Prvá jazda: nový Peugeot Partner

Je zaujímavé sledovať, ako sa mení určenie niektorých automobilov. V roku 1998 prišiel na svet Peugeot Partner (spolu s dvojčaťom CitroĎnom Berlingo) ako úžitkový automobil. Logika používania objemného, no pôdorysne kompaktného automobilu však jednoznačne


FOTO – AUTOR

ukázala možnosť využitia takýchto automobilov aj na príjemnejšie než vyslovene pracovné účely. Októbrový autosalón v Paríži sa stal miestom premiéry novej generácie Peugeota Partner. Prvú možnosť vyskúšať si ho vlastnými rukami dostali motoristickí novinári pred pár dňami v rakúskych Alpách. K dispozícii bola verzia Adventure, najviac podporujúca tvrdenie o vývoji určenia. Z technického hľadiska je jej dôležitým prvkom diferenciál s obmedzenou svornosťou, ochranný kryt pod motorom, zväčšená svetlá výška a 15“ disky kolies. To umožňuje prekonať aj miesta, ktoré pre vozidlá s jednoduchým predným náhonom už môžu byť nepriechodné. Zvonka zaujmú okrem iného rozšírené blatníky a ochranné mriežky predných a zadných svetiel. Podčiarkujú „dobrodružné“ (adventure) určenie vozidla, no do istej miery komplikujú čistenie toho, čo chránia.

Prvá testovacia jazda bola príjemným prekvapením. Odhlučnenie (aj aerodynamické) interiéru je na úrovni vozidiel nižšej strednej triedy. To isté platí o úrovni použitých materiálov a dizajne interiéru. Nad štandardom triedy bola u testovaného vozidla úroveň dielenského spracovania a najmä ponuka vnútorného priestoru. Navyše, pohodlne prístupného piatimi dverami zadné bočné sú posuvné. Bezproblémová je stabilita na vozovke, dokonca aj pri prudších zmenách smeru jazdy vo vyšších rýchlostiach.

Subjektívne by som privítal tvrdšie odpruženie i sedadlá – to je však naozaj individuálna záležitosť. Priaznivý dojem výrazne podčiarkoval dieselový motor HDi (66 kW, 205 Nm). Umožňuje primerane dynamickú, hospodárnu a pritom tichú jazdu. Spotreba pri jazde ustálenou rýchlosťou 130 km/h na diaľnici s nákladom na streche sa pohybovala na veľmi príjemnej hranici 6 l / 100 km.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 25 895
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 13 605
  3. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 10 575
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 591
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 157
  6. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 6 222
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 639
  8. Kreditná karta – áno alebo nie 5 112
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 983
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 2 984

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf UNB: Hnevá ma zlý prístup zdravotníkov k pacientom

Mnohé izby budú dvojlôžkové. So samostatným sociálnym zariadením a so sprchou, vraví šéf UNB.

ŠPECIÁLNE DOBRÉ RÁNO

Špeciálne Dobré ráno: Kto na Slovensku kradne európske peniaze

Z diskusie Za slušné eurofondy.

SVET

Erdogan je varovaním, kde môže skončiť Maďarsko

Erdogan zmenil Turecko za pätnásť rokov.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.

Radšej Kiu alebo Hyundai ako Porsche. Ktoré auto má najviac chýb?

V prieskume pohorelo Volvo, Jaguar, Land Rover.