SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

FIA potrebuje vyrovnanejšiu Formulu 1

Plánované sprísňovanie pravidiel, týkajúce sa vývoja motorov F1, sa nekoná. Tímy tak dostávajú šancu priblížiť sa Mercedesu.

(Zdroj: Honda)

FIA sa dohodla s dodávateľmi motorov pre tímy Formuly 1 na pravidlách pre sezónu 2016. Informáciu priniesol portál autosport.com.

Pôvodný plán počítal s dátumom 28. február ako s posledným možným pre homologizáciu pohonných jednotiek. Po tomto termíne nemal byť na motoroch aplikovaný žiadny vývoj s výnimkou zmien, dotýkajúcich sa bezpečnosti, spoľahlivosti a šetrenia nákladov.

FIA potrebuje vyrovnanejšie preteky

Po stretnutí zástupcov Mercedesu, Ferrari, Renaultu a Hondy s predstaviteľmi FIA je jasné, že pravidlá nebudú také prísne, ako sa očakávalo. Od zavedenia turbom prepĺňaných šesťvalcov s objemom 1,6 l dominuje v kolotoči slávnych pretekov Mercedes a ostatné tímy sa na jeho úspechy pozerajú z úzadia.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Jediný, kto sa mu v tejto sezóne dokázal priblížiť, je Ferrari a Sebastian Vettel. Pre príťažlivosť pretekov je potrebné, aby boli jednotlivé tímy vyrovnanejšie. Zmrazenie vývoja motorov ku koncu februára by do značnej miery eliminovalo šancu ostatných priblížiť sa Mercedesu.

Vývoj motorov sa koncom februára nezastaví

Vylepšenia motora budú počas sezóny stále kontrolované systémom žetónov. Na výmenu všetkých častí agregátu potrebuje výrobca 66 žetónov. FIA tímom pridelila iba 32 žetónov, čo im umožní vymeniť menej ako polovicu súčiastok v motore.

Pôvodne plánované zníženie počtu žetónov na 25 pre budúcu sezónu neprešlo. Rovnako dôležitý je aj fakt, že vývojári pohonných jednotiek získajú viac času a môžu využiť žetóny aj po 28. februári. Systém žetónov slúži na zamedzenie nekontrolovateľného rastu nákladov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 741
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 896
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 610
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 042
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 737
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 380
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 786
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 468
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 288
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 133
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Premiér Igor Matovič.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Prezidentka Zuzana Čaputová, premiér Igor Matovič.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N