SME

Elektromobil Detroit Electric SP:01 zrýchli na 100 km/h pod štyri sekundy

Detroit Electric vyrobil v rokoch 1907 až 1939 približne 13 tisíc elektromobilov. Nedávno znovuzrodená značka pripravila sériový športový elektromobil.

Značka Detroit Electric bola predstavená spoločnosťou Anderson Electric Car Company ešte v roku 1907 v USA. Do roku 1939 vyrobila 13 000 elektrických áut. Keď v roku 1911 začala za doplatok 600 dolárov ponúkať nové nikel-železné batérie, dojazd áut na jedno nabitie sa zdvihol na 130 km.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V jednom z testov vozidlo Detroit Electric údajne prešlo na jedno nabitie až 340 km. Maximálna rýchlosť dosahovala iba 32 km/h, čo však bolo v tom čase považované za adekvátnu rýchlosť pre mestské presuny.

Pod vplyvom zlacňovania vozidiel so spaľovacím motorom a pádu burzy v roku 1929 bola spoločnosť nútená vyhlásiť bankrot. Následne bola predaná a do roku 1939 vyrábala elektrické autá iba na objednávku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Znovuzrodenie značky prišlo v roku 2008

O znovuzrodenie značky sa v roku 2008 postaral bývalý šéf automobilky Lotus Albert Lam. Výsledkom niekoľkoročného úsilia je nový model Detroit Electric SP:01.

Samotná značka ho označuje ako najľahší a najrýchlejší čisto elektrický dvojmiestny športový automobil na svete. Prvé sériové auto opustilo linku závodu Leamington Spa vo Veľkej Británii v týchto dňoch.

V najbližších týždňoch sa novinka, využívajúca karosériu z uhlíkových vlákien a hliníkové šasi, dostane na európske a ázijské trhy.

Elektromotor s výkonom 210 kW umiestnený v strede a poháňajúci kolesá zadnej nápravy umožní modelu SP:01 zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 3,9 s. Maximálna rýchlosť dosahuje úroveň 249 km/h.

Poslúži aj ako zdroj energie

V štandardnej výbave má model k dispozícii jednostupňovú automatickú prevodovku (dovolí autu zrýchliť na 170 km/h), za príplatok je k dispozícii dvojstupňová automatická, prípadne šesťstupňová manuálna prevodovka.

SkryťVypnúť reklamu

Integrované batérie s vysokou energetickou hustotou 140 Wh/kg dovolia autu prejsť na jedno nabitie 288 km. Auto sa môže nabíjať, ale v prípade potreby slúžiť aj ako zdroj elektriky vďaka domácej nabíjacej stanici 360-Powerback.

Systém manažmentu batérií neustále zbiera dáta o stave batérií vo vozidle a posiela ich priamo do výrobného závodu. Cena Detroit Electric SP:01 pre európske a ázijské trhy bude oznámená už onedlho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  2. V strednej Európe nemajú obdobu. Ako sa v Kolárove melie múka?
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  6. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. V strednej Európe nemajú obdobu. Ako sa v Kolárove melie múka?
  2. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  3. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  4. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  5. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  6. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  7. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  8. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 9 019
  2. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 6 114
  3. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 5 150
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 862
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 4 518
  6. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 3 683
  7. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 3 414
  8. Slovenská značka získala Obal roka 2025 3 370
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Bojničan: Greta Thunberg ako obeť konzervatívnej a klerikálnej dezinfoscény: útok na vedu, racionalitu a ľudskú dôstojnosť
  2. Marek Tocimák: Dieťa Snov
  3. Ján Valchár: STRACH II.
  4. Ivan Švajlen: Ďakujeme za váš záujem, ale buďte ticho.
  5. Ondřej Havelka: Fascinující prapočátky afrického islámu
  6. Štefan Šturdzík: Ideálny deň začína kávou a končí pohárikom vínka.
  7. Martin Škopec Antal: Donald Trump vojnu na Ukrajine ukončiť nemôže. Nie je to jeho vojna!
  8. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: trať č. 047 Teplice nad Metují - Trutnov
  1. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 13 620
  2. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 10 592
  3. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 9 602
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 9 069
  5. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 5 660
  6. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 5 046
  7. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 4 866
  8. Ján Valchár: Súboj mentálnych atlétov alebo Nobelovu cenu za novú vojnu 4 259
  1. Dušan Koniar: Trnafský Kazisvet, náš agilný sused zo spoločného dvora
  2. Radko Mačuha: Leninovec Blaha sa rozčuluje nad stratou sochy Čulena.
  3. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou?
  4. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  5. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  6. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  7. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  8. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu