SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Mercedes bude sériovo vyrábať verziu G 500 4x4-2 s portálovými nápravami

Modernizovaný terénny model získal nový prepĺňaný motor V8 G500 a vylepšený podvozok. Výkonovo boli posilnené aj ďalšie agregáty.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Všetky modely Triedy G posiela Mercedes-Benz na cesty a do terénu s výkonom väčším o 16 % a spotrebou nižšou údajne až o 17 %. Medzi nimi aj model G 500 s novým, silnejším štvorlitrovým motorom V8 s dvomi turbodúchadlami.

Všetky motorizácie spĺňajú požiadavky najvyššej emisnej triedy Euro 6.

V znamení turba

Nový štvorlitrový vidlicový osemvalec G 500 je upravený pre použitie v triede G a v tejto verzii vyvinie výkon 310 kW (422 k) a krútiaci moment 610 Nm. Vodičovi by mal priniesť spontánne odozvy zabezpečené dvojicou turbodúchadiel uložené medzi dvoma radmi valcov.

V porovnaní s doterajším atmosférickým motorom V8 so zdvihovým objemom 5,5 litra ponúka nový osemvalec biturbo vyšší výkon o 25 kW (35 k) a krútiaci momentu vyšší o 80 Nm. Nový G 500 zrýchli na 100 km/h za 5,9 sekundy (predtým 6,1 sekundy) a papierovo by sa mal uspokojiť v priemere s 12,3 litra na 100 kilometrov.

Technici nemeckej značky Mercedes dopriali modernizáciu aj ostatným motorom triedy G. Verzia G 350 d výkonovo narástla z 155 kW (211 k) na 180 kW (245 k) a krútiaci moment sa vyšplhal z 540 na 600 Nm.

Zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne G 350 d za 8,8 sekundy namiesto predchádzajúcich 9,1 sekúnd. Mercedes uvádza priemernú spotrebu nafty 11,2 litra na 100 km jazdy.

AMG verzie silnejšie o desiatky koní

Polepšila si aj verzia AMG G63 a teraz ponúkne 420 kW (571 k) čo je o 20 kW viac oproti minulosti. Krútiaci moment sa vyšplhal na 760 Nm.

Silnejšie je aj špičková verzia AMG G 65. Namiesto 450 kW (612 k) vyvinie 463 kW (630 k) pri krútiacom momente 1.000 Nm.

Okrem pohonných jednotiek Mercedes optimalizoval aj podvozok a elektronické systémy stabilizácie ASR a ABS. Optimalizácie systémov zlepšujú trakciu a skracujú brzdné dráhy. Maximálne zaťaženie prednej nápravy Mercedes zvýšil o 100 kg na 1.550 kilogramov.

Na želanie je pre G 500 k dispozícii aj nové nastaviteľné tlmenie so športovým a komfortným stupňom, ktoré znižuje bočné nakláňanie v zákrutách.

Interiér s novými prvkami

Vzhľadovo je možné nové modely G 350 d a G 500 rozpoznať podľa nového dizajnu nárazníka a teraz už sériového rozšírenia blatníkov vo farbe vozidla. Model G 350 d okrem toho dostal do sériovej výbavy 18-palcové disky z ľahkej zliatiny s päťlúčovým dizajnom.

Mercedes umožní ďalej personalizovať modely G 63 a G 65 a pridať im ďalšie športové prvky. Medzi exkluzívne prvky v interiéri patria okrem iných dvojfarebná prístrojová doska, dvojfarebné sedadlá v ušľachtilej koži designo s bočnicami v koži so vzhľadom uhlíkových vlákien a kontrastnými ozdobnými švami, stredové výplne sedadiel a dverí v kosoštvorcovom vzhľade, ozdobné prvky z uhlíkových vlákien, ako aj držadlá na zatváranie dverí v koži napa.

Top modelom sa stane G 500 4x42

Štúdia G 500 4x42 (na titulke) nadchla mnoho zákazníkov a bude vyrábaná sériovo. Balík techniky pozostáva z hnacieho ústrojenstva pre pohon všetkých kolies vrátane portálových náprav a nového motora V8 so zdvihovým objemom štyri litre, preplňovaním dvoma turbodúchadlami a výkonom 310 kW (422 k).

Rovnako nový je podvozok s dvojitými teleskopickými vzperami pruženia a s nastaviteľným tlmením.

Širší rozchod portálových náprav v porovnaní so sériovým modelom (+264 mm), veľké 22-palcové disky s pneumatikami s rozmermi 325/55 R 22 a nastaviteľné tlmenie so športovým režimom umožňujú, že vyššia Trieda G aj napriek vyššiemu ťažisku má zákruty prechádzať pozoruhodne dynamicky.

G 500 4x42 začne Mercedes dodávať obchodníkom od decembra 2015. Všetky ostatné nové modely triedy G sú už k dispozícii.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 477
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 19 872
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 710
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 445
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 645
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 951
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 856
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 686
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 444
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 873
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Experti nesúhlasia s Krajčího vyjadreniami o AstraZenece a posune očkovania

Tento týždeň príde o takmer päťtisíc dávok vakcíny od Pfizeru menej.

Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Čo nám ostáva, keď Fico slintá po moci a vláda sa háda?

Čoraz ťažšie sa rozlišuje, ktoré rozhodnutie smeruje k ochrane životov a ktoré je len zneužívaním dôvery občanov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý sa opäť zatajuje. Buď porušil pravidlá, alebo Britov zavádzal

Na Slovensku pravidlá neporušil, v Anglicku to isté nie je.

Štefan Holý.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.