SME

Na slovenský trh prichádza nové Mitsubishi Outlander a pick-up L200

Outlander prešiel viac ako sto konštrukčnými a dizajnérskymi vylepšeniami. Model L200 bol britským týždenníkom Auto Express ocenený titulom „Pick-up roka“ 2015.

(Zdroj: Mitsubishi)

Japonská automobilka Mitsubishi oznámila, že na európsky trh uvádza vylepšené verzie dvoch svojich osvedčených modelov. Nový Outlander a pick-up L200 piatej generácie prešli viacerými konštrukčnými a dizajnérskymi inováciami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Outlander už disponuje stabilizačným systémom S-AWC

Nový Outlander je na prvý pohľad robustnejší, k čomu prispieva upravená predná maska, ale aj 18-palcové kolesá s diskami z ľahkých zliatin, zvýraznené čiernymi lemami blatníkov. Populárny model je obohatený o „dynamický štít“ (Dynamic Shield), novú vizuálnu identitu Mitsubishi, ktorá by mala evokovať dynamiku. Zmenil sa tiež dizajn LED svetlometov a zadnej časti vozidla. Outlander je teraz dlhší o 40 mm.

SkryťVypnúť reklamu

K zmenám došlo aj vo vnútri modelu. Pribudli viaceré dekory, mäkšie materiály na lakťovej opierke či odkladacia schránka na okuliare. V novom prevedení môžeme vidieť kožený volant, ktorý má hrubší veniec. Vylepšené by malo byť aj bočné vedenie sedadla a operadla a zadné sedadlo sa už podľa výrobcu ľahšie sklápa. Tuhšia karoséria má prispieť k utlmeniu nežiaducich zvukov a vibrácií.

Konštruktéri Mitsubishi sa sústredili aj na podvozok a pohonné ústrojenstvo. Elektronicky riadený pohon všetkých kolies Multi Select je rozšírený o systém S-AWC (Super – All Wheel Control), ktorý poznáme z modelu Lancer Evolution. S-AWC zahŕňa systém aktívnej kontroly stáčania (AYC), ktorý reguluje činnosť bŕzd a posilňovača riadenia. Pomocou aktívneho predného diferenciálu rozdeľuje hnací moment medzi ľavé a pravé kolesá. Pozitívne by tak mal vplývať na stabilitu vozidla nielen pri jazde v priamom smere, ale najmä v zákrutách.

SkryťVypnúť reklamu

Outlander má v sebe ukrytý buď benzínový dvojliter alebo vznetový motor s objemom 2,2 l. V prvom prípade je výkon prenášaný na predné kolesá päťstupňovou manuálnou prevodovkou, v druhom prípade šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou na všetky štyri kolesá.

Oba motory sú štvorvalcové a produkujú výkon 110 kW. Z hľadiska úspory paliva je na tom najlepšie diesel s manuálnou prevodovkou, pri ktorom automobilka udáva kombinovanú spotrebu 5,3 l/100 km. V ponuke Mitsubishi nechýba ani inovovaná plug-in hybridná verzia Outlander PHEV.

Pick-up je k dispozícii v 113 kW a 133 kW verzii

Piata generácia pick-upu L200 dáva zabudnúť na svojho úspešného generačného predchodcu, ktorého sa za deväť rokov vyrobilo 1,3 milióna kusov. V lete bola nová L200 britským automobilovým týždenníkom Auto Express ocenená titulom „Pick-up roka“ 2015.

SkryťVypnúť reklamu

Nová L200 ponúka štyri voliteľné jazdné režimy. Vďaka pohonu Super Select 4WD-II z modelu Mitsubishi Pajero môže byť poháňaná v 2WD alebo 4WD na každom povrchu vrátane asfaltu. Režim 2WD je šetrnejší k obsahu vašej nádrže, 4WD zabezpečuje lepšiu trakciu na vlhkých a klzkých povrchoch.

Inovovaný model má pod kapotou turbodieslový motor s technológiou variabilného časovania ventilov MIVEC a podľa tvrdenia automobilky je prvým pick-upom s celohliníkovým blokom motora. Preplňovaný agregát s objemom 2,4 litra je k dispozícii v 113 kW a 133 kW verzii. Spolupracuje buď so šesťstupňovou manuálnou alebo päťstupňovou automatickou prevodovkou.

Mitsubishi oznámilo, že tiež spevnilo karosériu a podvozkový rám a znížilo nároky na údržbu. Interval výmeny oleja sa predĺžil z 15-tisíc na 20-tisíc kilometrov, automatická prevodovka je dokonca v bezúdržbovom prevední. Dobré manévrovacie schopnosti by mal zabezpečiť polomer otáčania 5,9 m. Zvýšiť bezpečnosť by mal Asistent pre bezpečnú jazdu pri ťahaní prívesu, Asistent rozjazdu do kopca či kolenný airbag vodiča.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mitsubishi Outlander je v ponuke od 21 500 eur, kým L200 v základnej výbave stojí 25 500 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 17 694
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 035
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 949
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 923
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 378
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 219
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 971
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 817
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Jaroslav Liptak: Kde sme urobili chybu?
  3. Alexandra Drobná: Život z nadhľadu či s nadhľadom ?
  4. Angelika Herčková: Feministka: Keď sa vlastný názor stane "nadávkou"
  5. Marek Tocimák: Astronaut
  6. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (11. - 17.7.1925)
  8. Tomáš Hrubý: Zkusil jsi to vypnout a znovu zapnout?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 699
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 514
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 046
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 550
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 811
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 434
  7. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 215
  8. Ján Valchár: Delúzia solúnskych bratov plus novinky z frontu 3 774
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  4. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
SkryťZatvoriť reklamu