Len nedávno sme priniesli informáciu o spustení sériovej výroby modelu Vesta, spadajúceho do portfólia ruského výrobcu AvtoVAZ.
Medzitým ju stihol otestovať aj ruský prezident Vladimír Putin. “Výborné auto, veľmi dobré, rýchlo akcelerujúce, ľahko ovládateľné“, skonštatoval v rozhovore ruský prezident. Napokon iné hodnotenie sme od najvyššieho predstaviteľa Ruska ani neočakávali.

Oveľa viac zaujala informácia o príprave verzie CNG na zemný plyn. Takéto vozidlo bolo predstavené ešte 6. októbra v Petrohrade len ako dizajnová štúdia.
Automobilka podľa vlastných slov pripravila dosť široký otvor nádrže, kde sa zmestí hrdlo pre benzín, aj otvor pre CNG bez toho, aby narušila vonkajší dizajn auta.
Dve kompozitné CNG nádrže sú umiestnené v zadnej časti vozidla pod batožinovým priestorom. Aký to má vplyv na jeho objem, výrobca zatiaľ neuviedol.
Na jedno natankovanie dokáže vozidlo prejsť asi 1000 km. Po minutí plynu sa motor automaticky prepne na spaľovanie benzínu. Rovnaký efekt je možné dosiahnuť aj pomocou prepínača vo vozidle.
Odhadované náklady na 1 km jazdy klesnú v prípade využitia CNG viac ako trojnásobne. Aspoň takéto predbežné údaje zverejnil AvtoVAZ vo svojej tlačovej správe. V týchto dňoch by už mali prebiehať testy vozidla v bežnej prevádzke.
Čierne vozidlo na fotografii je evidentne dlhšie. Väčší je aj rázvor náprav.
Najnovšie informácie však hovoria o tom, že sa dočkáme ďalšej karosárskej verzie modelu Vesta. Má ňou byť predĺžený sedan. Prvé fotografie prototypu s názvom Vesta VIP už obleteli sociálne siete. V porovnaní so základným modelom dlhým 4410 mm je prototyp dlhší o 250 mm. Žiadne oficiálne informácie k tomuto vozidlu však zatiaľ nie sú k dispozícii.