Cruiser XDiavel či Multistrada 1200 Enduro, aj to sú novinky Ducati pre rok 2016

Model XDiavel ponúka jazdcom spolu až 60 rôznych jazdných polôh, štyri pre nohy, päť pre sedenie a tri pre uchopenie riadidiel.

(Zdroj: Ducati)

Popredný taliansky výrobca motocyklov Ducati opäť využil začínajúcu sa milánsku výstavu EICMA (pre verejnosť prístupná od 19. do 22. novembra 2015), aby predstavil sériu noviniek pre nadchádzajúci rok. Je ich spolu sedem, my sa bližšie pozrieme aspoň na niektoré z nich.

V prvom rade sa musíme pristaviť pri dizajnovo vydarenom XDiavel, ktorý má obohatiť "svet cruiserov". Aj preto je stavaný na oddychové jazdenie pri nízkych rýchlostiach a na dlhé trasy. Motor Testastretta DVT 1262 dokáže vyvinúť výkon 115 kW a dosahuje krútiaci moment 129 Nm pri 5 000 ot./min. To je významná zmena oproti predchádzajúcemu modelu Diavel, ktorý dosahoval maximum krútiaceho momentu pri 8 000 otáčkach.

V porovnaní s predchodcom prešiel mnohými úpravami týkajúcich sa sedadla, riadidiel, ale aj stúpačiek. Jazdec tak má k dispozícii spolu až 60 rôznych jazdných polôh, štyri pre nohy, päť pre sedenie a tri pre uchopenie riadidiel. Novinkou je 6-stupňová prevodovka a remeňový pohon. Maximálny náklon v zákrutách je na úrovni 40 stupňov. Model bude dostupný v dvoch verziách, základný model doplní S-verzia, vybavená viacerými exkluzívnymi prvkami.

Novinkou modelu XDiavel je 6-stupňová prevodovka a remeňový pohon

Novinkou úplne z iného súdka je cestné enduro Multistrada 1200 Enduro. Motor produkuje najvyšší výkon 118 kW a krútiaci moment 136 Nm. Vypletané kolesá sú vpredu užšie 19-palcové, vzadu 17-palcové.

Pruženie umožňuje dlhšie zdvihy (vpredu aj vzadu 200 mm) a zvýšila sa aj svetlá výška na 250 mm. Pri cestách na dlhšie vzdialenosti poteší 30-litrová nádrž, ktorá sľubuje dojazd približne 450 km. Novinkou je asistent pre rozbeh do kopca. Bohatá výbava zahŕňa aj elektronicky nastaviteľný podvozok či hliníkové bočné kufre.

Multistrada 1200 Enduro by si vďaka svetlej výške 250 mm mal poradiť aj s náročnejšími terénmi

Už beztak početnú rodinu modelu Scrambler rozšírili dva nové prírastky. Scrambler Flat Track Pro sa od ostatných odlišuje predovšetkým pretekárskym výzorom.

Najmä pre začiatočníkov je potom určený Scrambler Sixty2, ktorého suchá hmotnosť nepresahuje 167 kg. Vzduchom chladený dvojvalec s objemom 399 ccm produkuje 30 kW a 34 Nm pri 7750 ot./min, čo znamená, že je asi o polovicu slabší ako je to pri modeloch Scrambler bežné.

Modernizácie sa dočkal aj Panigale 959 a modelový rad Hypermotard. Úpravy sa v tomto prípade týkali najmä pohonných jednotiek. Poslednou predstavenou novinkou bola športovejšia verzia modelu Multistrada 1200 S, ktorá dostala označenie Pikes Peak po rovnomenných legendárnych vrchárskych pretekoch.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 954
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 777
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 012
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 158
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 012
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 639
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 351
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.