VW uvažuje o odkúpení a výmene áut s problémovými motormi

Koncern Volkswagen v rámci zvolávacej akcie na 2,4 milióna vozidiel so zmanipulovaným softvérom v Nemecku uvažuje aj o prémii pri výmene starého auta za nové.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - VW)

Ako sa agentúra DPA dozvedela od nemenovaných zdrojov z vnútra koncernu, cena za odkúpenie starého auta v kombinácii s dodatočnou výhodnou cenovou ponukou na nové sa dotkne predovšetkým 1,6-litrového dieselového motora, kde nebude stačiť aktualizácia softvéru.

Náprava bude vyžadovať výrazný zásah do technológie motora, čo znamená vyššie náklady na montážne dielce a viac odpracovaných hodín mechanikov.

Koncern dobrovoľne zvolá aj staršie diesele

Najviac by z toho mohli profitovať majitelia dieselov, ktorí ročne najazdia nadpriemerné množstvo kilometrov a uvažujú o kúpe nového auta.

Bude to však závisieť od viacerých faktorov, v prvom rade od veľkorysosti, s ktorou VW ocení staré vozidlo. Ďalší aspekt predstavuje legislatíva, nakoľko nie je jasné, či VW bude musieť rovnakú ponuku predložiť všetkým svojim zákazníkom, alebo ju môže obmedziť len na určité motory a ročníky.

Podľa informácií agentúry DPA sa po Európe pohybujú tri milióny áut s problémovým 1,6-litrovým dieselovým motorom. Na variant so zdvihovým objemom 2,0 litra pripadá 4,6 milióna áut a 340.000 vozidiel má malý 1,2-litrový motor. VW okrem týchto zhruba ôsmich miliónov vozidiel s emisnou normou Euro 5 dobrovoľne zvolá ďalších 500.000 starších dieselov s emisnými normami Euro 3 a Euro 4. To, či podobné kroky zvažuje aj slovenský závod, zatiaľ nevedno. Automobilka tieto informácie nekomentovala.

Na jeden servis pripadne 1100 áut

Agentúra DPA vypočítala, že s počtom 2,4 milióna áut v Nemecku pripadne na každý zmluvný servis VW približne 1100 vozidiel. Podľa odborníkov oprava každého auta potrvá v priemere 90 minút, vrátane vystavenia potrebných dokladov. Zvolávacia akcia tak na jedného mechanika vychádza na 200 pracovných dní a k tomu je potrebné pripočítať aj bežnú činnosť, napríklad opravy ostatných vozidiel.

Práve z týchto dôvodov môže mať Volkswagen záujem o výmenu starého vozidla za nové. Teoreticky by koncern mohol staršie autá predať mimo EÚ, napríklad v Turecku alebo Afrike. Do šrotovacieho lisu by sa dostali len veľmi staré exempláre.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 333
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 149
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 622
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 411
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 043
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 012
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 898
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 797
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 613
  10. Inteligencia vo všetkom 1 549

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

KOMENTÁRE

Voľby vo Francúzsku. Čo vlastne prospeje ľuďom?

Napäté voľby zakrývali podstatnejšiu tému.

SVET

Macron k politike pristupuje ako k startupu (profil)

Emmanuel Macron bol bankárom aj ministrom hospodárstva.

Neprehliadnite tiež

Prvá jazda: Toyota Yaris ide proti prúdu, zvýšila objem a ostáva bez turba

Toyota ostáva verná atmosférickým motorom, chýbať nemôže ani hybrid.

Citroën predstavil najvýkonnejšie auto vo svojej histórii, hybridné SUV

Model debutuje najprv v Číne, do Európy príde o rok.

Veteránisti po zime vyprázdňovali garáže na burze v Brne

Predviedli sa aj čerstvo zrenovované kúsky.

Naučte sa rozumieť reči vášho auta. Čo spôsobuje pazvuky v aute?

Niektoré môžeme ignorovať, iné pomôžu predísť katastrofe.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop