Audi RS6 a RS7 vo verzii Performance získali na výkone

Oba vylepšené modely zrýchlia z nuly na stovku za 3,7 s. Predávať sa začínajú v Nemecku za minimálne 117-tisíc eur.

(Zdroj: Audi)

Ak sa našiel niekto, komu doteraz pripadal výkon RS6 Avant a RS7 Sportback ako nepostačujúci, ich nové vylepšené verzie by sa mu už mohli pozdávať viac. Audi totiž prichádza s balíkom Performance, v ktorom základným modelom RS6 a RS7 pridáva 33 kW výkonu.

Za príplatok tak nemecká automobilka ponúkne obe športové vozidlá s výkonom 445 kW. Krútiaci moment dokáže s funkciou overboost krátkodobo vyskočiť zo základných 700 Nm na 750 Nm. Pod kapotou síce zostal rovnaký benzínový štvorliter V8 prepĺňaný dvoma turbodúchadlami, ale vyšší plniaci tlak a nový software radiacej jednotky mu dovoľujú zvládať vyššie otáčky.

Aj preto dokážu RS6 Avant a RS7 Sportback vo verzii Performance vystreliť z nuly na stovku za 3,7 s, teda o 0,2 s rýchlejšie ako základné modely. Pri akcelerácii na 200 km/h došlo k celkovému zlepšeniu o 1,4 s na 12,1 s. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, ale je tu možnosť obmedzovač posunúť smerom nahor. Kombi RS6 sa potom rozbehne maximálne na 280 km/h, kým RS7 zrýchli až na 305 km/h.

Hoci sú oba modely výkonnejšie, na výraznejšom úbytku paliva v nádrži by sa to nemalo odzrkadliť. Pri RS6 zostáva kombinovaná spotreba na úrovni 9,6 l/100 km, pri RS7 to je 9,5 l/100km. Čím je to dané? Odpoveďou je optimalizovaný systém COD (Cylinder On Demand), ktorý necháva agregát 8V pri čiastočnom zaťažení pracovať ako šetrnejší štvorvalec.

Hnacia sila je prenášaná osemstupňovou automatickou prevodovkou a je rozdeľovaná na predné a zadné kolesá v pomere 40:60. Audi na vyžiadanie ponúka aj možnosť využitia športového diferenciálu na zadnej náprave s aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu medzi vnútorné a vonkajšie koleso. Automobilka tiež za príplatok vybaví kolesá keramickými kotúčovými brzdami vystuženými karbónovým vláknom.

Udržiavať všetku tú silu pod kontrolou pomáha zníženie svetlej výšky o 20 mm. Športový charakter modelov štandardne umocňujú 21-palcové kolesá, ďalej upravené nárazníky s veľkými otvormi pre prívod vzduchu vpredu a výrazne tvarovaným difúzorom vzadu, či rozšírené bočné prahy.

V interiéri sme si všimli čalúnenie Alcantara v kombinácii s kožou a s výrazným kontrastným prešívaním. Novinkou je špeciálne tlačidlo na multifunkčnom volante. Podobne ako v športiaku Audi R8 môže vodič prostredníctvom neho aktivovať režimy auto, comfort, dynamic a individual, bez toho, aby musel odvrátiť zrak od vozovky.

Známe sú už aj ceny, za ktoré idú modely do predaja v Nemecku. Audi RS6 Avant Performance vyjde nového majiteľa minimálne na 117-tisíc eur, RS7 Sportback Performance stojí ešte viac, takmer 122-tisíc eur. Ich predpredaj začne v novembri.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 230
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 439
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 161
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 086
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 420
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 283
  7. Kam do tepla v januári? 2 293
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 998
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 164

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov a ničí mimovládky

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov, médiá aj zahraničné organizácie. Vzoprieť sa mu vie málokto.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.