SME
Utorok, 28. marec, 2023 | Meniny má Soňa
reklama

V Nissane hľadali spôsob, ako modelu Navara pomôcť v teréne i na ceste

Nový pick-up by mal ponúknuť viac miesta pre posádku a vyšší komfort. V teréne mu pomôže viac elektronických asistentov.

(Zdroj: Nissan)

Japonská automobilka Nissan pripravuje terénne vozidlá a pick-up už viac ako 50 rokov. V tomto období spoločnosť predstavila novú generáciu modelu Navara. Cieľom automobilky pri jeho vývoji bolo zvýšenie komfortu, ďalšie zlepšovanie jazdných vlastností v teréne, odolnosti a nosnosti.

Spoločne s novým modelom NP300 Navara prichádza na trh aj záruka výrobcu na obdobie piatich rokov alebo najazdenie 160 000 km.

Odolnejší v teréne, pohodlnejší na ceste

Aby spoločnosť Nissan dosiahla vyššiu mieru pohodlia na bežnej ceste bez zhoršenia terénnych parametrov, navrhla pre verziu Double Cab nový päťprvkový systém zavesenia zadnej nápravy odpruženej pomocou vinutých pružín. Má poskytnúť výrazne lepší jazdný komfort a lepšiu ovládateľnosť. Ďalšou výhodou je o 20 kg nižšia váha v porovnaní s predchádzajúcou koncepciou s listovými pružinami.

Model King Cab je vybavený prepracovanou verziou systému listových pružín montovaných do modelu predchádzajúcej generácie. Nové listové pružiny uchytené popod nápravu vážia o 7 kg menej ako v predchádzajúcom modeli a poskytujú verzii King Cab aj o 3,1 % vyšší nájazdový uhol zadných kolies a znižujú hluk od vozovky.

Pick-Up získal viac elektronických asistentov

Nissan nechce zaostávať v ponuke elektronických asistentov ani v prípade modelového radu Navara. Novinkou je panoramatický kamerový parkovací systém a núdzové brzdenie pri pohybe dopredu.

K novým funkciám značka radí aj elektronický diferenciál s obmedzenou svornosťou ovládaný stabilizačným systémom.

K ďalším prvkom zaisťujúcim bezpečnosť a pohodlie patria tempomat, asistent zjazdu z kopca a asistent rozjazdu do kopca.

Výskumom v oblasti dizajnu Nissan dosiahol tvar karosérie, ktorý vykazuje o 3,6 percenta nižší odpor vzduchu. Medzi vylepšenia patrí flexibilné utesnenie oblasti medzi kabínou a nákladovým priestorom, ktoré zabezpečuje lepšie obtekanie vzduchu. Vpredu je vozidlo vybavené tesnením na kapote a čelným spojlerom. Vzadu tok vzduchu okolo vozidla usmerňuje nový spojler inštalovaný na zadných dverách.

Všetky prvky v kabíne sú údajne prepracované tak, aby poskytovali zvýšený pocit kvality a komfortu a priniesli viac priestoru a praktických prvkov pre vodiča i cestujúcich. Nissan pripravil nové sedadlá so zlepšenou podporou chrbtice.

Nechýba dvojzónová digitálna klimatizácia pre verzie King Cab i Double Cab, takisto ako nové zadné vetranie kabíny.

Stále je to vhodný pracovný nástroj

Model Navara NP300 bude k dispozícií s prepínateľným pohonom oboch náprav a možnosť výberu medzi štandardnou šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

Mód systému 4x4 volí vodič otočným ovládačom. Pre najlepšiu hospodárnosť na ceste môže vodič zvoliť mód 2WD. Pre off-road podmienky môže vodič zvoliť mód 4HI a to až do rýchlosti do 100 km/h. Výkon vozidla NP300 pri jazde v teréne je možné zvýšiť zapnutím terénnej redukcie. Nastavenie 4LO pomáha pri jazde do šmykľavých svahov a ponúka viac krútiaceho momentu na všetky kolesá. Do tých najnáročnejších podmienok je k dispozícií mechanická uzávierka diferenciálu.

Nový 2,3-litrový motor dCi vozidla NP300 Navara by mal byť o 24 percent účinnejší ako predchádzajúca pohonná jednotka. K dispozícii je v dvoch výkonových variantoch – 120 kW a 140 kW. Silnejšia verzia disponuje technológiou s dvoma turbodúchadlami.

Užitočné zaťaženie vozidla v rámci celého modelového radu presahuje jednu tonu. Navara NP300 môže ťahať až 3,5 tony.

Nákladný priestor novej verzie Double Cab je o 67 mm dlhší ako v predchádzajúcom modeli. Nákladový priestor verzie King Cab má dĺžku 1 788 mm.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Istota nízkeho úroku. Krásne bývanie s hypotékou za 1,49 %
  5. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  6. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  7. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  8. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  1. Ako poraziť vysokú infláciu? Napríklad výnosom 24 % za 3 roky
  2. 8 vecí, na ktoré záhradkári pravidelne zabúdajú
  3. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  4. 7 rýchlych tipov, ako lepšie hospodáriť v domácnosti
  5. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  6. BILLA Žampa Cup – jedinečný záver zimnej sezóny
  7. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  8. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu?
  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 7 584
  2. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 5 918
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 719
  4. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 3 061
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 2 993
  6. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 602
  7. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 580
  8. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 2 488
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ľubomír Maretta: Sto krát
  2. Martina Paulenová: Veľké pocity malých detí
  3. Roman Kebísek: Slovenské povstanie r. 1848 trvalo 10 dní, bolo len v okolí Myjavy
  4. Ľubomír Maretta: Pena
  5. Adriana Boysová: Drahá poézia
  6. Radovan Čipka: Ako KDH nespadlo do pasce Kresťanskej únie
  7. Lukáš Majerčák: Prielom Bialky (POL), Pieniny
  8. Ján Valchár: Začal som sa báť o výsledok vojny...
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 22 423
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 584
  3. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 639
  4. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 7 072
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 231
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 825
  7. Ján Valchár: Tak teda dobre, vy otravy 2 747
  8. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 2 655
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
SkryťZatvoriť reklamu