SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Audi RS6 a RS7 vo verzii Performance získali na výkone

Oba vylepšené modely zrýchlia z nuly na stovku za 3,7 s. Predávať sa začínajú v Nemecku za minimálne 117-tisíc eur.

(Zdroj: Audi)

Ak sa našiel niekto, komu doteraz pripadal výkon RS6 Avant a RS7 Sportback ako nepostačujúci, ich nové vylepšené verzie by sa mu už mohli pozdávať viac. Audi totiž prichádza s balíkom Performance, v ktorom základným modelom RS6 a RS7 pridáva 33 kW výkonu.

Za príplatok tak nemecká automobilka ponúkne obe športové vozidlá s výkonom 445 kW. Krútiaci moment dokáže s funkciou overboost krátkodobo vyskočiť zo základných 700 Nm na 750 Nm. Pod kapotou síce zostal rovnaký benzínový štvorliter V8 prepĺňaný dvoma turbodúchadlami, ale vyšší plniaci tlak a nový software radiacej jednotky mu dovoľujú zvládať vyššie otáčky.

Aj preto dokážu RS6 Avant a RS7 Sportback vo verzii Performance vystreliť z nuly na stovku za 3,7 s, teda o 0,2 s rýchlejšie ako základné modely. Pri akcelerácii na 200 km/h došlo k celkovému zlepšeniu o 1,4 s na 12,1 s. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, ale je tu možnosť obmedzovač posunúť smerom nahor. Kombi RS6 sa potom rozbehne maximálne na 280 km/h, kým RS7 zrýchli až na 305 km/h.

Hoci sú oba modely výkonnejšie, na výraznejšom úbytku paliva v nádrži by sa to nemalo odzrkadliť. Pri RS6 zostáva kombinovaná spotreba na úrovni 9,6 l/100 km, pri RS7 to je 9,5 l/100km. Čím je to dané? Odpoveďou je optimalizovaný systém COD (Cylinder On Demand), ktorý necháva agregát 8V pri čiastočnom zaťažení pracovať ako šetrnejší štvorvalec.

Hnacia sila je prenášaná osemstupňovou automatickou prevodovkou a je rozdeľovaná na predné a zadné kolesá v pomere 40:60. Audi na vyžiadanie ponúka aj možnosť využitia športového diferenciálu na zadnej náprave s aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu medzi vnútorné a vonkajšie koleso. Automobilka tiež za príplatok vybaví kolesá keramickými kotúčovými brzdami vystuženými karbónovým vláknom.

Udržiavať všetku tú silu pod kontrolou pomáha zníženie svetlej výšky o 20 mm. Športový charakter modelov štandardne umocňujú 21-palcové kolesá, ďalej upravené nárazníky s veľkými otvormi pre prívod vzduchu vpredu a výrazne tvarovaným difúzorom vzadu, či rozšírené bočné prahy.

V interiéri sme si všimli čalúnenie Alcantara v kombinácii s kožou a s výrazným kontrastným prešívaním. Novinkou je špeciálne tlačidlo na multifunkčnom volante. Podobne ako v športiaku Audi R8 môže vodič prostredníctvom neho aktivovať režimy auto, comfort, dynamic a individual, bez toho, aby musel odvrátiť zrak od vozovky.

Známe sú už aj ceny, za ktoré idú modely do predaja v Nemecku. Audi RS6 Avant Performance vyjde nového majiteľa minimálne na 117-tisíc eur, RS7 Sportback Performance stojí ešte viac, takmer 122-tisíc eur. Ich predpredaj začne v novembri.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  2. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  3. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  4. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  5. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  6. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  7. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  8. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  9. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  10. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  1. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  2. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  3. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  4. Novinka medzi prefabrikátmi
  5. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  6. 3D virtuálne prechádzky pozdĺž maďarsko-slovenských hraníc
  7. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  8. The future of M&A in Europe
  9. Prvé zamestnanie: 3 veci, na ktoré by ste nemali zabudnúť
  10. ADLO sa presťahovalo bližšie k zákazníkom
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 33 661
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 323
  3. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 14 377
  4. Aká je chémia vôní 10 156
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 476
  6. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 340
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 708
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 675
  9. Bývanie v meste predlžuje život 8 163
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 654
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kollár ležal na špeciálnom oddelení. Nemal prijímať návštevy ani nahrávať videá

O tom, že počas hospitalizácie vystúpil v televízii, nemocnica nevedela.

Dobré ráno

Dobré ráno: Raz si pamätá, raz nie. Čo priznala Jankovská?

Vo výpovedi spomína aj Roberta Fica.

Katarína Knechtová vydala nový album Svety.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Aj volič ĽSNS je občan

Vláda nenechala priestor na zákonné protesty.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Skokanom v predajoch za október je Fiat Panda, ktorá prišla v roku 2011.

Škoda po dlhom čakaní prezradila, aký osud čaká Fabiu Combi

Novinka dostane podvozkovú platformu MQB A0.

Skica Škody Fabia Combi tretej generácie po facelifte z roku 2018.

Prečo nové autá prichádzajú o hviezdičky v testoch NCAP?

Hybrid nie je zárukou dobrého hodnotenia.

Hybridná Toyota C-HR získala najlepšie hodnotenie z áut so spaľovacím motorom.

Ako vyzerá Škoda Enyaq v úvodnej edícii pre slovenský trh?

Najlacnejšia verzia u nás nie je v ponuke.

Škoda Enyaq iV 80