Audi RS6 a RS7 vo verzii Performance získali na výkone

Oba vylepšené modely zrýchlia z nuly na stovku za 3,7 s. Predávať sa začínajú v Nemecku za minimálne 117-tisíc eur.

(Zdroj: Audi)

Ak sa našiel niekto, komu doteraz pripadal výkon RS6 Avant a RS7 Sportback ako nepostačujúci, ich nové vylepšené verzie by sa mu už mohli pozdávať viac. Audi totiž prichádza s balíkom Performance, v ktorom základným modelom RS6 a RS7 pridáva 33 kW výkonu.

Za príplatok tak nemecká automobilka ponúkne obe športové vozidlá s výkonom 445 kW. Krútiaci moment dokáže s funkciou overboost krátkodobo vyskočiť zo základných 700 Nm na 750 Nm. Pod kapotou síce zostal rovnaký benzínový štvorliter V8 prepĺňaný dvoma turbodúchadlami, ale vyšší plniaci tlak a nový software radiacej jednotky mu dovoľujú zvládať vyššie otáčky.

Aj preto dokážu RS6 Avant a RS7 Sportback vo verzii Performance vystreliť z nuly na stovku za 3,7 s, teda o 0,2 s rýchlejšie ako základné modely. Pri akcelerácii na 200 km/h došlo k celkovému zlepšeniu o 1,4 s na 12,1 s. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, ale je tu možnosť obmedzovač posunúť smerom nahor. Kombi RS6 sa potom rozbehne maximálne na 280 km/h, kým RS7 zrýchli až na 305 km/h.

Hoci sú oba modely výkonnejšie, na výraznejšom úbytku paliva v nádrži by sa to nemalo odzrkadliť. Pri RS6 zostáva kombinovaná spotreba na úrovni 9,6 l/100 km, pri RS7 to je 9,5 l/100km. Čím je to dané? Odpoveďou je optimalizovaný systém COD (Cylinder On Demand), ktorý necháva agregát 8V pri čiastočnom zaťažení pracovať ako šetrnejší štvorvalec.

Hnacia sila je prenášaná osemstupňovou automatickou prevodovkou a je rozdeľovaná na predné a zadné kolesá v pomere 40:60. Audi na vyžiadanie ponúka aj možnosť využitia športového diferenciálu na zadnej náprave s aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu medzi vnútorné a vonkajšie koleso. Automobilka tiež za príplatok vybaví kolesá keramickými kotúčovými brzdami vystuženými karbónovým vláknom.

Udržiavať všetku tú silu pod kontrolou pomáha zníženie svetlej výšky o 20 mm. Športový charakter modelov štandardne umocňujú 21-palcové kolesá, ďalej upravené nárazníky s veľkými otvormi pre prívod vzduchu vpredu a výrazne tvarovaným difúzorom vzadu, či rozšírené bočné prahy.

V interiéri sme si všimli čalúnenie Alcantara v kombinácii s kožou a s výrazným kontrastným prešívaním. Novinkou je špeciálne tlačidlo na multifunkčnom volante. Podobne ako v športiaku Audi R8 môže vodič prostredníctvom neho aktivovať režimy auto, comfort, dynamic a individual, bez toho, aby musel odvrátiť zrak od vozovky.

Známe sú už aj ceny, za ktoré idú modely do predaja v Nemecku. Audi RS6 Avant Performance vyjde nového majiteľa minimálne na 117-tisíc eur, RS7 Sportback Performance stojí ešte viac, takmer 122-tisíc eur. Ich predpredaj začne v novembri.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  2. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  3. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  4. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  5. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  6. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  7. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  8. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  10. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 875
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 593
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 524
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 444
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 6 283
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 894
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 290
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 684
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 953
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 566

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Milan Kňažko: Fico klame, keď tvrdí, že nevedel, kam sa sťahuje

Keď nie ste aktívny v obrane svojich práv, prídete o ne, tvrdí MILAN KŇAŽKO.

DOMOV

Pri kontrole pošty sa Danko môže pozrieť do zahraničia

Preverovanie zásielok robí aj pošta. Obálky však neotvárajú.

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: v čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia úroveň a normálnosť na úspech v politike? Alebo budú práve naopak, hendikepom?

Neprehliadnite tiež

Majiteľka Tesly X žiada odškodné milión dolárov

Pri nehode začala Tesla horieť a zadné dvere ostali zablokované.

Uber chce mať do roku 2020 lietajúci taxík

Lietajúce taxi Uber bude malé lietadlo, ktoré bude vzlietať a pristávať vertikálne.

Formula F1 od sezóny 2018 s ďalšími zmenami

Stretnutie Strategickej skupiny a Komisie F1 v Paríži prinieslo odsúhlasenie viacerých zmien pre sezónu 2018.

Revolúciu elektroáut povedie Čína, nie Západ

Najväčší trh s autami zabojuje proti smogu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop