Pre hybridné pohony pripravil Hyundai nový motor

Atmosférický agregát 1,6 GDI využíva atkinsonov cyklus a rad moderných riešení. Hyundai ho podporí novou osemstupňovou prevodovkou.

(Zdroj: Ilustračné foto: Hyundai)

Na výročnej International Powertrain Conference spoločnosť Hyundai predstavila nový benzínový motor 1.6 GDI - najnovší prírastok do konštrukčného radu Kappa, ako aj novú 8-stupňovú automatickú prevodovku pre pohon predných kolies.

Nový motor Kappa 1.6 GDI je považovaný za východiskový spaľovací motor pre rastúci segment automobilov strednej triedy s hybridným pohonom (HEV) a pohonom plug-in hybrid (PHEV).

Atkinsonov cyklus pre nižšiu spotrebu

Agregát sa objaví začiatkom roka 2016 a bude prvou pohonnou jednotkou značky Hyundai, ktorá prinesie kombináciu Atkinsonovho cyklu, systému recirkulácie chladených výfukových plynov (EGR) a dlhozdvihovej koncepcie v záujme zvýšenia termodynamickej účinnosti.

Článok pokračuje pod video reklamou

Tzv. Atkinsonov cyklus redukuje straty pri výmene plynov neskorým časom zatvárania nasávacieho ventilu pri zvýšenom kompresnom pomere.

Dosahuje ho pomocou zväčšeného rozsahu variabilného časovania nasávacích ventilov CVVT pootáčaním vačkového hriadeľa voči kľukovému hriadeľu prostredníctvom hydraulického aktuátora.

Systém recirkulácie výfukových plynov EGR privádza časť schladených výfukových plynov späť do nasávacieho potrubia.

Nový motor Kappa 1.6 GDI by mal mať zníženú spotrebu paliva o 3 % vďaka trom prvkom: podielu recirkulovaných výfukových plynov, chladiču EGR a krátkemu reakčnému času jednostupňového ventilu EGR.

Rozdielne chladenie motora

Ďalšiu úsporu paliva Hyundai dosiahol rozdelením chladiacich okruhov bloku motora a hlavy valcov, ktoré pracujú s rozdielnou teplotou. Termostat chladiacej kvapaliny v bloku je nastavený na 105 ℃, v hlave na 88 ℃.

Blok motora sa rýchlejšie zohreje, čím sú znížené trecie straty, nižšia teplota hlavy valcov redukuje tendenciu k vzniku detonačného spaľovania (klepania), čo umožňuje použiť vyšší kompresný pomer motora, zvyšujúci účinnosť.

Nový motor je vybavený šesťotvorovými injektormi priameho vstrekovania paliva GDI s maximálnym vstrekovacím tlakom 200 barov.

Implementácia nových technológií údajne zvyšuje termodynamickú účinnosť motora až na 40 % (oproti 30 % pri bežných motoroch) a zaručuje slušné výkonové parametre. Štvorvalec s objemom 1,6 litra dosahuje výkon 77 kW (105 k) a maximálny krútiaci moment 147 Nm.

Viac prevodových stupňov pri nižšej váhe

Nová osemstupňová automatická prevodovka pre pohon predných kolies má priniesť zníženie spotreby paliva o 7,3 % oproti existujúcej šesťstupňovej automatickej prevodovke.

Hyundai bude novú prevodovku na želanie kombinovať s motormi konštrukčných radov Lambda, Theta turbo GDI a R.

Nová prevodovka má koncepciu s ďalšou spojkou a prevodovým súkolesím pridanými k existujúcej šesťstupňovej automatickej prevodovke Hyundai.

Zvýšenie počtu prevodových stupňov umožnilo automobilke zväčšiť celkové prevodové rozpätie s čím súvisí lepšia akcelerácia a naopak – vyššie prevodové stupne si vyžiadajú pri rovnakej rýchlosti nižšie otáčky motora.

Hydrodynamický menič krútiaceho momentu je vybavený novým tlmičom torzných kmitov. Premosťovacia štvorlamelová spojka meniča teraz môže spínať v širšom rozsahu otáčok, čo by malo tiež prispieť k zníženiu spotreby paliva.

Prevodovka by mala byť zároveň tichšia a o 3,5 kg ľahšia oproti doterajšej 6-stupňovej automatickej prevodovke.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 045
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 551
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 035
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 499
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 143
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 705
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 458
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 877
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 442
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 206