SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Na slovenský trh prichádza nové Mitsubishi Outlander a pick-up L200

Outlander prešiel viac ako sto konštrukčnými a dizajnérskymi vylepšeniami. Model L200 bol britským týždenníkom Auto Express ocenený titulom „Pick-up roka“ 2015.

(Zdroj: Mitsubishi)

Japonská automobilka Mitsubishi oznámila, že na európsky trh uvádza vylepšené verzie dvoch svojich osvedčených modelov. Nový Outlander a pick-up L200 piatej generácie prešli viacerými konštrukčnými a dizajnérskymi inováciami.

Outlander už disponuje stabilizačným systémom S-AWC

Nový Outlander je na prvý pohľad robustnejší, k čomu prispieva upravená predná maska, ale aj 18-palcové kolesá s diskami z ľahkých zliatin, zvýraznené čiernymi lemami blatníkov. Populárny model je obohatený o „dynamický štít“ (Dynamic Shield), novú vizuálnu identitu Mitsubishi, ktorá by mala evokovať dynamiku. Zmenil sa tiež dizajn LED svetlometov a zadnej časti vozidla. Outlander je teraz dlhší o 40 mm.

K zmenám došlo aj vo vnútri modelu. Pribudli viaceré dekory, mäkšie materiály na lakťovej opierke či odkladacia schránka na okuliare. V novom prevedení môžeme vidieť kožený volant, ktorý má hrubší veniec. Vylepšené by malo byť aj bočné vedenie sedadla a operadla a zadné sedadlo sa už podľa výrobcu ľahšie sklápa. Tuhšia karoséria má prispieť k utlmeniu nežiaducich zvukov a vibrácií.

Konštruktéri Mitsubishi sa sústredili aj na podvozok a pohonné ústrojenstvo. Elektronicky riadený pohon všetkých kolies Multi Select je rozšírený o systém S-AWC (Super – All Wheel Control), ktorý poznáme z modelu Lancer Evolution. S-AWC zahŕňa systém aktívnej kontroly stáčania (AYC), ktorý reguluje činnosť bŕzd a posilňovača riadenia. Pomocou aktívneho predného diferenciálu rozdeľuje hnací moment medzi ľavé a pravé kolesá. Pozitívne by tak mal vplývať na stabilitu vozidla nielen pri jazde v priamom smere, ale najmä v zákrutách.

Outlander má v sebe ukrytý buď benzínový dvojliter alebo vznetový motor s objemom 2,2 l. V prvom prípade je výkon prenášaný na predné kolesá päťstupňovou manuálnou prevodovkou, v druhom prípade šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou na všetky štyri kolesá.

Oba motory sú štvorvalcové a produkujú výkon 110 kW. Z hľadiska úspory paliva je na tom najlepšie diesel s manuálnou prevodovkou, pri ktorom automobilka udáva kombinovanú spotrebu 5,3 l/100 km. V ponuke Mitsubishi nechýba ani inovovaná plug-in hybridná verzia Outlander PHEV.

Pick-up je k dispozícii v 113 kW a 133 kW verzii

Piata generácia pick-upu L200 dáva zabudnúť na svojho úspešného generačného predchodcu, ktorého sa za deväť rokov vyrobilo 1,3 milióna kusov. V lete bola nová L200 britským automobilovým týždenníkom Auto Express ocenená titulom „Pick-up roka“ 2015.

Nová L200 ponúka štyri voliteľné jazdné režimy. Vďaka pohonu Super Select 4WD-II z modelu Mitsubishi Pajero môže byť poháňaná v 2WD alebo 4WD na každom povrchu vrátane asfaltu. Režim 2WD je šetrnejší k obsahu vašej nádrže, 4WD zabezpečuje lepšiu trakciu na vlhkých a klzkých povrchoch.

Inovovaný model má pod kapotou turbodieslový motor s technológiou variabilného časovania ventilov MIVEC a podľa tvrdenia automobilky je prvým pick-upom s celohliníkovým blokom motora. Preplňovaný agregát s objemom 2,4 litra je k dispozícii v 113 kW a 133 kW verzii. Spolupracuje buď so šesťstupňovou manuálnou alebo päťstupňovou automatickou prevodovkou.

Mitsubishi oznámilo, že tiež spevnilo karosériu a podvozkový rám a znížilo nároky na údržbu. Interval výmeny oleja sa predĺžil z 15-tisíc na 20-tisíc kilometrov, automatická prevodovka je dokonca v bezúdržbovom prevední. Dobré manévrovacie schopnosti by mal zabezpečiť polomer otáčania 5,9 m. Zvýšiť bezpečnosť by mal Asistent pre bezpečnú jazdu pri ťahaní prívesu, Asistent rozjazdu do kopca či kolenný airbag vodiča.

Mitsubishi Outlander je v ponuke od 21 500 eur, kým L200 v základnej výbave stojí 25 500 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  3. Spacák na kozmetiku?
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 005
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 325
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 8 170
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 947
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 690
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 115
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 2 288
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 188
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  2. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  3. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  4. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  5. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  6. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  7. Ján Škerko: Smutný obraz Putinovho hanebného Ruska
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 429
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 418
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 887
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 884
  5. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 798
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 446
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 185
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 108
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu