SME
Piatok, 1. júl, 2022 | Meniny má Diana

Prvá jazda: nový Peugeot Partner

Je zaujímavé sledovať, ako sa mení určenie niektorých automobilov. V roku 1998 prišiel na svet Peugeot Partner (spolu s dvojčaťom CitroĎnom Berlingo) ako úžitkový automobil. Logika používania objemného, no pôdorysne kompaktného automobilu však jednoznačne


FOTO – AUTOR

ukázala možnosť využitia takýchto automobilov aj na príjemnejšie než vyslovene pracovné účely. Októbrový autosalón v Paríži sa stal miestom premiéry novej generácie Peugeota Partner. Prvú možnosť vyskúšať si ho vlastnými rukami dostali motoristickí novinári pred pár dňami v rakúskych Alpách. K dispozícii bola verzia Adventure, najviac podporujúca tvrdenie o vývoji určenia. Z technického hľadiska je jej dôležitým prvkom diferenciál s obmedzenou svornosťou, ochranný kryt pod motorom, zväčšená svetlá výška a 15“ disky kolies. To umožňuje prekonať aj miesta, ktoré pre vozidlá s jednoduchým predným náhonom už môžu byť nepriechodné. Zvonka zaujmú okrem iného rozšírené blatníky a ochranné mriežky predných a zadných svetiel. Podčiarkujú „dobrodružné“ (adventure) určenie vozidla, no do istej miery komplikujú čistenie toho, čo chránia.

Prvá testovacia jazda bola príjemným prekvapením. Odhlučnenie (aj aerodynamické) interiéru je na úrovni vozidiel nižšej strednej triedy. To isté platí o úrovni použitých materiálov a dizajne interiéru. Nad štandardom triedy bola u testovaného vozidla úroveň dielenského spracovania a najmä ponuka vnútorného priestoru. Navyše, pohodlne prístupného piatimi dverami zadné bočné sú posuvné. Bezproblémová je stabilita na vozovke, dokonca aj pri prudších zmenách smeru jazdy vo vyšších rýchlostiach.

Subjektívne by som privítal tvrdšie odpruženie i sedadlá – to je však naozaj individuálna záležitosť. Priaznivý dojem výrazne podčiarkoval dieselový motor HDi (66 kW, 205 Nm). Umožňuje primerane dynamickú, hospodárnu a pritom tichú jazdu. Spotreba pri jazde ustálenou rýchlosťou 130 km/h na diaľnici s nákladom na streche sa pohybovala na veľmi príjemnej hranici 6 l / 100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  3. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  7. Výlety na mieru pre celú rodinu
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 653
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 331
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 7 469
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 6 810
  5. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 6 491
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 789
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 663
  8. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 3 077
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


20 h
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


24 h
Lightyear 0

Lightyear 0 zvládne tisíc kilometrov bez nabíjačky.


28. jún

Blogy SME

  1. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (1. - 7.7.1922)
  3. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard
  4. Miroslav Lukáč: Tajné služby zistili, že Putin mal iné vzory ako Petra Veľkého.
  5. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac
  6. Dávid Kyzek: Aké sú šance Dávida Hrenáka na NHL???
  7. Rastislav Puchala: Marx v nás
  8. Jano Richter: o dojení televízie: 'Zmysluplná cena' a 'Cena za zmysluplné'
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 089
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 9 133
  3. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 5 558
  4. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného. 4 424
  5. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 4 207
  6. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 159
  7. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 792
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 332
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu