Ročne zomrie pri dopravných nehodách 1,25 milióna ľudí

Svetová zdravotnícka organizácia chce, aby krajiny sveta sprísnili zákony, a tým zabránili vodičom jazdiť nedovolenou rýchlosťou alebo pod vplyvom alkoholu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) dnes vyhlásila, že krajiny sveta musia sprísniť zákony, aby zabránili vodičom jazdiť nedovolenou rýchlosťou alebo pod vplyvom alkoholu a pomohli znížiť celkovú ročnú bilanciu 1,25 milióna obetí dopravných nehôd na cestách. Informovala o tom agentúra Reuters.

WHO vo svojej výročnej Správe o globálnom stave bezpečnosti na cestách za rok 2015 zdôrazňuje, že až 49 percent obetí nehôd tvoria cyklisti, motocyklisti a chodci. Kritizuje pritom USA, Indonéziu a Nigériu ako krajiny, ktoré zaostávajú v uplatňovaní bezpečnostných opatrení na cestách.

Európa má najnižšiu úmrtnosť

Generálna riaditeľka WHO Margaret Chanová pri predstavení správy v Ženeve povedala, že "sú potrebné lepšie zákony o rýchlosti jazdy, pití a šoférovaní, používaní prilby na motocykloch a bezpečnostných pásov a detských sedačiek v autách".

Zredukovať počty obetí na životoch a zranených pri nehodách na cestách do roku 2020 na polovicu je jedným z cieľov udržateľného rozvoja, ktoré OSN schválila minulý mesiac.

V krajinách s nízkymi a strednými príjmami dochádza k 85 percentám úmrtí na cestách napriek tomu, že sa v nich nachádza iba 54 percent zo všetkých automobilov vo svete, pokračovala Chanová. Európa má najnižšiu úmrtnosť na cestách a Afrika najvyššiu.

Expert WHO Etienne Krug zdôraznil, že svoj podiel práce musia urobiť aj výrobcovia áut, ktorí príliš často pristupujú na kompromis v otázke bezpečnosti, aby udržali nízke ceny.

"Hovoríme o celkom jednoduchých a základných veciach, ako sú napríklad bezpečnostné pásy..." Valná väčšina áut vyrábaných vo svete podľa Kruga ešte stále nedosahuje dobrý bezpečnostný štandard.

Pomôže aj základná sanitka

Krugu označil za dôležitú aj lepšiu starostlivosť o ľudí zranených pri dopravných nehodách. "A nemusí byť nevyhnutne finančne nákladná. Veľmi často panuje presvedčenie, že potrebujeme viac vrtuľníkov a špičkových sanitiek. V skutočnosti aj základná sanitka s minimálnym vybavením a ľuďmi, ktorí vedia uplatniť jednoduché život zachraňujúce postupy, urobí veľa dobrého."

Bývalý starosta New Yorku Michael Bloomberg povedal, že mesto znížilo straty na životoch pri nehodách na cestách na historickú úroveň tým, že posilnilo bezpečnosť cyklistov a chodcov v uliciach, a to je možné urobiť všade vo svete.

"Dopravné nehody sú približne deviata hlavná príčina úmrtí vo svete. A sú hlavnou príčinou úmrtí ľudí vo veku od 15 do 29 rokov... Skutočnosťou je, že každému jednému z týchto úmrtí je naozaj možné zabrániť," dodal Bloomberg.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  3. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  4. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  5. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  1. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  2. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  3. Slovensko spieva koledy
  4. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  5. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  6. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  7. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  8. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  9. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  10. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 50 556
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 562
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 068
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 8 660
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 005
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 785
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 813
  8. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 747
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 5 598
  10. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 5 490

Téma: Nehody


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vlani hrozil pádom vlády, teraz Ficovi rozmrazenie platov neprekáža

Bugár kritizoval Smer a SNS, že neprišli s vlastnými riešením.

Dobré ráno

Dobré ráno: Falošný hlas podobný Ficovi by znalci odhalili

Je Robert Fico naozaj na nahrávke?

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Platy politikov sú dobrá príležitosť odhaliť populistov

Nekonečné zmrazovanie je neúnosné.

Neprehliadnite tiež

Jaguar s novou kolekciou predvádza psie kusy

Doplnky uľahčia život psovi aj jeho majiteľovi.

Prvá jazda: Seat Tarraco kombinuje nemecké gény so španielskym temperamentom

Môže byť zaujímavou alternatívou k Seatu Alhambra.

Škola šmyku: Ako správne šoférovať v zime?

Je jeden zaručený spôsob, ako nedostať šmyk.

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.