Prvá jazda: nový Peugeot Partner

Je zaujímavé sledovať, ako sa mení určenie niektorých automobilov. V roku 1998 prišiel na svet Peugeot Partner (spolu s dvojčaťom CitroĎnom Berlingo) ako úžitkový automobil. Logika používania objemného, no pôdorysne kompaktného automobilu však jednoznačne


FOTO – AUTOR

ukázala možnosť využitia takýchto automobilov aj na príjemnejšie než vyslovene pracovné účely. Októbrový autosalón v Paríži sa stal miestom premiéry novej generácie Peugeota Partner. Prvú možnosť vyskúšať si ho vlastnými rukami dostali motoristickí novinári pred pár dňami v rakúskych Alpách. K dispozícii bola verzia Adventure, najviac podporujúca tvrdenie o vývoji určenia. Z technického hľadiska je jej dôležitým prvkom diferenciál s obmedzenou svornosťou, ochranný kryt pod motorom, zväčšená svetlá výška a 15“ disky kolies. To umožňuje prekonať aj miesta, ktoré pre vozidlá s jednoduchým predným náhonom už môžu byť nepriechodné. Zvonka zaujmú okrem iného rozšírené blatníky a ochranné mriežky predných a zadných svetiel. Podčiarkujú „dobrodružné“ (adventure) určenie vozidla, no do istej miery komplikujú čistenie toho, čo chránia.

Prvá testovacia jazda bola príjemným prekvapením. Odhlučnenie (aj aerodynamické) interiéru je na úrovni vozidiel nižšej strednej triedy. To isté platí o úrovni použitých materiálov a dizajne interiéru. Nad štandardom triedy bola u testovaného vozidla úroveň dielenského spracovania a najmä ponuka vnútorného priestoru. Navyše, pohodlne prístupného piatimi dverami zadné bočné sú posuvné. Bezproblémová je stabilita na vozovke, dokonca aj pri prudších zmenách smeru jazdy vo vyšších rýchlostiach.

Subjektívne by som privítal tvrdšie odpruženie i sedadlá – to je však naozaj individuálna záležitosť. Priaznivý dojem výrazne podčiarkoval dieselový motor HDi (66 kW, 205 Nm). Umožňuje primerane dynamickú, hospodárnu a pritom tichú jazdu. Spotreba pri jazde ustálenou rýchlosťou 130 km/h na diaľnici s nákladom na streche sa pohybovala na veľmi príjemnej hranici 6 l / 100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  5. Splnený sen
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  10. Na bratislavskom nábreží vznikla Zóna tolerancie
  1. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  2. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  3. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Ako na refinancovanie hypotéky
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  7. Splnený sen
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  10. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 10 654
  2. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 5 745
  3. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 3 709
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 794
  5. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 2 431
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 429
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 343
  8. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 798
  9. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 577
  10. Splnený sen 1 426

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalá opatrovateľka: Bol to prázdny život, nedalo sa to vydržať

Agentúry zneužívajú vodičov aj opatrovateľky, tvrdí bývalá opatrovateľka v Rakúsku Angelika Horňáková.

Neprehliadnite tiež

Volkswagenu to so Sciroccom opäť nevyšlo. Výroba končí bez nástupcu

Ukončenie výroby je súčasťou plánu vypustiť z výroby stratové modely.

Tesla prepúšťa pracovníkov, výroba Modelu 3 zaostáva za prognózou

Z linky Modelu S tento týždeň odišlo 400 až 700 zamestnancov.

Pre opravu Špitálskej uzatvárajú križovatku s Mickiewiczovou

Uzávierka sa dotkne liniek 207, 208, N53 a N70.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne