FIA potrebuje vyrovnanejšiu Formulu 1

Plánované sprísňovanie pravidiel, týkajúce sa vývoja motorov F1, sa nekoná. Tímy tak dostávajú šancu priblížiť sa Mercedesu.

(Zdroj: Honda)

FIA sa dohodla s dodávateľmi motorov pre tímy Formuly 1 na pravidlách pre sezónu 2016. Informáciu priniesol portál autosport.com.

Pôvodný plán počítal s dátumom 28. február ako s posledným možným pre homologizáciu pohonných jednotiek. Po tomto termíne nemal byť na motoroch aplikovaný žiadny vývoj s výnimkou zmien, dotýkajúcich sa bezpečnosti, spoľahlivosti a šetrenia nákladov.

FIA potrebuje vyrovnanejšie preteky

Po stretnutí zástupcov Mercedesu, Ferrari, Renaultu a Hondy s predstaviteľmi FIA je jasné, že pravidlá nebudú také prísne, ako sa očakávalo. Od zavedenia turbom prepĺňaných šesťvalcov s objemom 1,6 l dominuje v kolotoči slávnych pretekov Mercedes a ostatné tímy sa na jeho úspechy pozerajú z úzadia.

Článok pokračuje pod video reklamou

Jediný, kto sa mu v tejto sezóne dokázal priblížiť, je Ferrari a Sebastian Vettel. Pre príťažlivosť pretekov je potrebné, aby boli jednotlivé tímy vyrovnanejšie. Zmrazenie vývoja motorov ku koncu februára by do značnej miery eliminovalo šancu ostatných priblížiť sa Mercedesu.

Vývoj motorov sa koncom februára nezastaví

Vylepšenia motora budú počas sezóny stále kontrolované systémom žetónov. Na výmenu všetkých častí agregátu potrebuje výrobca 66 žetónov. FIA tímom pridelila iba 32 žetónov, čo im umožní vymeniť menej ako polovicu súčiastok v motore.

Pôvodne plánované zníženie počtu žetónov na 25 pre budúcu sezónu neprešlo. Rovnako dôležitý je aj fakt, že vývojári pohonných jednotiek získajú viac času a môžu využiť žetóny aj po 28. februári. Systém žetónov slúži na zamedzenie nekontrolovateľného rastu nákladov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 954
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 777
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 012
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 158
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 012
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 639
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 351
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.