Ford sa inšpiroval zvukotesnými slúchadlami, hluk v interiéri potláča zvukovými vlnami

Active Noise Control využíva tri mikrofóny rozmiestnené v kabíne, ktoré zachytávajú nežiaduce zvuky z motora či prevodovky.

(Zdroj: Ford)

Aj keď úroveň hluku vnútri automobilov sa za posledné roky výrazne znížila, mnoho značiek naďalej pracuje na technológiách, ktoré by interiér spravili doslova zvukotesným. V nedávnej minulosti sme napríklad skúšali systém spoločnosti Continental, ktorý dokáže eliminovať nepríjemné zvuky motora pracujúceho vo vysokých otáčkach.

O niečo podobné sa so svojím systémom Active Noise Control pokúša aj Ford. Pri jeho vývoji sa v americkej automobilke inšpirovali zvukotesnými slúchadlami. Nová technológia monitoruje intenzitu hluku v interiéri a využíva zvukové vlny na jeho potlačenie.

Active Noise Control monitoruje intenzitu hluku v interiéri a využíva zvukové vlny na jeho potlačenie

Ford tvrdí, že jej využívanie by sa malo odzrkadliť aj na vyššej bezpečnosti, keďže hluk znižuje schopnosť sústredenia, vedie k nepozornosti a zvyšuje únavu vodiča.

Active Noise Control využíva tri mikrofóny rozmiestnené v kabíne, ktoré zachytávajú nežiaduce zvuky z motora či prevodovky. Na základe získaných informácií audio systém vytvára protichodné zvukové vlny, ktoré vyrovnajú šum pozadia, ale zároveň podľa Fordu nemajú žiadny negatívny vplyv pri počúvaní hudby alebo vedení konverzácie.

Prvým modelom, ktorý disponuje touto technológiou je Mondeo Vignale. Akustiku v interiéri tohto vozidla však zlepšujú aj ďalšie inovácie. Izoláciu motorového priestoru má skvalitniť pena, ktorá nahradila sklolaminát. Očakáva sa zníženie hluku spôsobeného pohonnou jednotkou až o dva decibely. Akustické sklo má zas minimalizovať šum spôsobený prúdením vzduchu okolo okenných stĺpikov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 887
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 24 038
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 580
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 536
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 644
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 430
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 107
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 486

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.