SME
Štvrtok, 2. december, 2021 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

TEST: Z rodinnej Toyoty Corolly sa stal pekný služobný sedan

Jedenásta generácia Corolly je krajšia, tichšia a vďaka rázvoru 2.700 mm ponúkne dostatok miesta pre pasažierov vzadu.

(Zdroj: Martin Vosko)

Toyota vyrába model Corolla už od roku 1966. Históriu legendárneho mena začal písať malý dvojdverový automobil s pohonom zadnej nápravy. Už o tri roky neskôr sa stal model Corolla prvým veľkosériovým automobilom značky, z ktorého firma vyrobila viac ako milión kusov.

Dnes Toyota vyrába už v poradí 11. generáciu tohto modelu. Po niekoľkodňovom teste si dovolíme tvrdiť, že z pôvodne nenápadného rodinného modelu sa vykľul príjemný firemný sedan.

Toyota sa rozhodla, že model Corolla maximálne priblíži Aurisu (pred faceliftom). Prvý dojem „z kópie“ nahradil príjemný pocit priestoru na zadných sedadlách, tichá prevádzka benzínovej pohonnej jednotky a dostatočne veľký kufor klasickej koncepcie karosérie.

Podobá sa na Auris, no Auris to nie je. Čo je to?

V interiéri sme museli rozdiely voči Aurisu hľadať skutočne detailne. Našli sme však iné výduchy ventilácie, rozdielne riešený odkladací priestor na začiatku stredového tunela a upravené rozdelenie vybraných tlačidiel v interiéri.

Všetky ovládacie prvky sú dostupné a ani šofér, ktorý príde s Toyotou do styku po prvý raz nemusí nič dlho hľadať. Ovládanie ventilácie je intuitívne, prehľadné a neodvádza vodičovu pozornosť. Dizajn jednotlivých prístrojov a riešení však nemusí pasovať každému.

Pohľad pod prednú kapotu Aurisu a Corolly s rovnakým motorom rozdiel neodhalil, až na chýbajúcu izoláciu kapoty motora v prípade Corolly.

Rozdielne je však podvozkové riešenie. Kým Auris s rovnakým motorom využíva viacprvkovú nápravu, Corolla sa spolieha na jednoduchšie vlečné rameno.

Prekvapilo ticho a pokoj, sklamal elektronický plyn

Do rúk sa nám dostala Corolla s benzínovým atmosférickým štvorvalcom so zdvihovým objemom 1.598 cm3, výkonom 97 kW (132 k) a krútiacim momentom 160 Nm, kombinovaný s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Jazda s takto poháňanou Corollou je mimoriadne tichá a pokojná. Napriek neexistujúcej izolácii kapoty sa nám zdá Corolla dokonca tichšia ako Auris s rovnakým motorom.

Atmosférická „jednašestka“ je rokmi overenou klasikou a charakteristikou sa podobá na motor z dielní Hyundai/Kia s rovnakým obsahom. Neoprie vás do sedadla, no stupne šesťstupňovej prevodovky sú odstupňované vhodne a jazda v meste je tak bezproblémová.

Viac predvídať treba pri predbiehaní na okreskách a nebáť sa podradiť na tretí stupeň, na ktorom sa motor ochotne vytáča a môže zabezpečiť vozidlu rýchlosť až okolo 120 km/h.

Čo motor stratí na krútiacom momente, získa širokým spektrom otáčok a nástupom výkonu práve v ich hornom spektre. Dokazuje to aj zrýchlenie z pokoja na 100 km/h - rovných 10 sekúnd. Prepĺňané diesele s rovnakým objemom by mohli mať problém dosiahnuť podobné dynamické parametre.

V priamom porovnaní s Aurisom sa jednoduchšia náprava Corolly prejaví zvukovo na ostrých jamách viac a je o niečo tvrdšia. Rázvor náprav s dĺžkou 2.700 mm však zlepšuje celkový pocit z jazdy a jednoduché riešene zadnej nápravy torznou priečkou je pre daný typ automobil plne vyhovujúci.

Veľmi príjemne prekvapila priemerná spotreba pohybujúca sa na úrovni 6,3 litra, pričom viac ako polovicu testu sme jazdili s vozidlom obsadeným troma dospelými osobami a v meste.

Rázvor dlhší na akom stojí česká legenda

Toyota sa rozhodla, že model Corolla bude vyrábať len s jedným typom karosérie – sedan. Typické riešenie môže so sebou niesť relatívnu nevýhodu v prístupe do kufra napriek tomu, že je skutočne objemný: 452 litrov. Negatívne vnímame spôsob sklápania operadiel druhého radu bez možnosti vyklopiť sedák. Všestrannejšie využitie ložnej plochy môžu komplikovať aj bezpečnostné pásy.

Potenciálny deficit Corolla vyrovnáva až o 10 cm dlhším rázvorom voči modelu Auris, čím vzniká priestranný interiér a dostatok miesta pre cestujúcich vzadu.

Toyota Corolla je riešením interiéru, použitými materiálmi, rozmermi a najmä vzhľadom, automobil mimoriadne vhodný ako firemné vozidlo. Benefitom jednoduchých riešením môže byť ich vysoká spoľahlivosť a trvácnosť aj pri nešetrnom používaní.

Typ karosérie zacieľuje Corollu viac na trhy akými je napríklad Turecko. Predpokladáme, že v našich končinách dostane priestor kompaktný Auris alebo praktickejší Auris kombi.

Náš názor

Toyota potvrdzuje, že firemným sedanom obchodníkov nemusí byť len automobil českej značky.

Páčila sa nám tichá jazda, pokojný podvozok a originálny vzhľad vozidla. Šesťstupňová manuálna prevodovka a relatívne jednoduchý atmosférický agregát môže budúcemu majiteľovi zabezpečiť dlhé roky bezproblémovej prevádzky.

Využiteľnosť inak veľkého kufra komplikujú sedadlá, ktoré po sklopení vytvoria veľmi výrazný schod.

Technické informácie

Značka a model

Toyota Corolla

Verzia

Active (Trend+)

Cena modelu od

15 290 eur

Motor

benzínový štvorvalec s objemom 1598 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

97(132)/6400

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

160/4 400

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

10,0

Priemerná spotreba - výrobca/test (l/100km)

6,0/6,3

Objem palivovej nádrže (l)

50

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1365/405

Objem batožinového priestoru (l)

452

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2700; 4620; 1775; 1465

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  3. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  4. Vieme čo je úspech. Pomôžeme ho dosiahnuť aj vám
  5. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  9. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  1. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  2. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  5. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  6. Tento rok turizmu neprial
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  9. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  10. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 16 192
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 14 166
  3. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 9 583
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 755
  5. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 7 553
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 783
  7. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 5 196
  8. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 4 704
  9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 349
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 2 563
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nerozumiem, prečo nemôžeme aspoň chvíľu fungovať ako normálna koalícia.


a 1 ďalší 4 h
Pohľad na komplex X-Bionic Sphere v Šamoríne.

Komplex bol roky spájaný s oligarchom Mariom Hoffmannom.


1. dec
Ilustračná fotografia.

Nová štúdia ukazuje, čo sa v tele deje.


5 h

Neprehliadnite tiež

Dacia Jogger

V ponuke sú zatiaľ dva motory, jeden na LPG.


1. dec
Peugeot 2008

Golf úplne vypadol z aktuálnej desiatky najpredávanejších áut.


1. dec
Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


30. nov
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov

Blogy SME

  1. Samuel Ivančák: Hommage à Miroslav Zikmund
  2. Ján Marton: Vízia ministerstva pôdohospodárstva 2035 - oslava víťazného februára 1948.
  3. Marek Strapko: Tak tomuto sa hovorí politicky vyzretý líder!
  4. Ivan Mlynár: ZUZANA ČAPUTOVÁ – JEDINÝ ŠTÁTNIK V KRÁĽOVSTVE PLEBEJSKOM.
  5. Martin Bohoš: Europol počas akcie zameranej na Money Muling identifikoval viac ako 18 000 „bielych koní“, zatkol takmer 2 000 z nich
  6. Věra Tepličková: Kto ešte nebol vinný, nech sa obráti na súdruha Žinčicu
  7. Monika Vojčíkova: Vládny hochštapler a jeho/našich/ 500 eur.
  8. Robert Škerko: Keď ešte žila naša mamka.
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 12 947
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 8 249
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 8 038
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 073
  5. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 704
  6. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 694
  7. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 4 672
  8. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 547
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu