SME

Mazda upravila model MX-5, výsledkom sú dva pútavé koncepty

Na radikálnejšom koncepte Speedster by ste strechu hľadali márne. Chýba mu dokonca čelné sklo.

(Zdroj: Mazda)

Mazda sa po nedávnom odhalení konceptu RX-Vision na autosalóne v Tokiu opäť prihovorila vyznávačom športovej jazdy. Na tuningovej výstave SEMA v Las Vegas totiž predstavila koncepty MX-5 Spyder a MX-5 Speedster.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oba roadstery vychádzajú z novej štvrtej generácie modelu MX-5, ktorého história siaha až do roku 1989. Koncepty sú dielom konštruktérov severoamerickej divízie japonskej automobilky, ktorí opäť kládli dôraz na to, aby stlačili hmotnosť vozidiel čo najnižšie.

Oba automobily poháňa dvojlitrový štvorvalec Skyactiv-G a vpredu sú vybavené brzdami Brembo so 4-piestovými strmeňmi a vŕtanými kotúčmi. Rovnaké majú tiež nastaviteľné pruženie. Nájdeme však medzi nimi aj viacero odlišností.

SkryťVypnúť reklamu

Inšpiráciou vzniku konceptu MX-5 Spyder bola vyše štvrťstoročná minulosť modelu MX-5. Tomu je uspôsobená hnedá textilná strecha (v Mazde priliehavo nazývaná "bikini top") a aerodynamika vozidla. Strecha bola vyrobená v spolupráci so spoločnosťou American Sunroof Corporation, materiál dodala firma Haartz.

Hnedú textilnú strechu konceptu MX-5 Spyder v Mazde priliehavo pomenovali "bikini top"

Koncept bol vyhotovený v striebornom odtieni Mercury Silver s viacerými karbónovými časťami a upravenou prednou maskou. Ľahké 17-palcové kolesá Yokohama Advan Racing RS II sú obuté do pneumatík Yokohama Advan A048 s rozmermi 225/45. Hmotnosť takto upraveného vozidla je 1043 kg. Atmosféru rokov minulých má evokovať aj prírodná koža Spinneybeck Prima, ktorá skrášľuje interiér.

SkryťVypnúť reklamu

Druhý koncept MX-5 Speedster má pripomínať otvorené pretekárske automobily z 50-tych rokov. Strechu na ňom budeme hľadať márne, chýba dokonca čelné sklo, ktoré čiastočne nahrádza deflektor. Speedster jazdí na 16-palcových kolesách Rays Extreme Gram Lights. Pneumatiky sú typu Kumho Ecsta V710 s rozmermi 225/50.

Koncept MX-5 Speedster má pripomínať otvorené pretekárske automobily z 50-tych rokov

Modrý Speedster má o 30 mm zníženú svetlú výšku a centrálne umiestnený výfuk značky Racing Beat. V interiéri nájdeme karbónové sedadlá Mu-Len Delta exkluzívne vyrobené pre MX-5 a olemované čiernym čalúnením Alcantara. Z uhlíkových vlákien sú tiež dvere a ďalšie doplnky v interiéri aj exteriéri. Použité materiály, neprítomnosť strechy a okien znížili hmotnosť MX-5 Speedster na 943 kg.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 574
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 290
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 083
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 297
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 926
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 852
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 409
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 120
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 781
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 121
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 971
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 574
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 851
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 008
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu