Koncern Daimler v spore o používaní problematického chladiaceho média do automobilových klimatizácií R1234yf údajne našiel východisko. Na budúci rok začne v nových modeloch používať oxid uhličitý. S odvolaním sa na Frankfurter Rundschau o tom informovala agentúra DPA.
Vozidlá sa majú predstaviť už dnes v Stuttgarte. Hovorca Daimleru sa zatiaľ k správe odmietol vyjadriť.
Spory medzi Daimlerom a Bruselom sa rozhoreli začiatkom roka 2013 potom, čo sa vozidlá Mercedes s novým chladiacim médiom R1234yf počas simulovaných nárazových testov vznietili a zhoreli do tla.
Počas testu čelného nárazu sa chemikália rozptýlila pod veľkým tlakom do okolia. Po styku s horúcimi časťami motora a výfukového potrubia sa následne vznietila. V laboratórnych podmienkach bolo chladiace médium R1234yf pritom hodnotené ako "ťažko zapáliteľné".
Dovtedy využívané chladiace médium označované R134a prešlo rovnakým testom bez problémov.
Odvtedy Mercedes striktne odmieta používať problematickú chemikáliu, čo ho spolu s nemeckou vládou dostalo do sporu nielen s EÚ, ale aj Francúzskom. A prípad sa dostal aj pred viacero súdov.
Daimler vlani ohlásil, že namiesto spornej chemikálie bude používať oveľa bezpečnejší a ekologicky neškodný oxid uhličitý. Výnimka pre Daimler na dnes už zakázanú pôvodnú chladiacu zmes R134a vyprší na konci budúceho roka.