Mercedes-Benz GLS: nová trieda S medzi SUV

Nemecká značka označuje novinku za jediné plnohodnotné sedemmiestne vozidlo v európskom prémiovom svete SUV.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Automobilka Mercedes-Benz zmodernizovala rad SUV vozidiel a obnovu zavŕšila najväčším SUV triedy GLS. Oproti minulosti dochádza nie len k pridaniu písmenka S, ktoré má evokovať najvyššiu triedu podobne ako trieda S, ale aj k modernizácii vzhľadu a techniky.

Rozmery Triedy GLS majú opäť poskytnúť najlepší predpoklad veľkorysej ponuky priestoru pre sedem cestujúcich. Automobil je dlhý 5.130 mm, široký 1.934 mm, vysoký 1.850 mm a stojí na rázvore 3.075 mm.

Všetky tri rady sedadiel poskytujú v novej Triede GLS veľkorysý priestor okolo lakťov a hlavy.

Batožinový priestor je možné využívať v rozsahu objemu od 680 do 2.300 litrov s maximálnou dĺžkou 2.124 mm podporenou zaťažením vozidla do 815 kg.

Dostatok miesta pre všetkých

Vodič v ruke drží nový trojramenný multifunkčný volant v koži napa s radiacimi páčkami prevodovky a 12 tlačidlami funkcií. Prístroje získali nové spracovanie a hlavný panel s čiastočne integrovaným farebným multimediálnym displejom.

Medzi doplnky novej Triedy GLS patrí aj systém ionizácie na ďalšie zlepšenie kvality vzduchu v interiéri.

Konektivitu a infotainment môže zabezpečiť systém s farebným displejom s ulopriečkou 8 palcov (20,3 cm) a podporený ovládacím systémom s dotykovým poľom na stredovom tuneli.

Oblasť aktívnej bezpečnosti pokrývajú elektronickí asistenti medzi nimi autonómne núdzové brzdenie, asistent jazdy pri bočnom vetre, asistent dynamického prejazdu zákrutou, tempomat s adaptívnym obmedzením rýchlosti a funkciou asistenta riadenia a systémom udržovania vozidla v jazdnom pruhu.

Lepšie podmienky viditeľnosti v noci majú zaručiť adaptívne LED svetlomety alebo vyhrievaný, adaptívny systém stieračov s hospodárnym rozdelením vody.

Nebojí sa ani ťažšieho terénu

Nová Trieda GLS môže ponúknuť šesť jazdných programov, okrem iného aj systém pre jazdu v ľahkom teréne. Ak je Trieda GLS vybavená terénnym balíkom, k dispozícii je aj špeciálny terénny program Offroad+. Vtedy v prípade potreby zaberie terénna redukcia i uzávierka stredového diferenciálu.

Podporu poskytujú rozšírené rozsahy funkcií vzduchového pruženia so zvýšenou svetlou výškou do 306 milimetrov a brodivosťou 600 milimetrov.

Na želanie dodávaná aktívna stabilizácia náklonov karosérie pracuje s aktívnymi priečnymi stabilizátormi a znižuje uhol náklonu karosérie pri jazde v zákrute.

Pri štarte predaja novej generácie GLS bude vo všetkých verziách sériovo k dispozícii deväťstupňová automatická prevodovka 9G-TRONIC (okrem Mercedes-AMG GLS 63), na želanie v kombinácii s redukciou a uzávierkou medzinápravového diferenciálu.

Triedu GLS možno objednávať od novembra 2015 a v Európe sa začne dodávať od marca 2016.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 627
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 594
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 254
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 986
  5. Kam do tepla v januári? 1 739
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 444
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 387
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 287
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 897
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 858

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

ŽENA

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď

Prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

KOMENTÁRE

Trump je neúspešný prezident. Ale väčší problém leží inde

Trumpa zdobí plejáda charakterových necností, ktoré ho zrádzajú.

Neprehliadnite tiež

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.