Mercedes bude sériovo vyrábať verziu G 500 4x4-2 s portálovými nápravami

Modernizovaný terénny model získal nový prepĺňaný motor V8 G500 a vylepšený podvozok. Výkonovo boli posilnené aj ďalšie agregáty.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Všetky modely Triedy G posiela Mercedes-Benz na cesty a do terénu s výkonom väčším o 16 % a spotrebou nižšou údajne až o 17 %. Medzi nimi aj model G 500 s novým, silnejším štvorlitrovým motorom V8 s dvomi turbodúchadlami.

Všetky motorizácie spĺňajú požiadavky najvyššej emisnej triedy Euro 6.

V znamení turba

Nový štvorlitrový vidlicový osemvalec G 500 je upravený pre použitie v triede G a v tejto verzii vyvinie výkon 310 kW (422 k) a krútiaci moment 610 Nm. Vodičovi by mal priniesť spontánne odozvy zabezpečené dvojicou turbodúchadiel uložené medzi dvoma radmi valcov.

V porovnaní s doterajším atmosférickým motorom V8 so zdvihovým objemom 5,5 litra ponúka nový osemvalec biturbo vyšší výkon o 25 kW (35 k) a krútiaci momentu vyšší o 80 Nm. Nový G 500 zrýchli na 100 km/h za 5,9 sekundy (predtým 6,1 sekundy) a papierovo by sa mal uspokojiť v priemere s 12,3 litra na 100 kilometrov.

Technici nemeckej značky Mercedes dopriali modernizáciu aj ostatným motorom triedy G. Verzia G 350 d výkonovo narástla z 155 kW (211 k) na 180 kW (245 k) a krútiaci moment sa vyšplhal z 540 na 600 Nm.

Zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne G 350 d za 8,8 sekundy namiesto predchádzajúcich 9,1 sekúnd. Mercedes uvádza priemernú spotrebu nafty 11,2 litra na 100 km jazdy.

AMG verzie silnejšie o desiatky koní

Polepšila si aj verzia AMG G63 a teraz ponúkne 420 kW (571 k) čo je o 20 kW viac oproti minulosti. Krútiaci moment sa vyšplhal na 760 Nm.

Silnejšie je aj špičková verzia AMG G 65. Namiesto 450 kW (612 k) vyvinie 463 kW (630 k) pri krútiacom momente 1.000 Nm.

Okrem pohonných jednotiek Mercedes optimalizoval aj podvozok a elektronické systémy stabilizácie ASR a ABS. Optimalizácie systémov zlepšujú trakciu a skracujú brzdné dráhy. Maximálne zaťaženie prednej nápravy Mercedes zvýšil o 100 kg na 1.550 kilogramov.

Na želanie je pre G 500 k dispozícii aj nové nastaviteľné tlmenie so športovým a komfortným stupňom, ktoré znižuje bočné nakláňanie v zákrutách.

Interiér s novými prvkami

Vzhľadovo je možné nové modely G 350 d a G 500 rozpoznať podľa nového dizajnu nárazníka a teraz už sériového rozšírenia blatníkov vo farbe vozidla. Model G 350 d okrem toho dostal do sériovej výbavy 18-palcové disky z ľahkej zliatiny s päťlúčovým dizajnom.

Mercedes umožní ďalej personalizovať modely G 63 a G 65 a pridať im ďalšie športové prvky. Medzi exkluzívne prvky v interiéri patria okrem iných dvojfarebná prístrojová doska, dvojfarebné sedadlá v ušľachtilej koži designo s bočnicami v koži so vzhľadom uhlíkových vlákien a kontrastnými ozdobnými švami, stredové výplne sedadiel a dverí v kosoštvorcovom vzhľade, ozdobné prvky z uhlíkových vlákien, ako aj držadlá na zatváranie dverí v koži napa.

Top modelom sa stane G 500 4x42

Štúdia G 500 4x42 (na titulke) nadchla mnoho zákazníkov a bude vyrábaná sériovo. Balík techniky pozostáva z hnacieho ústrojenstva pre pohon všetkých kolies vrátane portálových náprav a nového motora V8 so zdvihovým objemom štyri litre, preplňovaním dvoma turbodúchadlami a výkonom 310 kW (422 k).

Rovnako nový je podvozok s dvojitými teleskopickými vzperami pruženia a s nastaviteľným tlmením.

Širší rozchod portálových náprav v porovnaní so sériovým modelom (+264 mm), veľké 22-palcové disky s pneumatikami s rozmermi 325/55 R 22 a nastaviteľné tlmenie so športovým režimom umožňujú, že vyššia Trieda G aj napriek vyššiemu ťažisku má zákruty prechádzať pozoruhodne dynamicky.

G 500 4x42 začne Mercedes dodávať obchodníkom od decembra 2015. Všetky ostatné nové modely triedy G sú už k dispozícii.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 9 644
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 493
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 704
  4. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 394
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 5 996
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 612
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 4 783
  8. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 094
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 482
  10. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 2 414

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop