TEST: Z rodinnej Toyoty Corolly sa stal pekný služobný sedan

Jedenásta generácia Corolly je krajšia, tichšia a vďaka rázvoru 2.700 mm ponúkne dostatok miesta pre pasažierov vzadu.

(Zdroj: Martin Vosko)

Toyota vyrába model Corolla už od roku 1966. Históriu legendárneho mena začal písať malý dvojdverový automobil s pohonom zadnej nápravy. Už o tri roky neskôr sa stal model Corolla prvým veľkosériovým automobilom značky, z ktorého firma vyrobila viac ako milión kusov.

Dnes Toyota vyrába už v poradí 11. generáciu tohto modelu. Po niekoľkodňovom teste si dovolíme tvrdiť, že z pôvodne nenápadného rodinného modelu sa vykľul príjemný firemný sedan.

Toyota sa rozhodla, že model Corolla maximálne priblíži Aurisu (pred faceliftom). Prvý dojem „z kópie“ nahradil príjemný pocit priestoru na zadných sedadlách, tichá prevádzka benzínovej pohonnej jednotky a dostatočne veľký kufor klasickej koncepcie karosérie.

Podobá sa na Auris, no Auris to nie je. Čo je to?

V interiéri sme museli rozdiely voči Aurisu hľadať skutočne detailne. Našli sme však iné výduchy ventilácie, rozdielne riešený odkladací priestor na začiatku stredového tunela a upravené rozdelenie vybraných tlačidiel v interiéri.

Všetky ovládacie prvky sú dostupné a ani šofér, ktorý príde s Toyotou do styku po prvý raz nemusí nič dlho hľadať. Ovládanie ventilácie je intuitívne, prehľadné a neodvádza vodičovu pozornosť. Dizajn jednotlivých prístrojov a riešení však nemusí pasovať každému.

Pohľad pod prednú kapotu Aurisu a Corolly s rovnakým motorom rozdiel neodhalil, až na chýbajúcu izoláciu kapoty motora v prípade Corolly.

Rozdielne je však podvozkové riešenie. Kým Auris s rovnakým motorom využíva viacprvkovú nápravu, Corolla sa spolieha na jednoduchšie vlečné rameno.

Prekvapilo ticho a pokoj, sklamal elektronický plyn

Do rúk sa nám dostala Corolla s benzínovým atmosférickým štvorvalcom so zdvihovým objemom 1.598 cm3, výkonom 97 kW (132 k) a krútiacim momentom 160 Nm, kombinovaný s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Jazda s takto poháňanou Corollou je mimoriadne tichá a pokojná. Napriek neexistujúcej izolácii kapoty sa nám zdá Corolla dokonca tichšia ako Auris s rovnakým motorom.

Atmosférická „jednašestka“ je rokmi overenou klasikou a charakteristikou sa podobá na motor z dielní Hyundai/Kia s rovnakým obsahom. Neoprie vás do sedadla, no stupne šesťstupňovej prevodovky sú odstupňované vhodne a jazda v meste je tak bezproblémová.

Viac predvídať treba pri predbiehaní na okreskách a nebáť sa podradiť na tretí stupeň, na ktorom sa motor ochotne vytáča a môže zabezpečiť vozidlu rýchlosť až okolo 120 km/h.

Čo motor stratí na krútiacom momente, získa širokým spektrom otáčok a nástupom výkonu práve v ich hornom spektre. Dokazuje to aj zrýchlenie z pokoja na 100 km/h - rovných 10 sekúnd. Prepĺňané diesele s rovnakým objemom by mohli mať problém dosiahnuť podobné dynamické parametre.

V priamom porovnaní s Aurisom sa jednoduchšia náprava Corolly prejaví zvukovo na ostrých jamách viac a je o niečo tvrdšia. Rázvor náprav s dĺžkou 2.700 mm však zlepšuje celkový pocit z jazdy a jednoduché riešene zadnej nápravy torznou priečkou je pre daný typ automobil plne vyhovujúci.

Veľmi príjemne prekvapila priemerná spotreba pohybujúca sa na úrovni 6,3 litra, pričom viac ako polovicu testu sme jazdili s vozidlom obsadeným troma dospelými osobami a v meste.

Rázvor dlhší na akom stojí česká legenda

Toyota sa rozhodla, že model Corolla bude vyrábať len s jedným typom karosérie – sedan. Typické riešenie môže so sebou niesť relatívnu nevýhodu v prístupe do kufra napriek tomu, že je skutočne objemný: 452 litrov. Negatívne vnímame spôsob sklápania operadiel druhého radu bez možnosti vyklopiť sedák. Všestrannejšie využitie ložnej plochy môžu komplikovať aj bezpečnostné pásy.

Potenciálny deficit Corolla vyrovnáva až o 10 cm dlhším rázvorom voči modelu Auris, čím vzniká priestranný interiér a dostatok miesta pre cestujúcich vzadu.

Toyota Corolla je riešením interiéru, použitými materiálmi, rozmermi a najmä vzhľadom, automobil mimoriadne vhodný ako firemné vozidlo. Benefitom jednoduchých riešením môže byť ich vysoká spoľahlivosť a trvácnosť aj pri nešetrnom používaní.

Typ karosérie zacieľuje Corollu viac na trhy akými je napríklad Turecko. Predpokladáme, že v našich končinách dostane priestor kompaktný Auris alebo praktickejší Auris kombi.

Náš názor

Toyota potvrdzuje, že firemným sedanom obchodníkov nemusí byť len automobil českej značky.

Páčila sa nám tichá jazda, pokojný podvozok a originálny vzhľad vozidla. Šesťstupňová manuálna prevodovka a relatívne jednoduchý atmosférický agregát môže budúcemu majiteľovi zabezpečiť dlhé roky bezproblémovej prevádzky.

Využiteľnosť inak veľkého kufra komplikujú sedadlá, ktoré po sklopení vytvoria veľmi výrazný schod.

Technické informácie

Značka a model

Toyota Corolla

Verzia

Active (Trend+)

Cena modelu od

15 290 eur

Motor

benzínový štvorvalec s objemom 1598 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

97(132)/6400

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

160/4 400

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

10,0

Priemerná spotreba - výrobca/test (l/100km)

6,0/6,3

Objem palivovej nádrže (l)

50

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1365/405

Objem batožinového priestoru (l)

452

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2700; 4620; 1775; 1465

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 333
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 149
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 622
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 411
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 042
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 012
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 898
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 797
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 613
  10. Inteligencia vo všetkom 1 550

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

KOMENTÁRE

Voľby vo Francúzsku. Čo vlastne prospeje ľuďom?

Napäté voľby zakrývali podstatnejšiu tému.

SVET

Macron k politike pristupuje ako k startupu (profil)

Emmanuel Macron bol bankárom aj ministrom hospodárstva.

Neprehliadnite tiež

Prvá jazda: Toyota Yaris ide proti prúdu, zvýšila objem a ostáva bez turba

Toyota ostáva verná atmosférickým motorom, chýbať nemôže ani hybrid.

Citroën predstavil najvýkonnejšie auto vo svojej histórii, hybridné SUV

Model debutuje najprv v Číne, do Európy príde o rok.

Veteránisti po zime vyprázdňovali garáže na burze v Brne

Predviedli sa aj čerstvo zrenovované kúsky.

Naučte sa rozumieť reči vášho auta. Čo spôsobuje pazvuky v aute?

Niektoré môžeme ignorovať, iné pomôžu predísť katastrofe.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop