FIA sa dohodla s dodávateľmi motorov pre tímy Formuly 1 na pravidlách pre sezónu 2016. Informáciu priniesol portál autosport.com.
Pôvodný plán počítal s dátumom 28. február ako s posledným možným pre homologizáciu pohonných jednotiek. Po tomto termíne nemal byť na motoroch aplikovaný žiadny vývoj s výnimkou zmien, dotýkajúcich sa bezpečnosti, spoľahlivosti a šetrenia nákladov.
FIA potrebuje vyrovnanejšie preteky
Po stretnutí zástupcov Mercedesu, Ferrari, Renaultu a Hondy s predstaviteľmi FIA je jasné, že pravidlá nebudú také prísne, ako sa očakávalo. Od zavedenia turbom prepĺňaných šesťvalcov s objemom 1,6 l dominuje v kolotoči slávnych pretekov Mercedes a ostatné tímy sa na jeho úspechy pozerajú z úzadia.
Jediný, kto sa mu v tejto sezóne dokázal priblížiť, je Ferrari a Sebastian Vettel. Pre príťažlivosť pretekov je potrebné, aby boli jednotlivé tímy vyrovnanejšie. Zmrazenie vývoja motorov ku koncu februára by do značnej miery eliminovalo šancu ostatných priblížiť sa Mercedesu.
Vývoj motorov sa koncom februára nezastaví
Vylepšenia motora budú počas sezóny stále kontrolované systémom žetónov. Na výmenu všetkých častí agregátu potrebuje výrobca 66 žetónov. FIA tímom pridelila iba 32 žetónov, čo im umožní vymeniť menej ako polovicu súčiastok v motore.
Pôvodne plánované zníženie počtu žetónov na 25 pre budúcu sezónu neprešlo. Rovnako dôležitý je aj fakt, že vývojári pohonných jednotiek získajú viac času a môžu využiť žetóny aj po 28. februári. Systém žetónov slúži na zamedzenie nekontrolovateľného rastu nákladov.