SME

Mercedes bude sériovo vyrábať verziu G 500 4x4-2 s portálovými nápravami

Modernizovaný terénny model získal nový prepĺňaný motor V8 G500 a vylepšený podvozok. Výkonovo boli posilnené aj ďalšie agregáty.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Všetky modely Triedy G posiela Mercedes-Benz na cesty a do terénu s výkonom väčším o 16 % a spotrebou nižšou údajne až o 17 %. Medzi nimi aj model G 500 s novým, silnejším štvorlitrovým motorom V8 s dvomi turbodúchadlami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všetky motorizácie spĺňajú požiadavky najvyššej emisnej triedy Euro 6.

V znamení turba

Nový štvorlitrový vidlicový osemvalec G 500 je upravený pre použitie v triede G a v tejto verzii vyvinie výkon 310 kW (422 k) a krútiaci moment 610 Nm. Vodičovi by mal priniesť spontánne odozvy zabezpečené dvojicou turbodúchadiel uložené medzi dvoma radmi valcov.

SkryťVypnúť reklamu

V porovnaní s doterajším atmosférickým motorom V8 so zdvihovým objemom 5,5 litra ponúka nový osemvalec biturbo vyšší výkon o 25 kW (35 k) a krútiaci momentu vyšší o 80 Nm. Nový G 500 zrýchli na 100 km/h za 5,9 sekundy (predtým 6,1 sekundy) a papierovo by sa mal uspokojiť v priemere s 12,3 litra na 100 kilometrov.

Technici nemeckej značky Mercedes dopriali modernizáciu aj ostatným motorom triedy G. Verzia G 350 d výkonovo narástla z 155 kW (211 k) na 180 kW (245 k) a krútiaci moment sa vyšplhal z 540 na 600 Nm.

Zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne G 350 d za 8,8 sekundy namiesto predchádzajúcich 9,1 sekúnd. Mercedes uvádza priemernú spotrebu nafty 11,2 litra na 100 km jazdy.

AMG verzie silnejšie o desiatky koní

Polepšila si aj verzia AMG G63 a teraz ponúkne 420 kW (571 k) čo je o 20 kW viac oproti minulosti. Krútiaci moment sa vyšplhal na 760 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Silnejšie je aj špičková verzia AMG G 65. Namiesto 450 kW (612 k) vyvinie 463 kW (630 k) pri krútiacom momente 1.000 Nm.

Okrem pohonných jednotiek Mercedes optimalizoval aj podvozok a elektronické systémy stabilizácie ASR a ABS. Optimalizácie systémov zlepšujú trakciu a skracujú brzdné dráhy. Maximálne zaťaženie prednej nápravy Mercedes zvýšil o 100 kg na 1.550 kilogramov.

Na želanie je pre G 500 k dispozícii aj nové nastaviteľné tlmenie so športovým a komfortným stupňom, ktoré znižuje bočné nakláňanie v zákrutách.

Interiér s novými prvkami

Vzhľadovo je možné nové modely G 350 d a G 500 rozpoznať podľa nového dizajnu nárazníka a teraz už sériového rozšírenia blatníkov vo farbe vozidla. Model G 350 d okrem toho dostal do sériovej výbavy 18-palcové disky z ľahkej zliatiny s päťlúčovým dizajnom.

SkryťVypnúť reklamu

Mercedes umožní ďalej personalizovať modely G 63 a G 65 a pridať im ďalšie športové prvky. Medzi exkluzívne prvky v interiéri patria okrem iných dvojfarebná prístrojová doska, dvojfarebné sedadlá v ušľachtilej koži designo s bočnicami v koži so vzhľadom uhlíkových vlákien a kontrastnými ozdobnými švami, stredové výplne sedadiel a dverí v kosoštvorcovom vzhľade, ozdobné prvky z uhlíkových vlákien, ako aj držadlá na zatváranie dverí v koži napa.

Top modelom sa stane G 500 4x42

Štúdia G 500 4x42 (na titulke) nadchla mnoho zákazníkov a bude vyrábaná sériovo. Balík techniky pozostáva z hnacieho ústrojenstva pre pohon všetkých kolies vrátane portálových náprav a nového motora V8 so zdvihovým objemom štyri litre, preplňovaním dvoma turbodúchadlami a výkonom 310 kW (422 k).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rovnako nový je podvozok s dvojitými teleskopickými vzperami pruženia a s nastaviteľným tlmením.

Širší rozchod portálových náprav v porovnaní so sériovým modelom (+264 mm), veľké 22-palcové disky s pneumatikami s rozmermi 325/55 R 22 a nastaviteľné tlmenie so športovým režimom umožňujú, že vyššia Trieda G aj napriek vyššiemu ťažisku má zákruty prechádzať pozoruhodne dynamicky.

G 500 4x42 začne Mercedes dodávať obchodníkom od decembra 2015. Všetky ostatné nové modely triedy G sú už k dispozícii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 573
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 509
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 167
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 473
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 314
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 267
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu