Kampaň Jazdi hlavou sa chce ľuďom dostať pod kožu

Všetci účastníci cestnej premávky od chodcov, cez cyklistov až po šoférov by vždy mali používať hlavu. Vyzýva ich k tomu kampaň Jazdi hlavou.

(Zdroj: youtube.com)

BRATISLAVA 4. novembra (SITA) - Všetci účastníci cestnej premávky od chodcov, cez cyklistov až po šoférov by vždy mali používať hlavu. Vyzýva ich k tomu kampaň Jazdi hlavou, ktorá s oficiálne na budúci týždeň spustí na oboch televíznych kanáloch verejnoprávnej televízie.

Ako vysvetlil na tlačovej besede prezident Slovenskej asociácie motoristického športu (SAMŠ) Dušan Koblíšek, ide o formu osvety, ktorá na Slovensku doteraz chýbala. Pilotne krátke približne trojminútové šoty v týždennej periodicite vysielala televízia už od augusta. Aspoň jednu časť už videlo pol milióna divákov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Projekt privítala aj polícia

Programová riaditeľka Dvojky Marta Gajdošíková ho doplnila, že sa podarilo vyrobiť taký formát šotov, v ktorých sa pátra po príčinách nehôd, je úderný, nezaťažujúci a dostáva sa ľuďom pod kožu. Šoty teraz nasadia denne aspoň päť-šesť razy a Gajdošíková je rada, že sa touto kampaňou zaradia medzi ostatné európske verejnoprávne televízie, ktoré roky robia takúto osvetu.

Projekt víta aj polícia, podľa ktorej je prevencia dôležitá. Viceprezident policajného zboru Ľubomír Ábel zdôraznil, že tento „projekt v prevencii zaplnil vákuum, ktoré na Slovensku bolo a celkovo túto oblasť posúva na inú úroveň“. Šoty nie sú žiadne fikcie, vychádzajú z reality, z reálnych príbehov zo slovenských ciest. Je rád, že projekt má ohlas aj u detí a zdôraznil, že drvivá väčšina ľudí je účastníkom cestnej premávky.

V šotoch vystupujú pretekári

Jednotlivé spoty sú venované mladým vodičom a v ich prípade napríklad riziku jazdy bez vodičského preukazu, starším vodičom a napríklad únave za volantom, deťom a tomu, čo ohrozuje v premávke ich. V prípade mládeže vytvorili napríklad spot o „zapchatých ušiach“ slúchadlami, venujú sa aj téme „športovcov“ okolo ciest.

Osobitnou kapitolou sú šoty o technike jazdy, alkohole za volantom, únave či strese za volantom. Ako ambasádori v niektorých častiach vystupujú známi slovenskí automobiloví a motocykloví pretekári.

Projekt vznikol v spolupráci Slovenskej asociácie motoristického športu s podporou medzinárodnej asociácie FIA a v koprodukcii s RTVS. Slovensko sa ním zapája aj do celosvetovej dopravno-vzdelávacej kampane pre bezpečnejšiu cestnú dopravu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 018
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 777
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 007
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 726
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 165
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 013
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 639
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 592
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 352
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 758

Téma: RTVS


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.