SME

Lada pripravuje predĺženú Vestu VIP aj verziu na CNG

Verzia na zemný plyn by mala znížiť náklady na jeden kilometer až trojnásobne. Objavili sa aj prvé fotky prototypu Vesta VIP, je o 25 cm dlhší.

(Zdroj: AvtoVAZ)

Len nedávno sme priniesli informáciu o spustení sériovej výroby modelu Vesta, spadajúceho do portfólia ruského výrobcu AvtoVAZ.

Medzitým ju stihol otestovať aj ruský prezident Vladimír Putin. “Výborné auto, veľmi dobré, rýchlo akcelerujúce, ľahko ovládateľné“, skonštatoval v rozhovore ruský prezident. Napokon iné hodnotenie sme od najvyššieho predstaviteľa Ruska ani neočakávali.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: AvtoVAZ začína so sériovou výrobou modelu Lada Vesta Čítajte 

Oveľa viac zaujala informácia o príprave verzie CNG na zemný plyn. Takéto vozidlo bolo predstavené ešte 6. októbra v Petrohrade len ako dizajnová štúdia.

SkryťVypnúť reklamu

Automobilka podľa vlastných slov pripravila dosť široký otvor nádrže, kde sa zmestí hrdlo pre benzín, aj otvor pre CNG bez toho, aby narušila vonkajší dizajn auta.

Dve kompozitné CNG nádrže sú umiestnené v zadnej časti vozidla pod batožinovým priestorom. Aký to má vplyv na jeho objem, výrobca zatiaľ neuviedol.

Na jedno natankovanie dokáže vozidlo prejsť asi 1000 km. Po minutí plynu sa motor automaticky prepne na spaľovanie benzínu. Rovnaký efekt je možné dosiahnuť aj pomocou prepínača vo vozidle.

Odhadované náklady na 1 km jazdy klesnú v prípade využitia CNG viac ako trojnásobne. Aspoň takéto predbežné údaje zverejnil AvtoVAZ vo svojej tlačovej správe. V týchto dňoch by už mali prebiehať testy vozidla v bežnej prevádzke.

Čierne vozidlo na fotografii je evidentne dlhšie. Väčší je aj rázvor náprav.

SkryťVypnúť reklamu

Najnovšie informácie však hovoria o tom, že sa dočkáme ďalšej karosárskej verzie modelu Vesta. Má ňou byť predĺžený sedan. Prvé fotografie prototypu s názvom Vesta VIP už obleteli sociálne siete. V porovnaní so základným modelom dlhým 4410 mm je prototyp dlhší o 250 mm. Žiadne oficiálne informácie k tomuto vozidlu však zatiaľ nie sú k dispozícii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 039
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 8 266
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 7 916
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 413
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 3 519
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 661
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 951
  8. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 889
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Karas: Moc slobody a nezlomná Amerika
  2. Radoslav Medzihradský: Adventure lab, viac než geocaching?
  3. Daniel Bíro: YouTuber a influencer František Maretta porozprával o jeho pohľade na bezbariérovosť na Slovensku. Čo ďalšie sa od neho môžeme dozvedieť?
  4. Vladimír Benčík: Osmanská ríša - jej impozantný vzostup a dramatický pád (2. časť)
  5. Juraj Kostka: Svet v nás a okolo nás
  6. Radoslav Záhumenský: Mohyla na Bradle: Silný príbeh, ikonické miesto a prechádzka, ktorá sa dotkne srdca (+ VIDEO)
  7. Vladimír Čuchran: Pápež František
  8. Jozef Javurek: Zelenina v záhrade
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 39 099
  2. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 302
  3. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 8 653
  4. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 7 194
  5. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 6 354
  6. Dominik Sumbal: Doba cashu je späť!! 5 160
  7. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku 4 997
  8. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ? 4 985
  1. Radko Mačuha: Si herec, či politik?
  2. Tupou Ceruzou: Pápež František
  3. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  4. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  5. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  6. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  7. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  8. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
SkryťZatvoriť reklamu