Bentley Bentayga bude poháňať aj diesel s elektrickým prepĺňaním

Spoločnosť už testuje prototypy vozidla s novým motorom a systémom e-charging. Trojlitrový diesel môže ponúknuť výkon viac ako 350 koní.

(Zdroj: Bentley)

Automobilka Bentley v luxusnom SUV modeli Bentayga použije naftový motor prepĺňaný elektrickým turbodúchadlom. Informáciu potvrdil jeden z predstaviteľov technického oddelenia značky.

Bentley použije rovnakú technológiu, známu aj pod pojmom e-charging, ktorú automobilka Audi vo svojich vozidlách predstaví na budúci rok. Prvým v rade je jedna z najsilnejších verzií modelu Q7. Elektrický spôsob prepĺňania zabezpečí dostatočný tlak v nasávacom potrubí už pri minimálnych otáčkach motora, čo umožní zvýšiť výkon aj krútiaci moment a zároveň znížiť priemernú spotrebu paliva.

Zatiaľ nie je známe, či v súvislosti s kauzou „dieselgate“ a emisnými podvodmi s naftovými motormi koncern Volkswagen nejako zmení časový plán zavedenia novej techniky do sériovej výroby. Neexistuje informácia ani o tom, či Bentley naftový motory s elektrickým prepĺňaním ponúkne aj zákazníkom v USA. Podľa dostupných informácií však značka už nové dieselové motory testuje.

Systém elektrického prepĺňania môže Bentley použiť aj vďaka existencii 48V siete v modeli Bentayga. Tú v súčasnosti využívajú aktívne stabilizátory vozidla. V prípade systému ‚e-charger‘ by došlo len k navýšeniu výkonu elektrického nízkonapäťového systému.

Audi demonštrovalo novinku na šesťvalcovom motore 3.0 TDI, ktorý vďaka elektrickému prepĺňaniu ponúka výkon 283 kW (385 k).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 558
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 112
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 386
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 456
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 390
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 871
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 583
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 440
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 437
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 858

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop