Popredný taliansky výrobca motocyklov Ducati opäť využil začínajúcu sa milánsku výstavu EICMA (pre verejnosť prístupná od 19. do 22. novembra 2015), aby predstavil sériu noviniek pre nadchádzajúci rok. Je ich spolu sedem, my sa bližšie pozrieme aspoň na niektoré z nich.
V prvom rade sa musíme pristaviť pri dizajnovo vydarenom XDiavel, ktorý má obohatiť "svet cruiserov". Aj preto je stavaný na oddychové jazdenie pri nízkych rýchlostiach a na dlhé trasy. Motor Testastretta DVT 1262 dokáže vyvinúť výkon 115 kW a dosahuje krútiaci moment 129 Nm pri 5 000 ot./min. To je významná zmena oproti predchádzajúcemu modelu Diavel, ktorý dosahoval maximum krútiaceho momentu pri 8 000 otáčkach.
V porovnaní s predchodcom prešiel mnohými úpravami týkajúcich sa sedadla, riadidiel, ale aj stúpačiek. Jazdec tak má k dispozícii spolu až 60 rôznych jazdných polôh, štyri pre nohy, päť pre sedenie a tri pre uchopenie riadidiel. Novinkou je 6-stupňová prevodovka a remeňový pohon. Maximálny náklon v zákrutách je na úrovni 40 stupňov. Model bude dostupný v dvoch verziách, základný model doplní S-verzia, vybavená viacerými exkluzívnymi prvkami.
Novinkou modelu XDiavel je 6-stupňová prevodovka a remeňový pohon
Novinkou úplne z iného súdka je cestné enduro Multistrada 1200 Enduro. Motor produkuje najvyšší výkon 118 kW a krútiaci moment 136 Nm. Vypletané kolesá sú vpredu užšie 19-palcové, vzadu 17-palcové.
Pruženie umožňuje dlhšie zdvihy (vpredu aj vzadu 200 mm) a zvýšila sa aj svetlá výška na 250 mm. Pri cestách na dlhšie vzdialenosti poteší 30-litrová nádrž, ktorá sľubuje dojazd približne 450 km. Novinkou je asistent pre rozbeh do kopca. Bohatá výbava zahŕňa aj elektronicky nastaviteľný podvozok či hliníkové bočné kufre.
Multistrada 1200 Enduro by si vďaka svetlej výške 250 mm mal poradiť aj s náročnejšími terénmi
Už beztak početnú rodinu modelu Scrambler rozšírili dva nové prírastky. Scrambler Flat Track Pro sa od ostatných odlišuje predovšetkým pretekárskym výzorom.
Najmä pre začiatočníkov je potom určený Scrambler Sixty2, ktorého suchá hmotnosť nepresahuje 167 kg. Vzduchom chladený dvojvalec s objemom 399 ccm produkuje 30 kW a 34 Nm pri 7750 ot./min, čo znamená, že je asi o polovicu slabší ako je to pri modeloch Scrambler bežné.
Modernizácie sa dočkal aj Panigale 959 a modelový rad Hypermotard. Úpravy sa v tomto prípade týkali najmä pohonných jednotiek. Poslednou predstavenou novinkou bola športovejšia verzia modelu Multistrada 1200 S, ktorá dostala označenie Pikes Peak po rovnomenných legendárnych vrchárskych pretekoch.