SME

Lotus "oprášil" označenie Sport aj kárované čalúnenie modelu Esprit z roku 1976

Nové modely Elise Sport a Elise Sport 220 sú oproti svojim predchodcom ľahšie o desať kíl. Predávať sa začnú už v decembri.

(Zdroj: Lotus)

Lotus oznámil rozšírenie svojich radov o dva nové prírastky Elise Sport a Elise Sport 220. Automobilka po rokoch "oprášila" označenie Sport a ohlásila tak návrat ku svojim koreňom. Ľahšie a výkonnejšie modely majú nahradiť končiaci Lotus Elise 1.6 a Elise S.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lotus Elise prvýkrát zaujal motoristický svet už pred 20-timi rokmi. Nové modely môžeme chápať ako ďalšiu úroveň vývoja najlepšie predávaného modelu značky za obdobie jeho existencie. Celosvetovo sa ho predalo približne 32-tisíc kusov.

SkryťVypnúť reklamu

Oba automobily sú v porovnaní s predchodcami ľahšie o desať kíl. Elise Sport tak váži len 866 kg. Pod kapotou má štvorvalcový 1,6-litrový motor s maximálnym výkonom 100 kW a krútiacim momentom 160 Nm. To nie sú nijako oslňujúce čísla, ale keď zoberieme do úvahy nízku hmotnosť, zistíme, že Elise Sport sa dokáže rozbehnúť až na 204 km/h.

Výkonnejší model Elise Sport 220 je síce o niečo ťažší (914 kg), ale zároveň prináša vyšší výkon vďaka 1,8-litrovému agregátu. Výkon je podobne ako pri slabšej verzii prenášaný na zadné kolesá šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Z motora dostaneme maximálne 162 kW a 250 Nm, pri zrýchlení z nuly na stovku za 4,6 s. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 234 km/h.

V ponuke Lotusu zostávajú osvedčené farby karosérie dopĺňané zadným difúzorom v matnej čiernej. Kolesá môžu byť strieborné alebo čierne, vpredu sú 16-palcové a vzadu 17-palcové. Za príplatok je k dispozícii aj ich kovaná verzia, ktorá zníži hmotnosť vozidla o ďalších päť kíl.

SkryťVypnúť reklamu

Interiéru dominujú kožené športové sedadlá, ktoré môžu byť čalúnené Alcantarou. V ponuke vyššej výbavy nechýba klasický károvaný poťah, ktorý sme mohli premiérovo vidieť už v modely Esprit S1 z roku 1976.

Modely sa v Európe začnú predávať už v decembri. Cena Elise Sport pre nemecký trh je stanovená od 39 900 eur, pre Elise Sport 220 od 48 700 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  3. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  4. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  5. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  6. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  7. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 985
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 8 294
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 8 034
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 4 692
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 055
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 953
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 274
  8. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 610
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Stachura: V krízach sa musíme naučiť verejnosť spájať, nie rozdeľovať
  2. Ivan Mlynár: Ak z Čurillovcov ostanú len čiary v piesku, pretože hekli Ficovu politickú korupciu, kto vlastne sme ?
  3. Elena Antalová: Naše trojdnie kresťanskej záchrany a pohanský pondelok
  4. Rastislav Puchala: František, odpusť!
  5. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXIII
  6. Dávid Polák: Asymetrická vojna, asymetrická pravda
  7. Marián Kozák: Spomienka na stretnutie s pápežom Františkom v Košiciach v roku 2021
  8. Štefan Šturdzík: Korupcia vo vojne zmietajúcej sa Ukrajiny.
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 36 161
  2. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 13 781
  3. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 640
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 9 300
  5. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 7 190
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 5 561
  7. Ivan Mlynár: Tamara Stohlová zistila, že chodiacu hromadu slaniny Rudolfa Huliaka v téme medvede, štrejchnul Alzheimer. 5 198
  8. Dominik Sumbal: Doba cashu je späť!! 5 032
  1. Tupou Ceruzou: Pápež František
  2. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  4. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  5. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  6. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  7. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  8. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
SkryťZatvoriť reklamu