SME
Utorok, 28. marec, 2023 | Meniny má Soňa
reklama

TEST: Seat Ibiza – vylepšená klasika má krajší interiér

Po druhej modernizácii sa Ibiza vzhľadom približuje opäť viac k úspešnému Leonu. Značke ponúka množstvo prvkov individualizácie.

(Zdroj: Martin Vosko)

Seat Ibiza patrí medzi stálice malých mestských automobilov a z koncernu Volkswagen sa spomenutému modelu vždy darilo vytŕčať. Niekedy v pozitívnom inokedy nie veľmi podarenom svetle.

Posledné roky znamenajú pre Seat šťastnejšie obdobie a to hlavne pre mimoriadne podarený model Leon, z dizajnu ktorého sa snaží vyťažiť aj menšia Ibiza.

Aktuálne testovaný model je známym automobilom po ďalšej modernizácii. Španielska značka sa viac ako inokedy orientuje na individualizáciu a prebudenie emócií, ktoré sú v rámci koncernu Volkswagen vzácne.

Zostavte si vlastnú Ibizu

Automobilka vám v súčasnosti „nabalíkuje“ - nie len v rámci modelu Ibiza - podľa nálady a objemu peňaženky takmer čokoľvek. Vyberať si môžete zo širokej kombinácie farieb a diskov z ľahkých zliatin v rôznych odtieňoch.

Rovnaká Ibiza tak môže po vašej voľbe vyzerať inak ako susedova. Seat sa v tomto čase snaží individualizačné balíky Color Style alebo Color FR podporiť výraznými zľavami.

Testovaný automobil sa snažil zaujať kombináciou bielej farby karosérie a odtieňom hnedo-bordo-škoricovej (?) farby (ženské pohlavie by isto určilo farbenú kombináciu presnejšie). Kontrastná farba sa objavila na krytoch vonkajších spätných zrkadiel, obvode masky chladiča, ako ďalšia farba v diskoch kolies a nechýbala ani v interiéri napr. na sedadlách a obvode výduchov ventilácie.

Slabší motor spotrebuje menej

Testovaný automobil bol vybavený slabším z dvojice prepĺňaných benzínových motorov 1,2 TSI s plným počtom (štyroch) valcov. Agregát ponúka výkon 66 kW (90 k) a krútiaci moment 160 Nm.

Malej Ibize ponúkne v spolupráci s manuálnou päťstupňovou prevodovkou dostatok výkonu na primerane dynamickú jazdu. Ak však jazdíte často po diaľnici alebo s obsadeným automobilom, odporučili by sme verziu so šesťstupňovou prevodovkou a s výkonnejšou alternatívou toho istého motora - prípadne zvoliť agregát s väčším objemom.

Aj slabší prepĺňaný drobec vás však nenechá v štichu a keď potrebujete, vie bezpečne zrýchľovať. Podľa technických údajov porazí rýchlosť 100 km/h z pokoja za 10,7 sekundy. Otáčky motora rastú kontinuálne bez prepadov výkonu, no prevodové stupne sú dlhšie v prospech úspory benzínu pri diaľničnom tempe.

Pomôže vám s pohnutím

Testovaný motor nám potvrdil, že koncern Volkswagen začal v niektorých prípadoch používať novú pomôcku slúžiacu na ľahšie pohnutie na prvom metri. Keď automobil stojí, tak prvé stlačenie plynového pedála (takmer dotyk) dá pokyn elektronike k výraznejšiemu „brnknutiu“ po plyne. Otáčky na malý moment poskočia a automobil prekoná počiatočné centimetre bez prepadnutia otáčok.

Popísanú funkciu vnímame ako pozitívne vyváženie vlastností elektronického plynu a pohnutie automobilu je vďaka nej aj pre menej zdatných vodičov plynulejšie.

Motor 1,2 TSI (66kW) by sa mal v priemere uspokojiť so 4,9 litrami benzínu na 100 km jazdy. Počas týždňového testovania, počas ktorého sme vyskúšali diaľnice, mesto aj okresné cesty, palubný počítač zobrazoval priemernú spotrebu 6,2 litra, čo je primeraná reálna spotreba.

Ani na horšej ceste nevytrasie dušu

Naladenie podvozku ukazuje zlatú strednú cestu medzi športovými a komfortnými vlastnosťami. Je stále o malý kúsok tvrdší ako „sesterská“ Fabia, no o to lepšie si poradí so zákrutami, najmä ak je pod kapotou ľahký benzínový motor.

Automobil pôsobí agilne a nerozhodia ho ani väčšie nerovnosti. Zadná časť vozidla si poskočí len výnimočne a prezradí tak ľahší zadok. Ibiza zvukovo neobťažuje ani po prechode cez hlbší výmoľ.

Napriek tomu, že Ibiza jazdnými vlastnosťami nevytŕča, vďaka koncernovým riešeniam je vyvážená a na ceste stabilná.

V interiéri príjemnejšie ako v minulosti

Viac ako dizajn exteriéru si príklad z väčšieho Leonu zobrala Ibiza v interiéri. Palubná doska pôsobí po modernizácii oveľa dospelejšie a hodnotnejšie. Veľmi sa nám páčili hlavné kruhové prístroje rýchlomera a otáčkomera. Elektronika je v Ibize aj v Leone nastavená tak, aby ručička otáčkomera reagovala na zmenu otáčok prudko v prospech výsledného "športového efektu".

Ešte zásadnejšou zmenou prešiel stredový panel, ktorý je jednoduchý, funkčný a na pohľad príjemný. Hlavným nepriateľom je aj v tomto prípade prach.

V spodnej časti stredovej konzoly nechýba priestor na veľký smartfón, USB vstup a Audio In spolu s dvojicou otvorov na poháre. Na tomto mieste by sme prijali iný povrchový materiál plastov. Už na novom vozidle vidno výraznejšie známky používania.

Po spojení multimediálneho systému vozidla a telefónu pomocou techn. bluetooth vám systém po vytiahnutí kľúča užitočne pripomenie prítomnosť vášho mobilného telefónu.

Keďže ide o malý automobil, postavy vyššie ako 180 cm môžu pociťovať pocit stiesnenia, tragédia to však nebude.

Viac "stiesnenia" môže však cítiť väčšia batožina. Za piatymi dverami sa ukrýva kufor s objemom 292 litrov, čo je podpriemerná hodnota v segmente.

Náš názor

Seat Ibiza získal po druhej modernizácii vyvážený podvozok, ktorý si zachoval športový nádych a získal na komforte. Výraznou ponukou personalizačných prvkov a voči minulosti krajším interiérom, je z modelu Ibiza konkurencieschopné malé auto.

Väčšie postavy a zákazníci požadujúci štedrejší kufor siahnu radšej po verzii kombi alebo väčšom modeli značky Seat.

Technické informácie

Značka a model

Seat Ibiza

Verzia

Style 1,2 TSI

Cena modelu od/verzia od (eur)

9.490/10.990

Motor

zážihový prepĺňaný štvorvalec s objemom 1.197 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

66(90)/4.400-5.400

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

160/1.400-3.500

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/5

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

10,7

Priemerná spotreba - výrobca/test (l/100km)

4,9/6,2

Objem palivovej nádrže (l)

45

Pohotovostná hmotnosť/zaťaženie (kg)

1089/491

Objem batožinového priestoru (l)

292

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2.469; 4.061; 1.693;1.428

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Istota nízkeho úroku. Krásne bývanie s hypotékou za 1,49 %
  5. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  6. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  7. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  8. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  1. Ako poraziť vysokú infláciu? Napríklad výnosom 24 % za 3 roky
  2. 8 vecí, na ktoré záhradkári pravidelne zabúdajú
  3. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  4. 7 rýchlych tipov, ako lepšie hospodáriť v domácnosti
  5. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  6. BILLA Žampa Cup – jedinečný záver zimnej sezóny
  7. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  8. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu?
  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 7 371
  2. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 708
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 5 618
  4. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 3 455
  5. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 592
  6. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 578
  7. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 2 135
  8. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 1 719
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Začal som sa báť o výsledok vojny...
  2. Ľubomír Maretta: Návrat
  3. Miroslav Ferkl: Istoty pretrvali, nekvalita socík nie.
  4. Dušan Koniar: Dohľadanie krásnych, dávno stratených detailov hradu Uhrovec
  5. Kristína Jakubičková: Pozitívne dosahy extrémnej poddimenzovanosti slovenského zdravotníctva
  6. Štefan Vidlár: Kantori a pedagógové!
  7. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  8. Radoslav Pavelka: Ako si dvakrát streliť do kolena, alebo ako vedenie Slovenského hokeja nahnevalo všetkých.
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 21 080
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 439
  3. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 597
  4. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 7 486
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 776
  6. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 4 606
  7. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 3 238
  8. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 2 998
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
SkryťZatvoriť reklamu