SME

Audi Q7 e-tron 3.0 TDI Quattro spája techniku zavrhnutú Peugeotom

Hybridné SUV môže v elektrickom režime precestovať vyše 50 km. Počas prvých 100 km spotrebuje len 1,7 litra nafty.

(Zdroj: Audi)

Zdá sa, že podľa oficiálnych informácií nové hybridné Audi Q7 nepotrebuje na svoju prevádzku takmer žiadne palivo. Hybridný systém by si mal vystačiť v priemere s 1,7 litrom nafty na 100 km jazdy – na prvých 100 km, kým nedôjde k vyčerpaniu energie z batérií, ktoré ju predtým získali z elektrickej siete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Novinka Audi Q7 e-tron 3.0 TDI Quattro využíva takmer zatratenú kombináciu naftového motora a elektrického systému. Celkový systémový výkon sa vyšplhal na 275 kW (373 k) a krútiaci moment na 700 Nm. Tento arzenál umožní novinke zrýchliť z pokoja na 100 km/h za rovných šesť sekúnd a pohybovať sa maximálnou rýchlosťou 225 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

V elektrickom režime precestuje 56 km

Technika pozostáva z naftového šesťvalcového motora 3.0 TDI s výkonom 190 kW (258 k), ktorý ponúkne maximálny krútiaci moment 600 Nm. Spaľovaciemu motoru môže pomôcť elektromotor s výkonom 94 kW a samostatným krútiacim momentom 350 Nm.

Obe pohonné jednotky prenášajú krútiaci moment na kolesá prostredníctvom systému pohonu štyroch kolies Quattro a osemstupňovej automatickej prevodovky. Systém Quattro je schopný prideľovať krútiaci moment každému kolesu samostatne.

Automobil disponuje sadou 168 lithium-ion akumulátorov chladených kvapalinou. Ich celková kapacita 17,3 kWh umožňuje vozidlu cestovať v čisto elektrickom režime 56 kilometrov. V prospech čo najefektívnejšieho využitia energie v batériách pracuje aj navigačný systém MMI.

SkryťVypnúť reklamu

Automobil by mal byť schopný na jedno nabitie a natankovanie nádrže naftou precestovať až 1.400 km.

Teplo z elektromotora a batérií vykúri kabínu

Nová generácia nabíjacieho systému umožňuje použiť 7,2 kW rýchlo-nabíjacie stanice. Nabitie do maximálnej kapacity batérií trvá do 2,5 hodiny.

Vodič si môže vybrať medzi štyrmi módmi pohonu: plne elektrický (EV), hybridný, mód nabíjania batérií a mód udržovania energie v batériách.

Audi Q7 e-tron 3.0 TDI je vybavené aj novou špeciálnou funkciou vyhrievania interiéru zvyškovým teplom elektrickej pohonnej sústavy. Podľa informácií výrobcu ide o prvé takéto riešenie na svete. Umožní odľahčiť elektrickú sústavu od prvého nárazového vykúrenia automobilu, kým ešte spaľovací agregát nie je dostatočne zohriaty.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 060
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 364
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 8 311
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 447
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 628
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 613
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 388
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 895
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Karas: Moc slobody a nezlomná Amerika
  2. Radoslav Medzihradský: Adventure lab, viac než geocaching?
  3. Daniel Bíro: YouTuber a influencer František Maretta porozprával o jeho pohľade na bezbariérovosť na Slovensku. Čo ďalšie sa od neho môžeme dozvedieť?
  4. Vladimír Benčík: Osmanská ríša - jej impozantný vzostup a dramatický pád (2. časť)
  5. Juraj Kostka: Svet v nás a okolo nás
  6. Radoslav Záhumenský: Mohyla na Bradle: Silný príbeh, ikonické miesto a prechádzka, ktorá sa dotkne srdca (+ VIDEO)
  7. Vladimír Čuchran: Pápež František
  8. Jozef Javurek: Zelenina v záhrade
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 39 765
  2. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 8 623
  3. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 8 128
  4. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 7 168
  5. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 5 747
  6. Dominik Sumbal: Doba cashu je späť!! 5 164
  7. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku 5 028
  8. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ? 4 986
  1. Radko Mačuha: Si herec, či politik?
  2. Tupou Ceruzou: Pápež František
  3. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  4. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  5. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  6. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  7. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  8. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
SkryťZatvoriť reklamu