BMW M2 prebehne zeleným peklom za menej ako 8 minút

Cieľom nemeckej značky bolo pripraviť ľahšie športové auto, nielen ako spomienku na prvý model M3 E30.

(Zdroj: BMW)

Nové BMW M2 automobilka predstavila len pred niekoľkými dňami a už dnes sa chváli, že novinka nebude mať problém prejsť jedno kolo legendárneho nemeckého okruhu - severnej slučky Nürburgringu, za menej ako osem minút.

Najmenšie dielo divízie M využíva niektoré technológie a podvozkové komponenty z "dospelého" M3/M4, no Nemci sľubujú, že novinka bude jednoduchšia a ľahšia. Podľa BMW ide o akýsi návrat ku svojim vlastným koreňom. Podobný krok urobilo pred časom aj Porsche a napriek veľkej koncentrácii na modelový rad 911, automobilka pripravila aj menší, ľahší a jednoduchší Cayman.

Napriek všetkej snahe je BMW M2 voči BMW M3 E30 z roku 1985 o asi 10 dlhšie a využíva o približne 10 cm dlhší rázvor náprav.

Kompaktné BMW M2 bude na svoj pohon využívať nový radový šesťvalcový motor prepĺňaný technológiou M TwinPower Turbo. Svojmu majiteľovi ponúkne výkon 272 kW (370 k) a krútiaci moment 465 Nm. Na dosiahnutie rýchlosti 100 km/h by novinke malo stačiť 4,3 sekundy.

Prešprintovať jedno kolo zeleného pekla za 7 minút a 58 sekúnd je úctyhodný čas, to nemôže nik poprieť. Na druhej strane môžu fanúšikovia "horúcich hatchbackov" namietať, že identický čas dosiahne aj súčasný Seat Leon Cupra a za menej peňazí. Zvuk radového šesťvalca a zábavu zadného pohonu však Cupra neponúkne.

Nemecká značka ešte dátum oficiálneho verejného predstavenia neprezradila. Neoficiálne informácie hovoria o januárovom autosalóne v americkom Detroite. BMW M2 by sa do predaja malo dostať do začiatku leta budúceho roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 739
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 000
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 239
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 361
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 349
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 909
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 617
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 547
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 459
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 859

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol nahnevaný ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

KOMENTÁRE

Kde sme boli, keď sme ešte mohli zasiahnuť? A kde sme teraz

OSN varovala svet už v roku 2014.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu

Ak natankujete Jaguar na pumpe Shell, môžete zaplatiť online priamo z auta

Platbu za palivo jednoducho potvrdíte na dotykovom displeji.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop