SME
Pondelok, 28. september, 2020 | Meniny má VáclavKrížovkyKrížovky

TEST: Z rodinnej Toyoty Corolly sa stal pekný služobný sedan

Jedenásta generácia Corolly je krajšia, tichšia a vďaka rázvoru 2.700 mm ponúkne dostatok miesta pre pasažierov vzadu.

(Zdroj: Martin Vosko)

Toyota vyrába model Corolla už od roku 1966. Históriu legendárneho mena začal písať malý dvojdverový automobil s pohonom zadnej nápravy. Už o tri roky neskôr sa stal model Corolla prvým veľkosériovým automobilom značky, z ktorého firma vyrobila viac ako milión kusov.

Dnes Toyota vyrába už v poradí 11. generáciu tohto modelu. Po niekoľkodňovom teste si dovolíme tvrdiť, že z pôvodne nenápadného rodinného modelu sa vykľul príjemný firemný sedan.

Toyota sa rozhodla, že model Corolla maximálne priblíži Aurisu (pred faceliftom). Prvý dojem „z kópie“ nahradil príjemný pocit priestoru na zadných sedadlách, tichá prevádzka benzínovej pohonnej jednotky a dostatočne veľký kufor klasickej koncepcie karosérie.

Podobá sa na Auris, no Auris to nie je. Čo je to?

V interiéri sme museli rozdiely voči Aurisu hľadať skutočne detailne. Našli sme však iné výduchy ventilácie, rozdielne riešený odkladací priestor na začiatku stredového tunela a upravené rozdelenie vybraných tlačidiel v interiéri.

Všetky ovládacie prvky sú dostupné a ani šofér, ktorý príde s Toyotou do styku po prvý raz nemusí nič dlho hľadať. Ovládanie ventilácie je intuitívne, prehľadné a neodvádza vodičovu pozornosť. Dizajn jednotlivých prístrojov a riešení však nemusí pasovať každému.

Pohľad pod prednú kapotu Aurisu a Corolly s rovnakým motorom rozdiel neodhalil, až na chýbajúcu izoláciu kapoty motora v prípade Corolly.

Rozdielne je však podvozkové riešenie. Kým Auris s rovnakým motorom využíva viacprvkovú nápravu, Corolla sa spolieha na jednoduchšie vlečné rameno.

Prekvapilo ticho a pokoj, sklamal elektronický plyn

Do rúk sa nám dostala Corolla s benzínovým atmosférickým štvorvalcom so zdvihovým objemom 1.598 cm3, výkonom 97 kW (132 k) a krútiacim momentom 160 Nm, kombinovaný s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Jazda s takto poháňanou Corollou je mimoriadne tichá a pokojná. Napriek neexistujúcej izolácii kapoty sa nám zdá Corolla dokonca tichšia ako Auris s rovnakým motorom.

Atmosférická „jednašestka“ je rokmi overenou klasikou a charakteristikou sa podobá na motor z dielní Hyundai/Kia s rovnakým obsahom. Neoprie vás do sedadla, no stupne šesťstupňovej prevodovky sú odstupňované vhodne a jazda v meste je tak bezproblémová.

Viac predvídať treba pri predbiehaní na okreskách a nebáť sa podradiť na tretí stupeň, na ktorom sa motor ochotne vytáča a môže zabezpečiť vozidlu rýchlosť až okolo 120 km/h.

Čo motor stratí na krútiacom momente, získa širokým spektrom otáčok a nástupom výkonu práve v ich hornom spektre. Dokazuje to aj zrýchlenie z pokoja na 100 km/h - rovných 10 sekúnd. Prepĺňané diesele s rovnakým objemom by mohli mať problém dosiahnuť podobné dynamické parametre.

V priamom porovnaní s Aurisom sa jednoduchšia náprava Corolly prejaví zvukovo na ostrých jamách viac a je o niečo tvrdšia. Rázvor náprav s dĺžkou 2.700 mm však zlepšuje celkový pocit z jazdy a jednoduché riešene zadnej nápravy torznou priečkou je pre daný typ automobil plne vyhovujúci.

Veľmi príjemne prekvapila priemerná spotreba pohybujúca sa na úrovni 6,3 litra, pričom viac ako polovicu testu sme jazdili s vozidlom obsadeným troma dospelými osobami a v meste.

Rázvor dlhší na akom stojí česká legenda

Toyota sa rozhodla, že model Corolla bude vyrábať len s jedným typom karosérie – sedan. Typické riešenie môže so sebou niesť relatívnu nevýhodu v prístupe do kufra napriek tomu, že je skutočne objemný: 452 litrov. Negatívne vnímame spôsob sklápania operadiel druhého radu bez možnosti vyklopiť sedák. Všestrannejšie využitie ložnej plochy môžu komplikovať aj bezpečnostné pásy.

Potenciálny deficit Corolla vyrovnáva až o 10 cm dlhším rázvorom voči modelu Auris, čím vzniká priestranný interiér a dostatok miesta pre cestujúcich vzadu.

Toyota Corolla je riešením interiéru, použitými materiálmi, rozmermi a najmä vzhľadom, automobil mimoriadne vhodný ako firemné vozidlo. Benefitom jednoduchých riešením môže byť ich vysoká spoľahlivosť a trvácnosť aj pri nešetrnom používaní.

Typ karosérie zacieľuje Corollu viac na trhy akými je napríklad Turecko. Predpokladáme, že v našich končinách dostane priestor kompaktný Auris alebo praktickejší Auris kombi.

Náš názor

Toyota potvrdzuje, že firemným sedanom obchodníkov nemusí byť len automobil českej značky.

Páčila sa nám tichá jazda, pokojný podvozok a originálny vzhľad vozidla. Šesťstupňová manuálna prevodovka a relatívne jednoduchý atmosférický agregát môže budúcemu majiteľovi zabezpečiť dlhé roky bezproblémovej prevádzky.

Využiteľnosť inak veľkého kufra komplikujú sedadlá, ktoré po sklopení vytvoria veľmi výrazný schod.

Technické informácie

Značka a model

Toyota Corolla

Verzia

Active (Trend+)

Cena modelu od

15 290 eur

Motor

benzínový štvorvalec s objemom 1598 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

97(132)/6400

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

160/4 400

Typ prevodovky/počet stupňov

manuál/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

10,0

Priemerná spotreba - výrobca/test (l/100km)

6,0/6,3

Objem palivovej nádrže (l)

50

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1365/405

Objem batožinového priestoru (l)

452

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2700; 4620; 1775; 1465

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  2. Päť najlepších doplnkov výživy na naberanie svalovej hmoty.
  3. To treba vidieť. Blíži sa Deň otvorených dverí v Kolískach
  4. Toto jedlo si v čínskej reštaurácii objednávajú iba tí, ktorí sa vyznajú
  5. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  6. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  7. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  8. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  9. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  10. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  1. Tu sú najčastejšie signály nesprávneho zateplenia. Vyhnite sa im
  2. Digitalizácia prinesie zmeny v doručovaní dobierok
  3. Silnú imunitu bez týchto troch látok nedosiahnete
  4. Každý komín potrebuje svoj domov!
  5. To treba vidieť. Blíži sa Deň otvorených dverí v Kolískach
  6. Jeseň je ideálny čas pre začatie diéty
  7. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  8. Mobilný zdvihák pre pacienta
  9. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  10. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 22 105
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 17 827
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 17 560
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 12 040
  5. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali 11 855
  6. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 9 512
  7. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy 9 455
  8. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 291
  9. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 147
  10. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 122
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zrušia omše aj oslavy? A čo znamená núdzový stav? (otázky a odpovede)

Ústredný krízový štáb v pondelok rozhodol o sérii opatrení.

Kostoly pre sa pre veriacich zrejme opäť zatvoria.
Hlavný hygienik Ján Mikas.
Autorská strana Samuela Marca

Pán premiér, ľudia to nepokazili. Pokazili ste to vy (píše Samo Marec)

Mali ste jednu úlohu, tak nekričte.

Premiér Igor Matovič

Na Kaukaz sa vrátila vojna. Prečo sa bojuje o Náhorný Karabach?

Arménsko a Azerbajdžan vyhlásili stanné právo.

Azerbajdžan ostreľuje aj hlavné mesto Náhorného Karabachu Stepanakert.

Neprehliadnite tiež

Najpredávanejším malým SUV bol v auguste Peugeot 2008.

Audi A3 Sportback je len také dobré, ako si ho spravíte (test)

Auto vodiča nenúti ovládať všetko cez obrazovky.

Audi A3 Sportback
Peugeot 508 PSE
DS3 Crossback E-Tense