 500 otáčok je k dispozícii až 80 percent z jeho maximálnej hodnoty.
Inšpiráciou pri úpravách agregátu bola technika formuly 1. Ferrari F12tdf vďaka tomu zrýchli z pokoja na 100 km/h za 2,9 s a rýchlosť 200 km/h dosiahne o ďalších päť sekúnd neskôr.
Zastaviť z rýchlosti 100 km/h dokáže na dráhe 30,5 m, pri rýchlosti 200 km/h potrebuje na zastavenie vzdialenosť 121 m.
Odtučňovacia kúra v podobe využitia materiálov z uhlíkových vlákien priniesla 110 kg úbytok hmotnosti. Novinka dostala vpredu širšie pneumatiky, ktoré majú po novom rozmer 275/35 R20.
Na výrazné zlepšenie vlastností vozidla v zákrute však nestačia iba širšie pneumatiky, to si dobre uvedomujú aj technici Ferrari. Preto vybavili Ferrari F12tdf aj systémom, natáčajúcim zadné kolesá do zákruty. Podobný systém aj v prípade rodinného auta dokáže posunúť správanie vozidla v zákrute na nový level, o čom nás presvedčil Renault Espace a jeho systém 4Control.
Aký vplyv to má na športové auto, navyše poháňané zadnou nápravou, môžeme len odhadovať. Prácu systému približuje Ferrari v nasledujúcom videu.
V ďalšom videu popisuje Ferrari zmeny týkajúce sa motora.