Mazda sa po nedávnom odhalení konceptu RX-Vision na autosalóne v Tokiu opäť prihovorila vyznávačom športovej jazdy. Na tuningovej výstave SEMA v Las Vegas totiž predstavila koncepty MX-5 Spyder a MX-5 Speedster.
Oba roadstery vychádzajú z novej štvrtej generácie modelu MX-5, ktorého história siaha až do roku 1989. Koncepty sú dielom konštruktérov severoamerickej divízie japonskej automobilky, ktorí opäť kládli dôraz na to, aby stlačili hmotnosť vozidiel čo najnižšie.
Oba automobily poháňa dvojlitrový štvorvalec Skyactiv-G a vpredu sú vybavené brzdami Brembo so 4-piestovými strmeňmi a vŕtanými kotúčmi. Rovnaké majú tiež nastaviteľné pruženie. Nájdeme však medzi nimi aj viacero odlišností.
Inšpiráciou vzniku konceptu MX-5 Spyder bola vyše štvrťstoročná minulosť modelu MX-5. Tomu je uspôsobená hnedá textilná strecha (v Mazde priliehavo nazývaná "bikini top") a aerodynamika vozidla. Strecha bola vyrobená v spolupráci so spoločnosťou American Sunroof Corporation, materiál dodala firma Haartz.
Hnedú textilnú strechu konceptu MX-5 Spyder v Mazde priliehavo pomenovali "bikini top"
Koncept bol vyhotovený v striebornom odtieni Mercury Silver s viacerými karbónovými časťami a upravenou prednou maskou. Ľahké 17-palcové kolesá Yokohama Advan Racing RS II sú obuté do pneumatík Yokohama Advan A048 s rozmermi 225/45. Hmotnosť takto upraveného vozidla je 1043 kg. Atmosféru rokov minulých má evokovať aj prírodná koža Spinneybeck Prima, ktorá skrášľuje interiér.
Druhý koncept MX-5 Speedster má pripomínať otvorené pretekárske automobily z 50-tych rokov. Strechu na ňom budeme hľadať márne, chýba dokonca čelné sklo, ktoré čiastočne nahrádza deflektor. Speedster jazdí na 16-palcových kolesách Rays Extreme Gram Lights. Pneumatiky sú typu Kumho Ecsta V710 s rozmermi 225/50.
Koncept MX-5 Speedster má pripomínať otvorené pretekárske automobily z 50-tych rokov
Modrý Speedster má o 30 mm zníženú svetlú výšku a centrálne umiestnený výfuk značky Racing Beat. V interiéri nájdeme karbónové sedadlá Mu-Len Delta exkluzívne vyrobené pre MX-5 a olemované čiernym čalúnením Alcantara. Z uhlíkových vlákien sú tiež dvere a ďalšie doplnky v interiéri aj exteriéri. Použité materiály, neprítomnosť strechy a okien znížili hmotnosť MX-5 Speedster na 943 kg.