V Nissane hľadali spôsob, ako modelu Navara pomôcť v teréne i na ceste

Nový pick-up by mal ponúknuť viac miesta pre posádku a vyšší komfort. V teréne mu pomôže viac elektronických asistentov.

(Zdroj: Nissan)

Japonská automobilka Nissan pripravuje terénne vozidlá a pick-up už viac ako 50 rokov. V tomto období spoločnosť predstavila novú generáciu modelu Navara. Cieľom automobilky pri jeho vývoji bolo zvýšenie komfortu, ďalšie zlepšovanie jazdných vlastností v teréne, odolnosti a nosnosti.

Spoločne s novým modelom NP300 Navara prichádza na trh aj záruka výrobcu na obdobie piatich rokov alebo najazdenie 160 000 km.

Odolnejší v teréne, pohodlnejší na ceste

Aby spoločnosť Nissan dosiahla vyššiu mieru pohodlia na bežnej ceste bez zhoršenia terénnych parametrov, navrhla pre verziu Double Cab nový päťprvkový systém zavesenia zadnej nápravy odpruženej pomocou vinutých pružín. Má poskytnúť výrazne lepší jazdný komfort a lepšiu ovládateľnosť. Ďalšou výhodou je o 20 kg nižšia váha v porovnaní s predchádzajúcou koncepciou s listovými pružinami.

Model King Cab je vybavený prepracovanou verziou systému listových pružín montovaných do modelu predchádzajúcej generácie. Nové listové pružiny uchytené popod nápravu vážia o 7 kg menej ako v predchádzajúcom modeli a poskytujú verzii King Cab aj o 3,1 % vyšší nájazdový uhol zadných kolies a znižujú hluk od vozovky.

Pick-Up získal viac elektronických asistentov

Nissan nechce zaostávať v ponuke elektronických asistentov ani v prípade modelového radu Navara. Novinkou je panoramatický kamerový parkovací systém a núdzové brzdenie pri pohybe dopredu.

K novým funkciám značka radí aj elektronický diferenciál s obmedzenou svornosťou ovládaný stabilizačným systémom.

K ďalším prvkom zaisťujúcim bezpečnosť a pohodlie patria tempomat, asistent zjazdu z kopca a asistent rozjazdu do kopca.

Výskumom v oblasti dizajnu Nissan dosiahol tvar karosérie, ktorý vykazuje o 3,6 percenta nižší odpor vzduchu. Medzi vylepšenia patrí flexibilné utesnenie oblasti medzi kabínou a nákladovým priestorom, ktoré zabezpečuje lepšie obtekanie vzduchu. Vpredu je vozidlo vybavené tesnením na kapote a čelným spojlerom. Vzadu tok vzduchu okolo vozidla usmerňuje nový spojler inštalovaný na zadných dverách.

Všetky prvky v kabíne sú údajne prepracované tak, aby poskytovali zvýšený pocit kvality a komfortu a priniesli viac priestoru a praktických prvkov pre vodiča i cestujúcich. Nissan pripravil nové sedadlá so zlepšenou podporou chrbtice.

Nechýba dvojzónová digitálna klimatizácia pre verzie King Cab i Double Cab, takisto ako nové zadné vetranie kabíny.

Stále je to vhodný pracovný nástroj

Model Navara NP300 bude k dispozícií s prepínateľným pohonom oboch náprav a možnosť výberu medzi štandardnou šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

Mód systému 4x4 volí vodič otočným ovládačom. Pre najlepšiu hospodárnosť na ceste môže vodič zvoliť mód 2WD. Pre off-road podmienky môže vodič zvoliť mód 4HI a to až do rýchlosti do 100 km/h. Výkon vozidla NP300 pri jazde v teréne je možné zvýšiť zapnutím terénnej redukcie. Nastavenie 4LO pomáha pri jazde do šmykľavých svahov a ponúka viac krútiaceho momentu na všetky kolesá. Do tých najnáročnejších podmienok je k dispozícií mechanická uzávierka diferenciálu.

Nový 2,3-litrový motor dCi vozidla NP300 Navara by mal byť o 24 percent účinnejší ako predchádzajúca pohonná jednotka. K dispozícii je v dvoch výkonových variantoch – 120 kW a 140 kW. Silnejšia verzia disponuje technológiou s dvoma turbodúchadlami.

Užitočné zaťaženie vozidla v rámci celého modelového radu presahuje jednu tonu. Navara NP300 môže ťahať až 3,5 tony.

Nákladný priestor novej verzie Double Cab je o 67 mm dlhší ako v predchádzajúcom modeli. Nákladový priestor verzie King Cab má dĺžku 1 788 mm.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 530
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 945
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 216
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 382
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 935
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 931
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 690
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 494
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 289
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 790