SME

Prvá jazda: nový Peugeot Partner

Je zaujímavé sledovať, ako sa mení určenie niektorých automobilov. V roku 1998 prišiel na svet Peugeot Partner (spolu s dvojčaťom CitroĎnom Berlingo) ako úžitkový automobil. Logika používania objemného, no pôdorysne kompaktného automobilu však jednoznačne


FOTO – AUTOR


ukázala možnosť využitia takýchto automobilov aj na príjemnejšie než vyslovene pracovné účely. Októbrový autosalón v Paríži sa stal miestom premiéry novej generácie Peugeota Partner. Prvú možnosť vyskúšať si ho vlastnými rukami dostali motoristickí novinári pred pár dňami v rakúskych Alpách. K dispozícii bola verzia Adventure, najviac podporujúca tvrdenie o vývoji určenia. Z technického hľadiska je jej dôležitým prvkom diferenciál s obmedzenou svornosťou, ochranný kryt pod motorom, zväčšená svetlá výška a 15“ disky kolies. To umožňuje prekonať aj miesta, ktoré pre vozidlá s jednoduchým predným náhonom už môžu byť nepriechodné. Zvonka zaujmú okrem iného rozšírené blatníky a ochranné mriežky predných a zadných svetiel. Podčiarkujú „dobrodružné“ (adventure) určenie vozidla, no do istej miery komplikujú čistenie toho, čo chránia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prvá testovacia jazda bola príjemným prekvapením. Odhlučnenie (aj aerodynamické) interiéru je na úrovni vozidiel nižšej strednej triedy. To isté platí o úrovni použitých materiálov a dizajne interiéru. Nad štandardom triedy bola u testovaného vozidla úroveň dielenského spracovania a najmä ponuka vnútorného priestoru. Navyše, pohodlne prístupného piatimi dverami zadné bočné sú posuvné. Bezproblémová je stabilita na vozovke, dokonca aj pri prudších zmenách smeru jazdy vo vyšších rýchlostiach.

Subjektívne by som privítal tvrdšie odpruženie i sedadlá – to je však naozaj individuálna záležitosť. Priaznivý dojem výrazne podčiarkoval dieselový motor HDi (66 kW, 205 Nm). Umožňuje primerane dynamickú, hospodárnu a pritom tichú jazdu. Spotreba pri jazde ustálenou rýchlosťou 130 km/h na diaľnici s nákladom na streche sa pohybovala na veľmi príjemnej hranici 6 l / 100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: DALIBOR KLÍMABad Kleinkirchheim - Bratislava

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 478
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 330
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 906
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 562
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 431
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 132
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 716
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 314
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu