SME
Pondelok, 14. jún, 2021 | Meniny má VasilKrížovkyKrížovky

Mercedes bude sériovo vyrábať verziu G 500 4x4-2 s portálovými nápravami

Modernizovaný terénny model získal nový prepĺňaný motor V8 G500 a vylepšený podvozok. Výkonovo boli posilnené aj ďalšie agregáty.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Všetky modely Triedy G posiela Mercedes-Benz na cesty a do terénu s výkonom väčším o 16 % a spotrebou nižšou údajne až o 17 %. Medzi nimi aj model G 500 s novým, silnejším štvorlitrovým motorom V8 s dvomi turbodúchadlami.

Všetky motorizácie spĺňajú požiadavky najvyššej emisnej triedy Euro 6.

V znamení turba

Nový štvorlitrový vidlicový osemvalec G 500 je upravený pre použitie v triede G a v tejto verzii vyvinie výkon 310 kW (422 k) a krútiaci moment 610 Nm. Vodičovi by mal priniesť spontánne odozvy zabezpečené dvojicou turbodúchadiel uložené medzi dvoma radmi valcov.

V porovnaní s doterajším atmosférickým motorom V8 so zdvihovým objemom 5,5 litra ponúka nový osemvalec biturbo vyšší výkon o 25 kW (35 k) a krútiaci momentu vyšší o 80 Nm. Nový G 500 zrýchli na 100 km/h za 5,9 sekundy (predtým 6,1 sekundy) a papierovo by sa mal uspokojiť v priemere s 12,3 litra na 100 kilometrov.

Technici nemeckej značky Mercedes dopriali modernizáciu aj ostatným motorom triedy G. Verzia G 350 d výkonovo narástla z 155 kW (211 k) na 180 kW (245 k) a krútiaci moment sa vyšplhal z 540 na 600 Nm.

Zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne G 350 d za 8,8 sekundy namiesto predchádzajúcich 9,1 sekúnd. Mercedes uvádza priemernú spotrebu nafty 11,2 litra na 100 km jazdy.

AMG verzie silnejšie o desiatky koní

Polepšila si aj verzia AMG G63 a teraz ponúkne 420 kW (571 k) čo je o 20 kW viac oproti minulosti. Krútiaci moment sa vyšplhal na 760 Nm.

Silnejšie je aj špičková verzia AMG G 65. Namiesto 450 kW (612 k) vyvinie 463 kW (630 k) pri krútiacom momente 1.000 Nm.

Okrem pohonných jednotiek Mercedes optimalizoval aj podvozok a elektronické systémy stabilizácie ASR a ABS. Optimalizácie systémov zlepšujú trakciu a skracujú brzdné dráhy. Maximálne zaťaženie prednej nápravy Mercedes zvýšil o 100 kg na 1.550 kilogramov.

Na želanie je pre G 500 k dispozícii aj nové nastaviteľné tlmenie so športovým a komfortným stupňom, ktoré znižuje bočné nakláňanie v zákrutách.

Interiér s novými prvkami

Vzhľadovo je možné nové modely G 350 d a G 500 rozpoznať podľa nového dizajnu nárazníka a teraz už sériového rozšírenia blatníkov vo farbe vozidla. Model G 350 d okrem toho dostal do sériovej výbavy 18-palcové disky z ľahkej zliatiny s päťlúčovým dizajnom.

Mercedes umožní ďalej personalizovať modely G 63 a G 65 a pridať im ďalšie športové prvky. Medzi exkluzívne prvky v interiéri patria okrem iných dvojfarebná prístrojová doska, dvojfarebné sedadlá v ušľachtilej koži designo s bočnicami v koži so vzhľadom uhlíkových vlákien a kontrastnými ozdobnými švami, stredové výplne sedadiel a dverí v kosoštvorcovom vzhľade, ozdobné prvky z uhlíkových vlákien, ako aj držadlá na zatváranie dverí v koži napa.

Top modelom sa stane G 500 4x42

Štúdia G 500 4x42 (na titulke) nadchla mnoho zákazníkov a bude vyrábaná sériovo. Balík techniky pozostáva z hnacieho ústrojenstva pre pohon všetkých kolies vrátane portálových náprav a nového motora V8 so zdvihovým objemom štyri litre, preplňovaním dvoma turbodúchadlami a výkonom 310 kW (422 k).

Rovnako nový je podvozok s dvojitými teleskopickými vzperami pruženia a s nastaviteľným tlmením.

Širší rozchod portálových náprav v porovnaní so sériovým modelom (+264 mm), veľké 22-palcové disky s pneumatikami s rozmermi 325/55 R 22 a nastaviteľné tlmenie so športovým režimom umožňujú, že vyššia Trieda G aj napriek vyššiemu ťažisku má zákruty prechádzať pozoruhodne dynamicky.

G 500 4x42 začne Mercedes dodávať obchodníkom od decembra 2015. Všetky ostatné nové modely triedy G sú už k dispozícii.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hudbou proti holorubom.
  2. Ako sa mení dynamika firiem?
  3. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  4. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  5. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Behind every successful business lies a set of skilled people
  2. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  3. Ako sa mení dynamika firiem?
  4. Hudbou proti holorubom.
  5. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  6. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  7. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 18 482
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 12 249
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 11 108
  4. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 9 541
  5. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 9 426
  6. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 9 387
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 284
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 068
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 709
  10. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 5 117
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Marek Hamšík sa teší po výhre v zápase Slovensko - Poľsko na EURO 2020.

Slovensko vyhralo vo svojom prvom zápase na ME nad favorizovaným Poľskom.


Pavol Spál 2 h
Milan Škriniar sa teší po strelenom góle v zápase Slovensko - Poľsko na EURO 2020.

Hodnotenie hráčov.


Juraj Berzedi 1 h
Riaditeľ inšpekčnej služby Adrián Szabó.

Na schválenie návrhu na odvolanie treba dvojtretinovú väčšinu výboru.


4 h
Milan Škriniar.

Slováci zdolali Poľsko.


Sportnet 2 h

Neprehliadnite tiež

Posledný vyrobený Trabant zišiel z výrobnej linky 30. apríla 1991.

Na výrobnej linke ho vystriedal Volkswagen Polo.


2 h
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Čisto na elektrinu prejde vyše 80 kilometrov.


13. jún
Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún