Mercedes bude sériovo vyrábať verziu G 500 4x4-2 s portálovými nápravami

Modernizovaný terénny model získal nový prepĺňaný motor V8 G500 a vylepšený podvozok. Výkonovo boli posilnené aj ďalšie agregáty.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Všetky modely Triedy G posiela Mercedes-Benz na cesty a do terénu s výkonom väčším o 16 % a spotrebou nižšou údajne až o 17 %. Medzi nimi aj model G 500 s novým, silnejším štvorlitrovým motorom V8 s dvomi turbodúchadlami.

Všetky motorizácie spĺňajú požiadavky najvyššej emisnej triedy Euro 6.

V znamení turba

Nový štvorlitrový vidlicový osemvalec G 500 je upravený pre použitie v triede G a v tejto verzii vyvinie výkon 310 kW (422 k) a krútiaci moment 610 Nm. Vodičovi by mal priniesť spontánne odozvy zabezpečené dvojicou turbodúchadiel uložené medzi dvoma radmi valcov.

V porovnaní s doterajším atmosférickým motorom V8 so zdvihovým objemom 5,5 litra ponúka nový osemvalec biturbo vyšší výkon o 25 kW (35 k) a krútiaci momentu vyšší o 80 Nm. Nový G 500 zrýchli na 100 km/h za 5,9 sekundy (predtým 6,1 sekundy) a papierovo by sa mal uspokojiť v priemere s 12,3 litra na 100 kilometrov.

Technici nemeckej značky Mercedes dopriali modernizáciu aj ostatným motorom triedy G. Verzia G 350 d výkonovo narástla z 155 kW (211 k) na 180 kW (245 k) a krútiaci moment sa vyšplhal z 540 na 600 Nm.

Zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne G 350 d za 8,8 sekundy namiesto predchádzajúcich 9,1 sekúnd. Mercedes uvádza priemernú spotrebu nafty 11,2 litra na 100 km jazdy.

AMG verzie silnejšie o desiatky koní

Polepšila si aj verzia AMG G63 a teraz ponúkne 420 kW (571 k) čo je o 20 kW viac oproti minulosti. Krútiaci moment sa vyšplhal na 760 Nm.

Silnejšie je aj špičková verzia AMG G 65. Namiesto 450 kW (612 k) vyvinie 463 kW (630 k) pri krútiacom momente 1.000 Nm.

Okrem pohonných jednotiek Mercedes optimalizoval aj podvozok a elektronické systémy stabilizácie ASR a ABS. Optimalizácie systémov zlepšujú trakciu a skracujú brzdné dráhy. Maximálne zaťaženie prednej nápravy Mercedes zvýšil o 100 kg na 1.550 kilogramov.

Na želanie je pre G 500 k dispozícii aj nové nastaviteľné tlmenie so športovým a komfortným stupňom, ktoré znižuje bočné nakláňanie v zákrutách.

Interiér s novými prvkami

Vzhľadovo je možné nové modely G 350 d a G 500 rozpoznať podľa nového dizajnu nárazníka a teraz už sériového rozšírenia blatníkov vo farbe vozidla. Model G 350 d okrem toho dostal do sériovej výbavy 18-palcové disky z ľahkej zliatiny s päťlúčovým dizajnom.

Mercedes umožní ďalej personalizovať modely G 63 a G 65 a pridať im ďalšie športové prvky. Medzi exkluzívne prvky v interiéri patria okrem iných dvojfarebná prístrojová doska, dvojfarebné sedadlá v ušľachtilej koži designo s bočnicami v koži so vzhľadom uhlíkových vlákien a kontrastnými ozdobnými švami, stredové výplne sedadiel a dverí v kosoštvorcovom vzhľade, ozdobné prvky z uhlíkových vlákien, ako aj držadlá na zatváranie dverí v koži napa.

Top modelom sa stane G 500 4x42

Štúdia G 500 4x42 (na titulke) nadchla mnoho zákazníkov a bude vyrábaná sériovo. Balík techniky pozostáva z hnacieho ústrojenstva pre pohon všetkých kolies vrátane portálových náprav a nového motora V8 so zdvihovým objemom štyri litre, preplňovaním dvoma turbodúchadlami a výkonom 310 kW (422 k).

Rovnako nový je podvozok s dvojitými teleskopickými vzperami pruženia a s nastaviteľným tlmením.

Širší rozchod portálových náprav v porovnaní so sériovým modelom (+264 mm), veľké 22-palcové disky s pneumatikami s rozmermi 325/55 R 22 a nastaviteľné tlmenie so športovým režimom umožňujú, že vyššia Trieda G aj napriek vyššiemu ťažisku má zákruty prechádzať pozoruhodne dynamicky.

G 500 4x42 začne Mercedes dodávať obchodníkom od decembra 2015. Všetky ostatné nové modely triedy G sú už k dispozícii.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nestíhate nakupovať darčeky?
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  5. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  6. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  7. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  10. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  1. Nestíhate nakupovať darčeky?
  2. Riešenie kolízií áut - exkluzivní autokamera MiVue 766 WiFi
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  5. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  6. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  7. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  8. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  9. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  10. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 68 638
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 732
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 10 614
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 10 334
  5. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 786
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 820
  7. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 4 037
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 919
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 3 875
  10. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti 2 586

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Agent 007 sa celé roky predstavoval zle. Jeho pravé meno je iné

V archívoch objavili skutočného Jamesa Bonda.

KOŠICE KORZÁR

Zamestnanci rozkrádali U. S. Steel, súd ich musel oslobodiť

Zlodejov nasnímala kamera, no nebola inštalovaná v súlade so zákonom.

Podcast Dejiny

Historici ho označujú za najväčšieho vojvodcu a stratéga staroveku

Alexander Veľký stále fascinuje.

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq nespraví hanbu ani v nižšej výbave so slabším motorom (test)

Slabší motor vynahradí nízka spotreba i komfortná jazda.

Motor pre Aston Martin Valkyrie zvládne 1000 koní aj bez turba

Výkonný dvanásťvalec s objemom 6,5 litra váži iba 204 kilogramov.