Mercedes-Benz GLS: nová trieda S medzi SUV

Nemecká značka označuje novinku za jediné plnohodnotné sedemmiestne vozidlo v európskom prémiovom svete SUV.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Automobilka Mercedes-Benz zmodernizovala rad SUV vozidiel a obnovu zavŕšila najväčším SUV triedy GLS. Oproti minulosti dochádza nie len k pridaniu písmenka S, ktoré má evokovať najvyššiu triedu podobne ako trieda S, ale aj k modernizácii vzhľadu a techniky.

Rozmery Triedy GLS majú opäť poskytnúť najlepší predpoklad veľkorysej ponuky priestoru pre sedem cestujúcich. Automobil je dlhý 5.130 mm, široký 1.934 mm, vysoký 1.850 mm a stojí na rázvore 3.075 mm.

Všetky tri rady sedadiel poskytujú v novej Triede GLS veľkorysý priestor okolo lakťov a hlavy.

Batožinový priestor je možné využívať v rozsahu objemu od 680 do 2.300 litrov s maximálnou dĺžkou 2.124 mm podporenou zaťažením vozidla do 815 kg.

Dostatok miesta pre všetkých

Vodič v ruke drží nový trojramenný multifunkčný volant v koži napa s radiacimi páčkami prevodovky a 12 tlačidlami funkcií. Prístroje získali nové spracovanie a hlavný panel s čiastočne integrovaným farebným multimediálnym displejom.

Medzi doplnky novej Triedy GLS patrí aj systém ionizácie na ďalšie zlepšenie kvality vzduchu v interiéri.

Konektivitu a infotainment môže zabezpečiť systém s farebným displejom s ulopriečkou 8 palcov (20,3 cm) a podporený ovládacím systémom s dotykovým poľom na stredovom tuneli.

Oblasť aktívnej bezpečnosti pokrývajú elektronickí asistenti medzi nimi autonómne núdzové brzdenie, asistent jazdy pri bočnom vetre, asistent dynamického prejazdu zákrutou, tempomat s adaptívnym obmedzením rýchlosti a funkciou asistenta riadenia a systémom udržovania vozidla v jazdnom pruhu.

Lepšie podmienky viditeľnosti v noci majú zaručiť adaptívne LED svetlomety alebo vyhrievaný, adaptívny systém stieračov s hospodárnym rozdelením vody.

Nebojí sa ani ťažšieho terénu

Nová Trieda GLS môže ponúknuť šesť jazdných programov, okrem iného aj systém pre jazdu v ľahkom teréne. Ak je Trieda GLS vybavená terénnym balíkom, k dispozícii je aj špeciálny terénny program Offroad+. Vtedy v prípade potreby zaberie terénna redukcia i uzávierka stredového diferenciálu.

Podporu poskytujú rozšírené rozsahy funkcií vzduchového pruženia so zvýšenou svetlou výškou do 306 milimetrov a brodivosťou 600 milimetrov.

Na želanie dodávaná aktívna stabilizácia náklonov karosérie pracuje s aktívnymi priečnymi stabilizátormi a znižuje uhol náklonu karosérie pri jazde v zákrute.

Pri štarte predaja novej generácie GLS bude vo všetkých verziách sériovo k dispozícii deväťstupňová automatická prevodovka 9G-TRONIC (okrem Mercedes-AMG GLS 63), na želanie v kombinácii s redukciou a uzávierkou medzinápravového diferenciálu.

Triedu GLS možno objednávať od novembra 2015 a v Európe sa začne dodávať od marca 2016.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 097
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 364
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 985
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 596
  5. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 7 522
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 364
  7. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 5 944
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 5 321
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 3 532
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 036

Hlavné správy zo Sme.sk

ROZHOVOR S DAVIDOM ENGELSOM - FÓRUM

Belgický historik: Čaká nás čo Rimanov v prvom storočí pred Kristom

K vláde majú prísť autoritárske režimy.

Dnes píše Elena Eleková

Aké to je hanbiť sa, že som lekárka

Hoci to svedčí o empatii, môže to nakoniec viesť k prianiu odísť zo systému.

Neprehliadnite tiež

Z Volva Citroen, z Lady Honda. Päť áut, ktoré mali vzniknúť pod inou značkou

Dôvodom bola inšpirácia aj zrecyklovanie starších projektov.