
FOTO – AUTOR
ukázala možnosť využitia takýchto automobilov aj na príjemnejšie než vyslovene pracovné účely. Októbrový autosalón v Paríži sa stal miestom premiéry novej generácie Peugeota Partner. Prvú možnosť vyskúšať si ho vlastnými rukami dostali motoristickí novinári pred pár dňami v rakúskych Alpách. K dispozícii bola verzia Adventure, najviac podporujúca tvrdenie o vývoji určenia. Z technického hľadiska je jej dôležitým prvkom diferenciál s obmedzenou svornosťou, ochranný kryt pod motorom, zväčšená svetlá výška a 15“ disky kolies. To umožňuje prekonať aj miesta, ktoré pre vozidlá s jednoduchým predným náhonom už môžu byť nepriechodné. Zvonka zaujmú okrem iného rozšírené blatníky a ochranné mriežky predných a zadných svetiel. Podčiarkujú „dobrodružné“ (adventure) určenie vozidla, no do istej miery komplikujú čistenie toho, čo chránia.
Prvá testovacia jazda bola príjemným prekvapením. Odhlučnenie (aj aerodynamické) interiéru je na úrovni vozidiel nižšej strednej triedy. To isté platí o úrovni použitých materiálov a dizajne interiéru. Nad štandardom triedy bola u testovaného vozidla úroveň dielenského spracovania a najmä ponuka vnútorného priestoru. Navyše, pohodlne prístupného piatimi dverami zadné bočné sú posuvné. Bezproblémová je stabilita na vozovke, dokonca aj pri prudších zmenách smeru jazdy vo vyšších rýchlostiach.
Subjektívne by som privítal tvrdšie odpruženie i sedadlá – to je však naozaj individuálna záležitosť. Priaznivý dojem výrazne podčiarkoval dieselový motor HDi (66 kW, 205 Nm). Umožňuje primerane dynamickú, hospodárnu a pritom tichú jazdu. Spotreba pri jazde ustálenou rýchlosťou 130 km/h na diaľnici s nákladom na streche sa pohybovala na veľmi príjemnej hranici 6 l / 100 km.
Autor: DALIBOR KLÍMABad Kleinkirchheim - Bratislava