Vodíková Honda Clarity Fuel Cell príde aj na európske trhy

Honde sa podarilo zmestiť sústavu palivových článkov a elektromotor pod prednú kapotu. Vnútorným priestorom tak nezaostáva za klasickými autami.

(Zdroj: Honda)

Zdá sa, že alternatíva s vodíkovým pohonom je pre automobilky čoraz zaujímavejšia. Hlavnou výhodou vodíkových áut oproti elektromobilom, nabíjaným zo siete, je dlhší dojazd a rýchle tankovanie vodíka do tlakových nádrží v porovnaní so zdĺhavým nabíjaním.

Zatiaľ, čo na európskych cestách sa už objavili prvé kusy vodíkovej Toyoty Mirai, na autosalóne v Tokiu pribúdajú ďalšie novinky, využívajúce vodík. Okrem konceptu Lexusu LF-FC sa na autosalóne objavila aj Honda Clarity Fuel Cell.

V tomto prípade ide o sériové vozidlo, ktoré sa dostane aj na európske trhy. V porovnaní s predchádzajúcim vodíkovým modelom FCX Clarity má novinka o 33 percent menší systém sústavy palivových článkov a výroby elektriny.

Vďaka tomu sa palivové články a pohonná jednotka zmestili pod prednú kapotu. Takéto usporiadanie umožnilo Honde poskytnúť väčší vnútorný priestor pre posádku a batožinu. Napriek kompaktnejším rozmerom palivové články produkujú vyšší maximálny výkon 100 kW.

Hustota energie sústavy palivových článkov vzrástla na 3,1 kW/l. Elektromotor s výkonom 130 kW čerpá v prípade potreby energiu aj z lítium-iónovej batérie. Dojazd na jednu nádrž činí 700 km, čo je porovnateľná hodnota s vozidlami vybavenými benzínovým motorom.

Naplnenie vodíkovej nádrže zaberie približne tri minúty. Uvedenie na japonský trh je v pláne na začiatku budúceho roka. Termín príchodu Clarity Fuel Cell na európske cesty zverejní Honda neskôr.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  2. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  10. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 706
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 246
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 590
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 377
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 545
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 968
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 381
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 909
  9. Najužitočnejšia appka 2 884
  10. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 883

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kam chodíte, aj keď hovoríte opak

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

PRIMÁR

Šesť rád, ktoré vás môžu ochrániť pred chrípkou

Pripravte sa na chrípkovú sezónu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.