Koncept Mazda RX-Vision vracia život Wankelovmu motoru

Kompaktné rozmery pohonnej jednotky s rotačným piestom dovolili konštruktérom navrhnúť vozidlo s nízkou prednou kapotou, s motorom vpredu a so zadnou hnacou nápravou.

(Zdroj: Mazda)

Spolu s ukončením výroby modelu RX-8 definitívne skončila aj éra, počas ktorej japonská automobilka do útrob svojho sériového modelu montovala Wankelov motor. Aspoň pred pár rokmi sa to mnohým mohlo zdať.

Mazda však na motor s rotujúcim piestom nezanevrela ani v čase, keď sa sústredila na vývoj nových benzínových motorov Skyactiv-G a dieselových agregátov Skyactiv-D.

Podľa slov samotnej automobilky po skončení produkcie modelu RX-8 v roku 2012 pokračoval aj vývoj rotačného motora bez prerušenia.

Výsledkom je nová generácia tejto pohonnej jednotky, označovaná Skyactiv-R. Mazda sľubuje prelom v troch problémových bodoch, týkajúcich sa agregátov s rotačným piestom, a to v spotrebe, množstve produkovaných emisií a spoľahlivosti.

Novovyvinutá pohonná jednotka Skyactive-R našla svoje miesto pod prednou kapotou práve predstaveného konceptu RX-Vision.

Nová štúdia športového auta v sebe spája technológiu rotačného motora a prvky dizajnového jazyka Kodo. Práve kompaktné rozmery agregátu umožnili dizajnérom navrhnúť vozidlo s nízko položenou prednou kapotou.

Pohľad na oficiálne fotografie prezrádza celkovo nízky a široký postoj konceptu. Športový dizajn dvojmiestneho vozidla podčiarkujú 20palcové kolesá doslova natlačené v malom priestore pod blatníkmi. Práve pohľad na predné koleso odhaľuje, až aká nízka je v skutočnosti predná kapota. RX-Vision reprezentuje pohľad značky do budúcnosti.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 887
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 24 038
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 580
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 536
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 644
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 430
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 107
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 486

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.