Toyota vyrába model Corolla už od roku 1966. Históriu legendárneho mena začal písať malý dvojdverový automobil s pohonom zadnej nápravy. Už o tri roky neskôr sa stal model Corolla prvým veľkosériovým automobilom značky, z ktorého firma vyrobila viac ako milión kusov.
Dnes Toyota vyrába už v poradí 11. generáciu tohto modelu. Po niekoľkodňovom teste si dovolíme tvrdiť, že z pôvodne nenápadného rodinného modelu sa vykľul príjemný firemný sedan.
Toyota sa rozhodla, že model Corolla maximálne priblíži Aurisu (pred faceliftom). Prvý dojem „z kópie“ nahradil príjemný pocit priestoru na zadných sedadlách, tichá prevádzka benzínovej pohonnej jednotky a dostatočne veľký kufor klasickej koncepcie karosérie.
Podobá sa na Auris, no Auris to nie je. Čo je to?
V interiéri sme museli rozdiely voči Aurisu hľadať skutočne detailne. Našli sme však iné výduchy ventilácie, rozdielne riešený odkladací priestor na začiatku stredového tunela a upravené rozdelenie vybraných tlačidiel v interiéri.
Všetky ovládacie prvky sú dostupné a ani šofér, ktorý príde s Toyotou do styku po prvý raz nemusí nič dlho hľadať. Ovládanie ventilácie je intuitívne, prehľadné a neodvádza vodičovu pozornosť. Dizajn jednotlivých prístrojov a riešení však nemusí pasovať každému.
Pohľad pod prednú kapotu Aurisu a Corolly s rovnakým motorom rozdiel neodhalil, až na chýbajúcu izoláciu kapoty motora v prípade Corolly.
Rozdielne je však podvozkové riešenie. Kým Auris s rovnakým motorom využíva viacprvkovú nápravu, Corolla sa spolieha na jednoduchšie vlečné rameno.
Prekvapilo ticho a pokoj, sklamal elektronický plyn
Do rúk sa nám dostala Corolla s benzínovým atmosférickým štvorvalcom so zdvihovým objemom 1.598 cm3, výkonom 97 kW (132 k) a krútiacim momentom 160 Nm, kombinovaný s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.
Jazda s takto poháňanou Corollou je mimoriadne tichá a pokojná. Napriek neexistujúcej izolácii kapoty sa nám zdá Corolla dokonca tichšia ako Auris s rovnakým motorom.
Atmosférická „jednašestka“ je rokmi overenou klasikou a charakteristikou sa podobá na motor z dielní Hyundai/Kia s rovnakým obsahom. Neoprie vás do sedadla, no stupne šesťstupňovej prevodovky sú odstupňované vhodne a jazda v meste je tak bezproblémová.
Viac predvídať treba pri predbiehaní na okreskách a nebáť sa podradiť na tretí stupeň, na ktorom sa motor ochotne vytáča a môže zabezpečiť vozidlu rýchlosť až okolo 120 km/h.
Čo motor stratí na krútiacom momente, získa širokým spektrom otáčok a nástupom výkonu práve v ich hornom spektre. Dokazuje to aj zrýchlenie z pokoja na 100 km/h - rovných 10 sekúnd. Prepĺňané diesele s rovnakým objemom by mohli mať problém dosiahnuť podobné dynamické parametre.
V priamom porovnaní s Aurisom sa jednoduchšia náprava Corolly prejaví zvukovo na ostrých jamách viac a je o niečo tvrdšia. Rázvor náprav s dĺžkou 2.700 mm však zlepšuje celkový pocit z jazdy a jednoduché riešene zadnej nápravy torznou priečkou je pre daný typ automobil plne vyhovujúci.
Veľmi príjemne prekvapila priemerná spotreba pohybujúca sa na úrovni 6,3 litra, pričom viac ako polovicu testu sme jazdili s vozidlom obsadeným troma dospelými osobami a v meste.
Rázvor dlhší na akom stojí česká legenda
Toyota sa rozhodla, že model Corolla bude vyrábať len s jedným typom karosérie – sedan. Typické riešenie môže so sebou niesť relatívnu nevýhodu v prístupe do kufra napriek tomu, že je skutočne objemný: 452 litrov. Negatívne vnímame spôsob sklápania operadiel druhého radu bez možnosti vyklopiť sedák. Všestrannejšie využitie ložnej plochy môžu komplikovať aj bezpečnostné pásy.
Potenciálny deficit Corolla vyrovnáva až o 10 cm dlhším rázvorom voči modelu Auris, čím vzniká priestranný interiér a dostatok miesta pre cestujúcich vzadu.
Toyota Corolla je riešením interiéru, použitými materiálmi, rozmermi a najmä vzhľadom, automobil mimoriadne vhodný ako firemné vozidlo. Benefitom jednoduchých riešením môže byť ich vysoká spoľahlivosť a trvácnosť aj pri nešetrnom používaní.
Typ karosérie zacieľuje Corollu viac na trhy akými je napríklad Turecko. Predpokladáme, že v našich končinách dostane priestor kompaktný Auris alebo praktickejší Auris kombi.
Náš názor
Toyota potvrdzuje, že firemným sedanom obchodníkov nemusí byť len automobil českej značky.
Páčila sa nám tichá jazda, pokojný podvozok a originálny vzhľad vozidla. Šesťstupňová manuálna prevodovka a relatívne jednoduchý atmosférický agregát môže budúcemu majiteľovi zabezpečiť dlhé roky bezproblémovej prevádzky.
Využiteľnosť inak veľkého kufra komplikujú sedadlá, ktoré po sklopení vytvoria veľmi výrazný schod.
Technické informácie
Značka a model | Toyota Corolla |
Verzia | Active (Trend+) |
Cena modelu od | 15 290 eur |
Motor | benzínový štvorvalec s objemom 1598 cm3 |
Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min) | 97(132)/6400 |
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min) | 160/4 400 |
Typ prevodovky/počet stupňov | manuál/6 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s) | 10,0 |
Priemerná spotreba - výrobca/test (l/100km) | 6,0/6,3 |
Objem palivovej nádrže (l) | 50 |
Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg) | 1365/405 |
Objem batožinového priestoru (l) | 452 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2700; 4620; 1775; 1465 |