SME
reklama

Mazda upravila model MX-5, výsledkom sú dva pútavé koncepty

Na radikálnejšom koncepte Speedster by ste strechu hľadali márne. Chýba mu dokonca čelné sklo.

(Zdroj: Mazda)

Mazda sa po nedávnom odhalení konceptu RX-Vision na autosalóne v Tokiu opäť prihovorila vyznávačom športovej jazdy. Na tuningovej výstave SEMA v Las Vegas totiž predstavila koncepty MX-5 Spyder a MX-5 Speedster.

Oba roadstery vychádzajú z novej štvrtej generácie modelu MX-5, ktorého história siaha až do roku 1989. Koncepty sú dielom konštruktérov severoamerickej divízie japonskej automobilky, ktorí opäť kládli dôraz na to, aby stlačili hmotnosť vozidiel čo najnižšie.

Oba automobily poháňa dvojlitrový štvorvalec Skyactiv-G a vpredu sú vybavené brzdami Brembo so 4-piestovými strmeňmi a vŕtanými kotúčmi. Rovnaké majú tiež nastaviteľné pruženie. Nájdeme však medzi nimi aj viacero odlišností.

Inšpiráciou vzniku konceptu MX-5 Spyder bola vyše štvrťstoročná minulosť modelu MX-5. Tomu je uspôsobená hnedá textilná strecha (v Mazde priliehavo nazývaná "bikini top") a aerodynamika vozidla. Strecha bola vyrobená v spolupráci so spoločnosťou American Sunroof Corporation, materiál dodala firma Haartz.

Hnedú textilnú strechu konceptu MX-5 Spyder v Mazde priliehavo pomenovali "bikini top"

Koncept bol vyhotovený v striebornom odtieni Mercury Silver s viacerými karbónovými časťami a upravenou prednou maskou. Ľahké 17-palcové kolesá Yokohama Advan Racing RS II sú obuté do pneumatík Yokohama Advan A048 s rozmermi 225/45. Hmotnosť takto upraveného vozidla je 1043 kg. Atmosféru rokov minulých má evokovať aj prírodná koža Spinneybeck Prima, ktorá skrášľuje interiér.

Druhý koncept MX-5 Speedster má pripomínať otvorené pretekárske automobily z 50-tych rokov. Strechu na ňom budeme hľadať márne, chýba dokonca čelné sklo, ktoré čiastočne nahrádza deflektor. Speedster jazdí na 16-palcových kolesách Rays Extreme Gram Lights. Pneumatiky sú typu Kumho Ecsta V710 s rozmermi 225/50.

Koncept MX-5 Speedster má pripomínať otvorené pretekárske automobily z 50-tych rokov

Modrý Speedster má o 30 mm zníženú svetlú výšku a centrálne umiestnený výfuk značky Racing Beat. V interiéri nájdeme karbónové sedadlá Mu-Len Delta exkluzívne vyrobené pre MX-5 a olemované čiernym čalúnením Alcantara. Z uhlíkových vlákien sú tiež dvere a ďalšie doplnky v interiéri aj exteriéri. Použité materiály, neprítomnosť strechy a okien znížili hmotnosť MX-5 Speedster na 943 kg.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 697
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 527
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 495
  4. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 11 023
  5. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 683
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 988
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 658
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 404
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  2. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  3. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  4. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  5. Martin Pánik: Sú premnožené
  6. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  7. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  8. Jozef Sitko: V RTVS diskusia ako v krčme
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 187
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 458
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 337
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 192
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 342
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 331
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 732
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 415
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu