SME

V Nissane hľadali spôsob, ako modelu Navara pomôcť v teréne i na ceste

Nový pick-up by mal ponúknuť viac miesta pre posádku a vyšší komfort. V teréne mu pomôže viac elektronických asistentov.

(Zdroj: Nissan)

Japonská automobilka Nissan pripravuje terénne vozidlá a pick-up už viac ako 50 rokov. V tomto období spoločnosť predstavila novú generáciu modelu Navara. Cieľom automobilky pri jeho vývoji bolo zvýšenie komfortu, ďalšie zlepšovanie jazdných vlastností v teréne, odolnosti a nosnosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spoločne s novým modelom NP300 Navara prichádza na trh aj záruka výrobcu na obdobie piatich rokov alebo najazdenie 160 000 km.

Odolnejší v teréne, pohodlnejší na ceste

Aby spoločnosť Nissan dosiahla vyššiu mieru pohodlia na bežnej ceste bez zhoršenia terénnych parametrov, navrhla pre verziu Double Cab nový päťprvkový systém zavesenia zadnej nápravy odpruženej pomocou vinutých pružín. Má poskytnúť výrazne lepší jazdný komfort a lepšiu ovládateľnosť. Ďalšou výhodou je o 20 kg nižšia váha v porovnaní s predchádzajúcou koncepciou s listovými pružinami.

SkryťVypnúť reklamu

Model King Cab je vybavený prepracovanou verziou systému listových pružín montovaných do modelu predchádzajúcej generácie. Nové listové pružiny uchytené popod nápravu vážia o 7 kg menej ako v predchádzajúcom modeli a poskytujú verzii King Cab aj o 3,1 % vyšší nájazdový uhol zadných kolies a znižujú hluk od vozovky.

Pick-Up získal viac elektronických asistentov

Nissan nechce zaostávať v ponuke elektronických asistentov ani v prípade modelového radu Navara. Novinkou je panoramatický kamerový parkovací systém a núdzové brzdenie pri pohybe dopredu.

K novým funkciám značka radí aj elektronický diferenciál s obmedzenou svornosťou ovládaný stabilizačným systémom.

K ďalším prvkom zaisťujúcim bezpečnosť a pohodlie patria tempomat, asistent zjazdu z kopca a asistent rozjazdu do kopca.

SkryťVypnúť reklamu

Výskumom v oblasti dizajnu Nissan dosiahol tvar karosérie, ktorý vykazuje o 3,6 percenta nižší odpor vzduchu. Medzi vylepšenia patrí flexibilné utesnenie oblasti medzi kabínou a nákladovým priestorom, ktoré zabezpečuje lepšie obtekanie vzduchu. Vpredu je vozidlo vybavené tesnením na kapote a čelným spojlerom. Vzadu tok vzduchu okolo vozidla usmerňuje nový spojler inštalovaný na zadných dverách.

Všetky prvky v kabíne sú údajne prepracované tak, aby poskytovali zvýšený pocit kvality a komfortu a priniesli viac priestoru a praktických prvkov pre vodiča i cestujúcich. Nissan pripravil nové sedadlá so zlepšenou podporou chrbtice.

Nechýba dvojzónová digitálna klimatizácia pre verzie King Cab i Double Cab, takisto ako nové zadné vetranie kabíny.

SkryťVypnúť reklamu

Stále je to vhodný pracovný nástroj

Model Navara NP300 bude k dispozícií s prepínateľným pohonom oboch náprav a možnosť výberu medzi štandardnou šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

Mód systému 4x4 volí vodič otočným ovládačom. Pre najlepšiu hospodárnosť na ceste môže vodič zvoliť mód 2WD. Pre off-road podmienky môže vodič zvoliť mód 4HI a to až do rýchlosti do 100 km/h. Výkon vozidla NP300 pri jazde v teréne je možné zvýšiť zapnutím terénnej redukcie. Nastavenie 4LO pomáha pri jazde do šmykľavých svahov a ponúka viac krútiaceho momentu na všetky kolesá. Do tých najnáročnejších podmienok je k dispozícií mechanická uzávierka diferenciálu.

Nový 2,3-litrový motor dCi vozidla NP300 Navara by mal byť o 24 percent účinnejší ako predchádzajúca pohonná jednotka. K dispozícii je v dvoch výkonových variantoch – 120 kW a 140 kW. Silnejšia verzia disponuje technológiou s dvoma turbodúchadlami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Užitočné zaťaženie vozidla v rámci celého modelového radu presahuje jednu tonu. Navara NP300 môže ťahať až 3,5 tony.

Nákladný priestor novej verzie Double Cab je o 67 mm dlhší ako v predchádzajúcom modeli. Nákladový priestor verzie King Cab má dĺžku 1 788 mm.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 240
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 043
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 836
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 532
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 887
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 689
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 317
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 099
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Kollár: Prečo nechce pravica stavať premiéra?
  2. Štefan Šturdzík: Špinavosti v PPA a ich bagatelizovanie.
  3. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  4. Dagmar Szabó: Čo sa deje po odobratí dieťaťa v zahraničí?
  5. Milan Resutík: NA ZAČIATOK
  6. Marian Filčík: Konečné riešenie kultúrno-etickej otázky
  7. Dušan Piršel: Zdravotníctvo sa má dobre – len zdravie občanov je na tom horšie.
  8. Jozef Drahovský: Novela zákona o cestnej premávke, legislatívny proces lp/2025/282 - analýza
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 237
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 13 153
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 914
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 891
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 902
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 6 958
  7. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 5 845
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 702
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťZatvoriť reklamu