SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Nový Mini prichádza už aj ako kabriolet

Mini Cooper Convertible novej generácie je väčší ako predchodca. Aj vďaka tomu má približne o štvrtinu objemnejší batožinový priestor.

(Zdroj: Mini)

Do rodiny novej generácie Mini pribudol štvrtý člen. Po základnom trojdverovom modeli, jeho väčšej päťdverovej verzii a nedávno predstavenom modeli Clubman prichádza kabriolet Mini Cooper Convertible. Svetová premiéra ho čaká už koncom mesiaca na autosalóne v Tokiu.

Podobne ako ostatní zástupcovia novej generácie, aj Convertible je v porovnaní s predchodcami väčší. Do dĺžky narástol o 98 mm, do šírky o 44 mm a vyšší je o kozmetický jeden milimeter. Aj vďaka tomu sa zvýšil objem batožinového priestoru približne o štvrtinu na 215 litrov. Pri stiahnutej streche treba počítať s objemom o 55 litrov menším.

Základným prvkom odlišnosti od ostatných nových Mini je, ako inak, sklápacia textilná strecha. Ovládať ju je možné elektronicky do rýchlosti 30 km/h, pričom celý proces jej otvárania, resp. zatvárania trvá 18 sekúnd. Pre extravagantnejších majiteľov automobilka ponúka možnosť skrášliť ju grafikou Union Jack. Strecha môže byť využitá aj ako strešné okno.

Pod kapotou nájdeme buď benzínový trojvalec s výkonom 100 kW a s maximálnym krútiacim momentom 220 Nm alebo dvojliter so štyrmi valcami, ktorý produkuje výkon 141 kW a maximálne 280 Nm krútiaceho momentu. Pre tých, ktorí častejšie cestujú na dlhšie vzdialenosti bude zrejme najvhodnejšou voľbou dieslový motor s objemom 1,5 l a s výkonom 85 kW.

Motory spolupracujú so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Kombinovaná spotreba silnejšej benzínovej verzie by sa mala pohybovať na úrovni 6 l/100 km. Pri naftovom variante výrobca udáva 3,8 – 4 l /100 km. Vystužená karoséria a najmä mechanizmus sklápacej strechy spôsobili, že Convertible je ťažší o približne 120 kilogramov ako hatchbackové verzie, a teda sa aj o niečo pomalšie rozbieha.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 554
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 725
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 464
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 403
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 874
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 925
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 451
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 444
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 265
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 128
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Rozprávky SME

Najmúdrejšia sestra (číta Robert Roth)

Klasické rozprávky (nielen) pre vaše deti.

Rozprávky SME | podcast
Testovanie v Dolnom Kubíne.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N