Pre hybridné pohony pripravil Hyundai nový motor

Atmosférický agregát 1,6 GDI využíva atkinsonov cyklus a rad moderných riešení. Hyundai ho podporí novou osemstupňovou prevodovkou.

(Zdroj: Ilustračné foto: Hyundai)

Na výročnej International Powertrain Conference spoločnosť Hyundai predstavila nový benzínový motor 1.6 GDI - najnovší prírastok do konštrukčného radu Kappa, ako aj novú 8-stupňovú automatickú prevodovku pre pohon predných kolies.

Nový motor Kappa 1.6 GDI je považovaný za východiskový spaľovací motor pre rastúci segment automobilov strednej triedy s hybridným pohonom (HEV) a pohonom plug-in hybrid (PHEV).

Atkinsonov cyklus pre nižšiu spotrebu

Agregát sa objaví začiatkom roka 2016 a bude prvou pohonnou jednotkou značky Hyundai, ktorá prinesie kombináciu Atkinsonovho cyklu, systému recirkulácie chladených výfukových plynov (EGR) a dlhozdvihovej koncepcie v záujme zvýšenia termodynamickej účinnosti.

Tzv. Atkinsonov cyklus redukuje straty pri výmene plynov neskorým časom zatvárania nasávacieho ventilu pri zvýšenom kompresnom pomere.

Dosahuje ho pomocou zväčšeného rozsahu variabilného časovania nasávacích ventilov CVVT pootáčaním vačkového hriadeľa voči kľukovému hriadeľu prostredníctvom hydraulického aktuátora.

Systém recirkulácie výfukových plynov EGR privádza časť schladených výfukových plynov späť do nasávacieho potrubia.

Nový motor Kappa 1.6 GDI by mal mať zníženú spotrebu paliva o 3 % vďaka trom prvkom: podielu recirkulovaných výfukových plynov, chladiču EGR a krátkemu reakčnému času jednostupňového ventilu EGR.

Rozdielne chladenie motora

Ďalšiu úsporu paliva Hyundai dosiahol rozdelením chladiacich okruhov bloku motora a hlavy valcov, ktoré pracujú s rozdielnou teplotou. Termostat chladiacej kvapaliny v bloku je nastavený na 105 ℃, v hlave na 88 ℃.

Blok motora sa rýchlejšie zohreje, čím sú znížené trecie straty, nižšia teplota hlavy valcov redukuje tendenciu k vzniku detonačného spaľovania (klepania), čo umožňuje použiť vyšší kompresný pomer motora, zvyšujúci účinnosť.

Nový motor je vybavený šesťotvorovými injektormi priameho vstrekovania paliva GDI s maximálnym vstrekovacím tlakom 200 barov.

Implementácia nových technológií údajne zvyšuje termodynamickú účinnosť motora až na 40 % (oproti 30 % pri bežných motoroch) a zaručuje slušné výkonové parametre. Štvorvalec s objemom 1,6 litra dosahuje výkon 77 kW (105 k) a maximálny krútiaci moment 147 Nm.

Viac prevodových stupňov pri nižšej váhe

Nová osemstupňová automatická prevodovka pre pohon predných kolies má priniesť zníženie spotreby paliva o 7,3 % oproti existujúcej šesťstupňovej automatickej prevodovke.

Hyundai bude novú prevodovku na želanie kombinovať s motormi konštrukčných radov Lambda, Theta turbo GDI a R.

Nová prevodovka má koncepciu s ďalšou spojkou a prevodovým súkolesím pridanými k existujúcej šesťstupňovej automatickej prevodovke Hyundai.

Zvýšenie počtu prevodových stupňov umožnilo automobilke zväčšiť celkové prevodové rozpätie s čím súvisí lepšia akcelerácia a naopak – vyššie prevodové stupne si vyžiadajú pri rovnakej rýchlosti nižšie otáčky motora.

Hydrodynamický menič krútiaceho momentu je vybavený novým tlmičom torzných kmitov. Premosťovacia štvorlamelová spojka meniča teraz môže spínať v širšom rozsahu otáčok, čo by malo tiež prispieť k zníženiu spotreby paliva.

Prevodovka by mala byť zároveň tichšia a o 3,5 kg ľahšia oproti doterajšej 6-stupňovej automatickej prevodovke.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  3. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  4. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  5. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  6. Slovanet spustil LTE internet aj v okolí Prešova
  7. Košickí športovci „pustili žilou“
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  9. Počet predplatiteľov SME.sk dosiahol ďalší rekord
  10. Hektická Moskva, ktorá nikdy nespí
  1. Parfum podľa zverokruhu. Zvoľte tú správnu vôňu
  2. Fascinuje ma nadšenie mladých ľudí, s akým hltajú nové trendy
  3. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  4. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  5. Chute a vône kórejskej kuchyne priamo v METRO
  6. Adient je tretí najlepší zamestnávateľ
  7. 8 krokov k príprave na zdravé tehotenstvo
  8. Študenti SPU skúmajú vplyv rýchlostnej cesty na život obyvateľov
  9. V Botanickej záhrade predstavia nežnú krásu orchideí
  10. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 20 289
  2. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 14 191
  3. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 9 602
  4. Hektická Moskva, ktorá nikdy nespí 7 616
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 6 875
  6. Počet predplatiteľov SME.sk dosiahol ďalší rekord 6 187
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 404
  8. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk 4 569
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 3 289
  10. Olympiáda ukradne fanúšikom hodiny spánku 2 717

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vybavil niekto miliónové dotácie? Pri Babindole vidno Gašpara aj Jahnátka

Úspešní babindolskí podnikatelia majú kontakty na vplyvných ľudí spájaných so Smerom.

TECH

Päť hier na telefón, s ktorými si precvičíte mozgové závity

Dokážete navrhnúť najlepšiu križovatku a mechanické puzzle?

Neprehliadnite tiež

Enzo Ferrari sa stal legendou z donútenia

Pred 120 rokmi sa narodil zakladateľ legendárnej talianskej značky.

Dopravu v Bratislave skomplikovala poľadovica aj sneženie

Tunel Sitina priebežne uzatvárali a hromadná doprava mala v kopcoch opäť problémy.

Kia Ceed sa oficiálne predstavuje. Ponúka viac miesta a trúfa si aj na Golf

Tretia generácia sa bude od mája opäť vyrábať v Žiline.