SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Lotus "oprášil" označenie Sport aj kárované čalúnenie modelu Esprit z roku 1976

Nové modely Elise Sport a Elise Sport 220 sú oproti svojim predchodcom ľahšie o desať kíl. Predávať sa začnú už v decembri.

(Zdroj: Lotus)

Lotus oznámil rozšírenie svojich radov o dva nové prírastky Elise Sport a Elise Sport 220. Automobilka po rokoch "oprášila" označenie Sport a ohlásila tak návrat ku svojim koreňom. Ľahšie a výkonnejšie modely majú nahradiť končiaci Lotus Elise 1.6 a Elise S.

Lotus Elise prvýkrát zaujal motoristický svet už pred 20-timi rokmi. Nové modely môžeme chápať ako ďalšiu úroveň vývoja najlepšie predávaného modelu značky za obdobie jeho existencie. Celosvetovo sa ho predalo približne 32-tisíc kusov.

Oba automobily sú v porovnaní s predchodcami ľahšie o desať kíl. Elise Sport tak váži len 866 kg. Pod kapotou má štvorvalcový 1,6-litrový motor s maximálnym výkonom 100 kW a krútiacim momentom 160 Nm. To nie sú nijako oslňujúce čísla, ale keď zoberieme do úvahy nízku hmotnosť, zistíme, že Elise Sport sa dokáže rozbehnúť až na 204 km/h.

Výkonnejší model Elise Sport 220 je síce o niečo ťažší (914 kg), ale zároveň prináša vyšší výkon vďaka 1,8-litrovému agregátu. Výkon je podobne ako pri slabšej verzii prenášaný na zadné kolesá šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Z motora dostaneme maximálne 162 kW a 250 Nm, pri zrýchlení z nuly na stovku za 4,6 s. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 234 km/h.

V ponuke Lotusu zostávajú osvedčené farby karosérie dopĺňané zadným difúzorom v matnej čiernej. Kolesá môžu byť strieborné alebo čierne, vpredu sú 16-palcové a vzadu 17-palcové. Za príplatok je k dispozícii aj ich kovaná verzia, ktorá zníži hmotnosť vozidla o ďalších päť kíl.

Interiéru dominujú kožené športové sedadlá, ktoré môžu byť čalúnené Alcantarou. V ponuke vyššej výbavy nechýba klasický károvaný poťah, ktorý sme mohli premiérovo vidieť už v modely Esprit S1 z roku 1976.

Modely sa v Európe začnú predávať už v decembri. Cena Elise Sport pre nemecký trh je stanovená od 39 900 eur, pre Elise Sport 220 od 48 700 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  2. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  7. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  8. Výlety na mieru pre celú rodinu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 259
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 784
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 390
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 437
  5. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 232
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 804
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 3 393
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 259
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Cieľom novej reformy je, aby sme uvideli, čo sme zatiaľ nevideli
  2. Štefan Vidlár: Nádzej zvíťezí
  3. Martin Fletcher: Video: Pomůžete vybrat potřebnou částku na automobil pro těžce nemocnou Zuzanku?
  4. Milan Removčík: Belianske Tatry.
  5. Marian Letko: Ostrovy cestovným ruchom nepoľúbené (1.časť)
  6. Elena Antalová: Ak chceme zostať príčetní, každá zaujímavosť poteší
  7. Ľubomír Maretta: Edo
  8. Ján Komrska: Quandary Peak, Kolorádo
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 15 748
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 11 266
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 851
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 8 516
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 862
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 316
  7. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 170
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 852
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu