SME

Kampaň Jazdi hlavou sa chce ľuďom dostať pod kožu

Všetci účastníci cestnej premávky od chodcov, cez cyklistov až po šoférov by vždy mali používať hlavu. Vyzýva ich k tomu kampaň Jazdi hlavou.

(Zdroj: youtube.com)

BRATISLAVA 4. novembra (SITA) - Všetci účastníci cestnej premávky od chodcov, cez cyklistov až po šoférov by vždy mali používať hlavu. Vyzýva ich k tomu kampaň Jazdi hlavou, ktorá s oficiálne na budúci týždeň spustí na oboch televíznych kanáloch verejnoprávnej televízie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako vysvetlil na tlačovej besede prezident Slovenskej asociácie motoristického športu (SAMŠ) Dušan Koblíšek, ide o formu osvety, ktorá na Slovensku doteraz chýbala. Pilotne krátke približne trojminútové šoty v týždennej periodicite vysielala televízia už od augusta. Aspoň jednu časť už videlo pol milióna divákov.

SkryťVypnúť reklamu

Projekt privítala aj polícia

Programová riaditeľka Dvojky Marta Gajdošíková ho doplnila, že sa podarilo vyrobiť taký formát šotov, v ktorých sa pátra po príčinách nehôd, je úderný, nezaťažujúci a dostáva sa ľuďom pod kožu. Šoty teraz nasadia denne aspoň päť-šesť razy a Gajdošíková je rada, že sa touto kampaňou zaradia medzi ostatné európske verejnoprávne televízie, ktoré roky robia takúto osvetu.

Projekt víta aj polícia, podľa ktorej je prevencia dôležitá. Viceprezident policajného zboru Ľubomír Ábel zdôraznil, že tento „projekt v prevencii zaplnil vákuum, ktoré na Slovensku bolo a celkovo túto oblasť posúva na inú úroveň“. Šoty nie sú žiadne fikcie, vychádzajú z reality, z reálnych príbehov zo slovenských ciest. Je rád, že projekt má ohlas aj u detí a zdôraznil, že drvivá väčšina ľudí je účastníkom cestnej premávky.

SkryťVypnúť reklamu

V šotoch vystupujú pretekári

Jednotlivé spoty sú venované mladým vodičom a v ich prípade napríklad riziku jazdy bez vodičského preukazu, starším vodičom a napríklad únave za volantom, deťom a tomu, čo ohrozuje v premávke ich. V prípade mládeže vytvorili napríklad spot o „zapchatých ušiach“ slúchadlami, venujú sa aj téme „športovcov“ okolo ciest.

Osobitnou kapitolou sú šoty o technike jazdy, alkohole za volantom, únave či strese za volantom. Ako ambasádori v niektorých častiach vystupujú známi slovenskí automobiloví a motocykloví pretekári.

Projekt vznikol v spolupráci Slovenskej asociácie motoristického športu s podporou medzinárodnej asociácie FIA a v koprodukcii s RTVS. Slovensko sa ním zapája aj do celosvetovej dopravno-vzdelávacej kampane pre bezpečnejšiu cestnú dopravu.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 039
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 8 266
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 7 916
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 413
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 3 519
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 661
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 951
  8. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 889
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radoslav Medzihradský: Adventure lab, viac než geocaching?
  2. Ján Karas: Moc slobody a nezlomná Amerika
  3. Daniel Bíro: YouTuber a influencer František Maretta porozprával o jeho pohľade na bezbariérovosť na Slovensku. Čo ďalšie sa od neho môžeme dozvedieť?
  4. Vladimír Benčík: Osmanská ríša - jej impozantný vzostup a dramatický pád (2. časť)
  5. Juraj Kostka: Svet v nás a okolo nás
  6. Radoslav Záhumenský: Mohyla na Bradle: Silný príbeh, ikonické miesto a prechádzka, ktorá sa dotkne srdca (+ VIDEO)
  7. Vladimír Čuchran: Pápež František
  8. Jozef Javurek: Zelenina v záhrade
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 39 024
  2. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 391
  3. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 8 766
  4. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 7 200
  5. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 6 476
  6. Dominik Sumbal: Doba cashu je späť!! 5 160
  7. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku 4 997
  8. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ? 4 983
  1. Radko Mačuha: Si herec, či politik?
  2. Tupou Ceruzou: Pápež František
  3. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  4. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  5. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  6. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  7. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  8. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
reklama
SkryťZatvoriť reklamu