Spoločnosť Euro NCAP, testujúca bezpečnosť vozidiel v Európe, rozširuje svoje nárazové testy o kontrolu a posudzovanie elektronických asistentov – konkrétne systémov autonómneho núdzového brzdenia na ochranu chodcov.
Testy preveria vozidlá troma rôznymi testovacími scenármi, simulujúce chodiacu aj bežiacu dospelú osobu i dieťa, ktoré sa pred testovaným vozidlom objaví spoza prekážky – zaparkovaného automobilu.
Na získanie čo najvyššieho počtu bodov musia byť vozidlá schopné samostatne zastaviť z rýchlosti 40 km/h a celkom zabrániť kolízii. V rýchlostiach od 40 do 60 km/h budú technici posudzovať mieru redukcie kolízie s chodcom.
Autonómne systémy núdzového brzdenia využívajú laserové lúče, radary, kamery aj ultrazvukové snímače. Spolu s brzdovým asistentom pomáhajú vodičovi zabrániť alebo výrazne zredukovať mieru kolízie.
Komisári Euro NCAP začali s posudzovaním systémov autonómneho brzdenia už v roku 2013, no zatiaľ vždy v spojení s druhým automobilom. V nasledujúcich rokoch spoločnosť ďalej rozšíri testovanie aj ďalších elektronických asistentov a funkcií nových progresívnych nárazových zón.