Pre hybridné pohony pripravil Hyundai nový motor

Atmosférický agregát 1,6 GDI využíva atkinsonov cyklus a rad moderných riešení. Hyundai ho podporí novou osemstupňovou prevodovkou.

(Zdroj: Ilustračné foto: Hyundai)

Na výročnej International Powertrain Conference spoločnosť Hyundai predstavila nový benzínový motor 1.6 GDI - najnovší prírastok do konštrukčného radu Kappa, ako aj novú 8-stupňovú automatickú prevodovku pre pohon predných kolies.

Nový motor Kappa 1.6 GDI je považovaný za východiskový spaľovací motor pre rastúci segment automobilov strednej triedy s hybridným pohonom (HEV) a pohonom plug-in hybrid (PHEV).

Atkinsonov cyklus pre nižšiu spotrebu

Agregát sa objaví začiatkom roka 2016 a bude prvou pohonnou jednotkou značky Hyundai, ktorá prinesie kombináciu Atkinsonovho cyklu, systému recirkulácie chladených výfukových plynov (EGR) a dlhozdvihovej koncepcie v záujme zvýšenia termodynamickej účinnosti.

Tzv. Atkinsonov cyklus redukuje straty pri výmene plynov neskorým časom zatvárania nasávacieho ventilu pri zvýšenom kompresnom pomere.

Dosahuje ho pomocou zväčšeného rozsahu variabilného časovania nasávacích ventilov CVVT pootáčaním vačkového hriadeľa voči kľukovému hriadeľu prostredníctvom hydraulického aktuátora.

Systém recirkulácie výfukových plynov EGR privádza časť schladených výfukových plynov späť do nasávacieho potrubia.

Nový motor Kappa 1.6 GDI by mal mať zníženú spotrebu paliva o 3 % vďaka trom prvkom: podielu recirkulovaných výfukových plynov, chladiču EGR a krátkemu reakčnému času jednostupňového ventilu EGR.

Rozdielne chladenie motora

Ďalšiu úsporu paliva Hyundai dosiahol rozdelením chladiacich okruhov bloku motora a hlavy valcov, ktoré pracujú s rozdielnou teplotou. Termostat chladiacej kvapaliny v bloku je nastavený na 105 ℃, v hlave na 88 ℃.

Blok motora sa rýchlejšie zohreje, čím sú znížené trecie straty, nižšia teplota hlavy valcov redukuje tendenciu k vzniku detonačného spaľovania (klepania), čo umožňuje použiť vyšší kompresný pomer motora, zvyšujúci účinnosť.

Nový motor je vybavený šesťotvorovými injektormi priameho vstrekovania paliva GDI s maximálnym vstrekovacím tlakom 200 barov.

Implementácia nových technológií údajne zvyšuje termodynamickú účinnosť motora až na 40 % (oproti 30 % pri bežných motoroch) a zaručuje slušné výkonové parametre. Štvorvalec s objemom 1,6 litra dosahuje výkon 77 kW (105 k) a maximálny krútiaci moment 147 Nm.

Viac prevodových stupňov pri nižšej váhe

Nová osemstupňová automatická prevodovka pre pohon predných kolies má priniesť zníženie spotreby paliva o 7,3 % oproti existujúcej šesťstupňovej automatickej prevodovke.

Hyundai bude novú prevodovku na želanie kombinovať s motormi konštrukčných radov Lambda, Theta turbo GDI a R.

Nová prevodovka má koncepciu s ďalšou spojkou a prevodovým súkolesím pridanými k existujúcej šesťstupňovej automatickej prevodovke Hyundai.

Zvýšenie počtu prevodových stupňov umožnilo automobilke zväčšiť celkové prevodové rozpätie s čím súvisí lepšia akcelerácia a naopak – vyššie prevodové stupne si vyžiadajú pri rovnakej rýchlosti nižšie otáčky motora.

Hydrodynamický menič krútiaceho momentu je vybavený novým tlmičom torzných kmitov. Premosťovacia štvorlamelová spojka meniča teraz môže spínať v širšom rozsahu otáčok, čo by malo tiež prispieť k zníženiu spotreby paliva.

Prevodovka by mala byť zároveň tichšia a o 3,5 kg ľahšia oproti doterajšej 6-stupňovej automatickej prevodovke.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  2. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  3. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  4. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  5. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  6. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  8. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME
  10. Nákupná cena dlhopisov bude čoskoro najnižšia v roku
  1. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  2. Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou
  3. Move in immediately, if you feel like it
  4. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  5. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  6. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  9. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  10. Mio Spirit 7700 - autonavigace překvapuje super výbavou
  1. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 20 744
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 14 442
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 12 982
  4. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 10 499
  5. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 8 452
  6. Kramáre prešli zmenami. Detským pacientom viac chutí jesť 7 386
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 609
  8. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 6 529
  9. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 543
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 383

Hlavné správy zo Sme.sk

PREŠOV KORZÁR

Obvineného kanadského profesora sa zastávali aj matky dievčat (fotogaléria)

Mušinka: Tento prípad nie je detská pornografia.

Autorská strana Beaty Balogovej

Hovorme ešte o vražde, nie o Ficovej mediálnej tyranii

Prečo Fico a Danko opisujú novinárov ako agresívnu brigádu.

AUTORSKÁ STRANA TOMA NICHOLSONA

Čo nám prinesie nahrávka Gorily

Nové dôkazy budú dôležité, aj keď sa nedostanú pred súd.

DOMOV

Zastupoval šéfa polície, teraz nesmie vidieť jej tajomstvá

Policajný prezident obmedzil Málikovi prístup k utajovaným materiálom.

Neprehliadnite tiež

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.

Volkswagen čaká plodný rok 2019. Čo prinesie

Najočakávanejší je príchod nového radu elektromobilov.

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako sa bude dariť autopriemyslu na Slovensku?

Svoj moderný závod nedávno otvoril Jaguar Land Rover.

Fiat Panda aj Jeep Wrangler v testoch Euro NCAP prepadli

Panda a Punto sú najhoršie hodnotenými autami v histórii testov.