Audi RS6 a RS7 vo verzii Performance získali na výkone

Oba vylepšené modely zrýchlia z nuly na stovku za 3,7 s. Predávať sa začínajú v Nemecku za minimálne 117-tisíc eur.

(Zdroj: Audi)

Ak sa našiel niekto, komu doteraz pripadal výkon RS6 Avant a RS7 Sportback ako nepostačujúci, ich nové vylepšené verzie by sa mu už mohli pozdávať viac. Audi totiž prichádza s balíkom Performance, v ktorom základným modelom RS6 a RS7 pridáva 33 kW výkonu.

Za príplatok tak nemecká automobilka ponúkne obe športové vozidlá s výkonom 445 kW. Krútiaci moment dokáže s funkciou overboost krátkodobo vyskočiť zo základných 700 Nm na 750 Nm. Pod kapotou síce zostal rovnaký benzínový štvorliter V8 prepĺňaný dvoma turbodúchadlami, ale vyšší plniaci tlak a nový software radiacej jednotky mu dovoľujú zvládať vyššie otáčky.

Aj preto dokážu RS6 Avant a RS7 Sportback vo verzii Performance vystreliť z nuly na stovku za 3,7 s, teda o 0,2 s rýchlejšie ako základné modely. Pri akcelerácii na 200 km/h došlo k celkovému zlepšeniu o 1,4 s na 12,1 s. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, ale je tu možnosť obmedzovač posunúť smerom nahor. Kombi RS6 sa potom rozbehne maximálne na 280 km/h, kým RS7 zrýchli až na 305 km/h.

Hoci sú oba modely výkonnejšie, na výraznejšom úbytku paliva v nádrži by sa to nemalo odzrkadliť. Pri RS6 zostáva kombinovaná spotreba na úrovni 9,6 l/100 km, pri RS7 to je 9,5 l/100km. Čím je to dané? Odpoveďou je optimalizovaný systém COD (Cylinder On Demand), ktorý necháva agregát 8V pri čiastočnom zaťažení pracovať ako šetrnejší štvorvalec.

Hnacia sila je prenášaná osemstupňovou automatickou prevodovkou a je rozdeľovaná na predné a zadné kolesá v pomere 40:60. Audi na vyžiadanie ponúka aj možnosť využitia športového diferenciálu na zadnej náprave s aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu medzi vnútorné a vonkajšie koleso. Automobilka tiež za príplatok vybaví kolesá keramickými kotúčovými brzdami vystuženými karbónovým vláknom.

Udržiavať všetku tú silu pod kontrolou pomáha zníženie svetlej výšky o 20 mm. Športový charakter modelov štandardne umocňujú 21-palcové kolesá, ďalej upravené nárazníky s veľkými otvormi pre prívod vzduchu vpredu a výrazne tvarovaným difúzorom vzadu, či rozšírené bočné prahy.

V interiéri sme si všimli čalúnenie Alcantara v kombinácii s kožou a s výrazným kontrastným prešívaním. Novinkou je špeciálne tlačidlo na multifunkčnom volante. Podobne ako v športiaku Audi R8 môže vodič prostredníctvom neho aktivovať režimy auto, comfort, dynamic a individual, bez toho, aby musel odvrátiť zrak od vozovky.

Známe sú už aj ceny, za ktoré idú modely do predaja v Nemecku. Audi RS6 Avant Performance vyjde nového majiteľa minimálne na 117-tisíc eur, RS7 Sportback Performance stojí ešte viac, takmer 122-tisíc eur. Ich predpredaj začne v novembri.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  7. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  10. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  1. Najužitočnejšia appka 16 230
  2. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 14 036
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 709
  4. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 13 706
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 730
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 375
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 182
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 090
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 217
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 403

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žitňanská: Stratila som dôvod zotrvávať v koalícii aj formálne

Žitňanská sa chce viac venovať učeniu.

DOMOV

Žitňanská sa rozhodla odísť zo strany Most-Híd

Exministerka spravodlivosti opúšťa aj poslanecký klub.

Komentár Zuzany Kepplovej

Kto žiadal otvorenosť, nikdy v cirkvi nepochodil

Obvinený biskup vidí tradičných nepriateľov.

Neprehliadnite tiež

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.