SME
Utorok, 28. marec, 2023 | Meniny má Soňa
reklama

Mercedes-Benz GLS: nová trieda S medzi SUV

Nemecká značka označuje novinku za jediné plnohodnotné sedemmiestne vozidlo v európskom prémiovom svete SUV.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Automobilka Mercedes-Benz zmodernizovala rad SUV vozidiel a obnovu zavŕšila najväčším SUV triedy GLS. Oproti minulosti dochádza nie len k pridaniu písmenka S, ktoré má evokovať najvyššiu triedu podobne ako trieda S, ale aj k modernizácii vzhľadu a techniky.

Rozmery Triedy GLS majú opäť poskytnúť najlepší predpoklad veľkorysej ponuky priestoru pre sedem cestujúcich. Automobil je dlhý 5.130 mm, široký 1.934 mm, vysoký 1.850 mm a stojí na rázvore 3.075 mm.

Všetky tri rady sedadiel poskytujú v novej Triede GLS veľkorysý priestor okolo lakťov a hlavy.

Batožinový priestor je možné využívať v rozsahu objemu od 680 do 2.300 litrov s maximálnou dĺžkou 2.124 mm podporenou zaťažením vozidla do 815 kg.

Dostatok miesta pre všetkých

Vodič v ruke drží nový trojramenný multifunkčný volant v koži napa s radiacimi páčkami prevodovky a 12 tlačidlami funkcií. Prístroje získali nové spracovanie a hlavný panel s čiastočne integrovaným farebným multimediálnym displejom.

Medzi doplnky novej Triedy GLS patrí aj systém ionizácie na ďalšie zlepšenie kvality vzduchu v interiéri.

Konektivitu a infotainment môže zabezpečiť systém s farebným displejom s ulopriečkou 8 palcov (20,3 cm) a podporený ovládacím systémom s dotykovým poľom na stredovom tuneli.

Oblasť aktívnej bezpečnosti pokrývajú elektronickí asistenti medzi nimi autonómne núdzové brzdenie, asistent jazdy pri bočnom vetre, asistent dynamického prejazdu zákrutou, tempomat s adaptívnym obmedzením rýchlosti a funkciou asistenta riadenia a systémom udržovania vozidla v jazdnom pruhu.

Lepšie podmienky viditeľnosti v noci majú zaručiť adaptívne LED svetlomety alebo vyhrievaný, adaptívny systém stieračov s hospodárnym rozdelením vody.

Nebojí sa ani ťažšieho terénu

Nová Trieda GLS môže ponúknuť šesť jazdných programov, okrem iného aj systém pre jazdu v ľahkom teréne. Ak je Trieda GLS vybavená terénnym balíkom, k dispozícii je aj špeciálny terénny program Offroad+. Vtedy v prípade potreby zaberie terénna redukcia i uzávierka stredového diferenciálu.

Podporu poskytujú rozšírené rozsahy funkcií vzduchového pruženia so zvýšenou svetlou výškou do 306 milimetrov a brodivosťou 600 milimetrov.

Na želanie dodávaná aktívna stabilizácia náklonov karosérie pracuje s aktívnymi priečnymi stabilizátormi a znižuje uhol náklonu karosérie pri jazde v zákrute.

Pri štarte predaja novej generácie GLS bude vo všetkých verziách sériovo k dispozícii deväťstupňová automatická prevodovka 9G-TRONIC (okrem Mercedes-AMG GLS 63), na želanie v kombinácii s redukciou a uzávierkou medzinápravového diferenciálu.

Triedu GLS možno objednávať od novembra 2015 a v Európe sa začne dodávať od marca 2016.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Istota nízkeho úroku. Krásne bývanie s hypotékou za 1,49 %
  5. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  6. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  7. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  8. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  1. Ako poraziť vysokú infláciu? Napríklad výnosom 24 % za 3 roky
  2. 8 vecí, na ktoré záhradkári pravidelne zabúdajú
  3. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  4. 7 rýchlych tipov, ako lepšie hospodáriť v domácnosti
  5. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  6. BILLA Žampa Cup – jedinečný záver zimnej sezóny
  7. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  8. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu?
  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 7 604
  2. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 6 227
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 719
  4. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 3 245
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 2 671
  6. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 597
  7. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 580
  8. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 2 539
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Náučný chodník obcou Rybník
  2. Vladimír Hatara: Mizme tu páni!
  3. Ľubomír Maretta: Sto krát
  4. Martina Paulenová: Veľké pocity malých detí
  5. Roman Kebísek: Slovenské povstanie r. 1848 trvalo 10 dní, bolo len v okolí Myjavy
  6. Ľubomír Maretta: Pena
  7. Adriana Boysová: Drahá poézia
  8. Radovan Čipka: Ako KDH nespadlo do pasce Kresťanskej únie
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 22 625
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 606
  3. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 640
  4. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 6 996
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 289
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 841
  7. Ján Valchár: Tak teda dobre, vy otravy 2 766
  8. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 2 650
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
SkryťZatvoriť reklamu