Ročne zomrie pri dopravných nehodách 1,25 milióna ľudí

Svetová zdravotnícka organizácia chce, aby krajiny sveta sprísnili zákony, a tým zabránili vodičom jazdiť nedovolenou rýchlosťou alebo pod vplyvom alkoholu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) dnes vyhlásila, že krajiny sveta musia sprísniť zákony, aby zabránili vodičom jazdiť nedovolenou rýchlosťou alebo pod vplyvom alkoholu a pomohli znížiť celkovú ročnú bilanciu 1,25 milióna obetí dopravných nehôd na cestách. Informovala o tom agentúra Reuters.

WHO vo svojej výročnej Správe o globálnom stave bezpečnosti na cestách za rok 2015 zdôrazňuje, že až 49 percent obetí nehôd tvoria cyklisti, motocyklisti a chodci. Kritizuje pritom USA, Indonéziu a Nigériu ako krajiny, ktoré zaostávajú v uplatňovaní bezpečnostných opatrení na cestách.

Európa má najnižšiu úmrtnosť

Generálna riaditeľka WHO Margaret Chanová pri predstavení správy v Ženeve povedala, že "sú potrebné lepšie zákony o rýchlosti jazdy, pití a šoférovaní, používaní prilby na motocykloch a bezpečnostných pásov a detských sedačiek v autách".

Zredukovať počty obetí na životoch a zranených pri nehodách na cestách do roku 2020 na polovicu je jedným z cieľov udržateľného rozvoja, ktoré OSN schválila minulý mesiac.

V krajinách s nízkymi a strednými príjmami dochádza k 85 percentám úmrtí na cestách napriek tomu, že sa v nich nachádza iba 54 percent zo všetkých automobilov vo svete, pokračovala Chanová. Európa má najnižšiu úmrtnosť na cestách a Afrika najvyššiu.

Expert WHO Etienne Krug zdôraznil, že svoj podiel práce musia urobiť aj výrobcovia áut, ktorí príliš často pristupujú na kompromis v otázke bezpečnosti, aby udržali nízke ceny.

"Hovoríme o celkom jednoduchých a základných veciach, ako sú napríklad bezpečnostné pásy..." Valná väčšina áut vyrábaných vo svete podľa Kruga ešte stále nedosahuje dobrý bezpečnostný štandard.

Pomôže aj základná sanitka

Krugu označil za dôležitú aj lepšiu starostlivosť o ľudí zranených pri dopravných nehodách. "A nemusí byť nevyhnutne finančne nákladná. Veľmi často panuje presvedčenie, že potrebujeme viac vrtuľníkov a špičkových sanitiek. V skutočnosti aj základná sanitka s minimálnym vybavením a ľuďmi, ktorí vedia uplatniť jednoduché život zachraňujúce postupy, urobí veľa dobrého."

Bývalý starosta New Yorku Michael Bloomberg povedal, že mesto znížilo straty na životoch pri nehodách na cestách na historickú úroveň tým, že posilnilo bezpečnosť cyklistov a chodcov v uliciach, a to je možné urobiť všade vo svete.

"Dopravné nehody sú približne deviata hlavná príčina úmrtí vo svete. A sú hlavnou príčinou úmrtí ľudí vo veku od 15 do 29 rokov... Skutočnosťou je, že každému jednému z týchto úmrtí je naozaj možné zabrániť," dodal Bloomberg.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 001
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 680
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 672
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 283
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 751
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 657
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 414
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 906
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 888
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 833

Téma: Nehody


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.