SME

VW uvažuje o odkúpení a výmene áut s problémovými motormi

Koncern Volkswagen v rámci zvolávacej akcie na 2,4 milióna vozidiel so zmanipulovaným softvérom v Nemecku uvažuje aj o prémii pri výmene starého auta za nové.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - VW)

Ako sa agentúra DPA dozvedela od nemenovaných zdrojov z vnútra koncernu, cena za odkúpenie starého auta v kombinácii s dodatočnou výhodnou cenovou ponukou na nové sa dotkne predovšetkým 1,6-litrového dieselového motora, kde nebude stačiť aktualizácia softvéru.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Náprava bude vyžadovať výrazný zásah do technológie motora, čo znamená vyššie náklady na montážne dielce a viac odpracovaných hodín mechanikov.

Koncern dobrovoľne zvolá aj staršie diesele

Najviac by z toho mohli profitovať majitelia dieselov, ktorí ročne najazdia nadpriemerné množstvo kilometrov a uvažujú o kúpe nového auta.

SkryťVypnúť reklamu

Bude to však závisieť od viacerých faktorov, v prvom rade od veľkorysosti, s ktorou VW ocení staré vozidlo. Ďalší aspekt predstavuje legislatíva, nakoľko nie je jasné, či VW bude musieť rovnakú ponuku predložiť všetkým svojim zákazníkom, alebo ju môže obmedziť len na určité motory a ročníky.

Podľa informácií agentúry DPA sa po Európe pohybujú tri milióny áut s problémovým 1,6-litrovým dieselovým motorom. Na variant so zdvihovým objemom 2,0 litra pripadá 4,6 milióna áut a 340.000 vozidiel má malý 1,2-litrový motor. VW okrem týchto zhruba ôsmich miliónov vozidiel s emisnou normou Euro 5 dobrovoľne zvolá ďalších 500.000 starších dieselov s emisnými normami Euro 3 a Euro 4. To, či podobné kroky zvažuje aj slovenský závod, zatiaľ nevedno. Automobilka tieto informácie nekomentovala.

SkryťVypnúť reklamu

Na jeden servis pripadne 1100 áut

Agentúra DPA vypočítala, že s počtom 2,4 milióna áut v Nemecku pripadne na každý zmluvný servis VW približne 1100 vozidiel. Podľa odborníkov oprava každého auta potrvá v priemere 90 minút, vrátane vystavenia potrebných dokladov. Zvolávacia akcia tak na jedného mechanika vychádza na 200 pracovných dní a k tomu je potrebné pripočítať aj bežnú činnosť, napríklad opravy ostatných vozidiel.

Práve z týchto dôvodov môže mať Volkswagen záujem o výmenu starého vozidla za nové. Teoreticky by koncern mohol staršie autá predať mimo EÚ, napríklad v Turecku alebo Afrike. Do šrotovacieho lisu by sa dostali len veľmi staré exempláre.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 23 502
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 497
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 582
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 408
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 503
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 270
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 793
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 555
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Timotej Opálek: Mumford & Sons - Rushmere
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Eva Záhorská: Katastrofa menom Slintačka a krívačka
  4. Aleksander Prętnicki: Bratislavský Expres - Vlna tieňov
  5. Dušan Piršel: Vojna je ničota a strata ľudskosti
  6. Adrián Néma: Kde zmizla láska?
  7. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  8. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 932
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 410
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 595
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 755
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 591
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 11 564
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 220
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 800
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
reklama
SkryťZatvoriť reklamu