S japonskou automobilkou sa nám v minulosti spájali hlavne atmosférické benzínové motory. Honda však už dlhšie bojuje o zákazníkov prepĺňanými naftovými motormi.
Tento rok navyše predstavila benzínový motor VTEC Turbo s objemom 2 litre. Jeho výkon 228 kW (310 koní) umožňuje modelu Civic Type R zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 5,7 s.
Konkurencia už litrový trojvalec má
Ďalšie nové turbom prepĺňané agregáty sa majú objaviť pod kapotou desiatej generácie Hondy Civic 2017. Pohonné jednotky VTEC Turbo s objemom 1,0 a 1,5 l sú dôkazom, že aj Honda podľahla trendu znižovania objemov.
Litrový trojvalec zaradili do svojej ponuky už skôr automobilky Ford, Kia, či nedávno aj Opel pre potreby novej generácie modelu Astra.
Turbo zníži papierovú spotrebu
Na papieri pomáha turbo pri zachovaní výkonu znížiť spotrebu motora, čo je pre výrobcov nepochybne dôležité. Z pohľadu užívateľa prináša prepĺňanie dostatok krútiaceho momentu už v nižších otáčkach. Na druhej strane milovníci atmosférických motorov prídu o možnosť “vytočiť“ motor do vysokých otáčok.
Nové motory rozširujúce rad Earth Dreams Technology sú podľa tlačovej správy Hondy postavené na základe úplne novej konštrukcie.
Disponujú technológiou variabilného pohybu ventilov a využívajú turbodúchadlo s nízkym momentom zotrvačnosti. Príchodu nového Civicu na európske trhy, spolu s rozšírenou paletou motorov o trojvalec 1,0 l VTEC turbo a štvorvalec 1,5 l VTEC Turbo, sa dočkáme začiatkom roka 2017.