Japonská automobilka Mitsubishi oznámila, že na európsky trh uvádza vylepšené verzie dvoch svojich osvedčených modelov. Nový Outlander a pick-up L200 piatej generácie prešli viacerými konštrukčnými a dizajnérskymi inováciami.
Outlander už disponuje stabilizačným systémom S-AWC
Nový Outlander je na prvý pohľad robustnejší, k čomu prispieva upravená predná maska, ale aj 18-palcové kolesá s diskami z ľahkých zliatin, zvýraznené čiernymi lemami blatníkov. Populárny model je obohatený o „dynamický štít“ (Dynamic Shield), novú vizuálnu identitu Mitsubishi, ktorá by mala evokovať dynamiku. Zmenil sa tiež dizajn LED svetlometov a zadnej časti vozidla. Outlander je teraz dlhší o 40 mm.
K zmenám došlo aj vo vnútri modelu. Pribudli viaceré dekory, mäkšie materiály na lakťovej opierke či odkladacia schránka na okuliare. V novom prevedení môžeme vidieť kožený volant, ktorý má hrubší veniec. Vylepšené by malo byť aj bočné vedenie sedadla a operadla a zadné sedadlo sa už podľa výrobcu ľahšie sklápa. Tuhšia karoséria má prispieť k utlmeniu nežiaducich zvukov a vibrácií.
Konštruktéri Mitsubishi sa sústredili aj na podvozok a pohonné ústrojenstvo. Elektronicky riadený pohon všetkých kolies Multi Select je rozšírený o systém S-AWC (Super – All Wheel Control), ktorý poznáme z modelu Lancer Evolution. S-AWC zahŕňa systém aktívnej kontroly stáčania (AYC), ktorý reguluje činnosť bŕzd a posilňovača riadenia. Pomocou aktívneho predného diferenciálu rozdeľuje hnací moment medzi ľavé a pravé kolesá. Pozitívne by tak mal vplývať na stabilitu vozidla nielen pri jazde v priamom smere, ale najmä v zákrutách.
Outlander má v sebe ukrytý buď benzínový dvojliter alebo vznetový motor s objemom 2,2 l. V prvom prípade je výkon prenášaný na predné kolesá päťstupňovou manuálnou prevodovkou, v druhom prípade šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou na všetky štyri kolesá.
Oba motory sú štvorvalcové a produkujú výkon 110 kW. Z hľadiska úspory paliva je na tom najlepšie diesel s manuálnou prevodovkou, pri ktorom automobilka udáva kombinovanú spotrebu 5,3 l/100 km. V ponuke Mitsubishi nechýba ani inovovaná plug-in hybridná verzia Outlander PHEV.
Pick-up je k dispozícii v 113 kW a 133 kW verzii
Piata generácia pick-upu L200 dáva zabudnúť na svojho úspešného generačného predchodcu, ktorého sa za deväť rokov vyrobilo 1,3 milióna kusov. V lete bola nová L200 britským automobilovým týždenníkom Auto Express ocenená titulom „Pick-up roka“ 2015.
Nová L200 ponúka štyri voliteľné jazdné režimy. Vďaka pohonu Super Select 4WD-II z modelu Mitsubishi Pajero môže byť poháňaná v 2WD alebo 4WD na každom povrchu vrátane asfaltu. Režim 2WD je šetrnejší k obsahu vašej nádrže, 4WD zabezpečuje lepšiu trakciu na vlhkých a klzkých povrchoch.
Inovovaný model má pod kapotou turbodieslový motor s technológiou variabilného časovania ventilov MIVEC a podľa tvrdenia automobilky je prvým pick-upom s celohliníkovým blokom motora. Preplňovaný agregát s objemom 2,4 litra je k dispozícii v 113 kW a 133 kW verzii. Spolupracuje buď so šesťstupňovou manuálnou alebo päťstupňovou automatickou prevodovkou.
Mitsubishi oznámilo, že tiež spevnilo karosériu a podvozkový rám a znížilo nároky na údržbu. Interval výmeny oleja sa predĺžil z 15-tisíc na 20-tisíc kilometrov, automatická prevodovka je dokonca v bezúdržbovom prevední. Dobré manévrovacie schopnosti by mal zabezpečiť polomer otáčania 5,9 m. Zvýšiť bezpečnosť by mal Asistent pre bezpečnú jazdu pri ťahaní prívesu, Asistent rozjazdu do kopca či kolenný airbag vodiča.
Mitsubishi Outlander je v ponuke od 21 500 eur, kým L200 v základnej výbave stojí 25 500 eur.