SME
reklama

Gény pána Diesela: Polo 1,4 FSI

FSI za označením objemu motora svedčí, že aj najväčší európsky výrobca automobilov podľahol pôvabu vrstveného priameho vstrekovania paliva. Modernú techniku sme testovali v malom Pole. Ukázalo sa, že aj zážihový motor môže mať dieselové gény úspornosti.


FOTO – AUTOR

Exteriér: Polo štvrtej generácie prináša nielen omladený vzhľad. Zvonka zmenená najmä optika štvorice svetlometov vpredu, číre sklo.

V zadnej časti nápadná grafika zadných svetiel. Päťdverová verzia v stĺpiku C prvýkrát s tretím bočným oknom. Oproti tretej generácii prírastok na dĺžku 15,4 cm (na 3,897 m), šírky 1,8 cm (1,650 m) a výšky 4,7 cm (1,465 m).

Interiér: badateľný prírastok kvality. Paralela kvality: Polo = malý Golf. Kvalitné materiály, doplnené nadpriemerným dielenským spracovaním. Trocha rozpakov: „cvrlikanie“ vychádzajúce z prístrojového panela. Štruktúra jeho povrchu pripomína kožu. Všetky ovládacie prvky na svojom mieste, dostupné a fungujúce bez problémov. Do ruky dobre padne aj štvorramenný volant. Karoséria: dvanásťročná záruka na prehrdzavenie, dobrá pasívna ochrana pasažierov pri nehodách. Vďaka pevnej karosérii malé medzery medzi jednotlivými časťami – dobrý optický dojem, možnosť presnej montáže. Statická tuhosť narástla o 33 percent, pomáha vyššiemu komfortu jazdy a stabilite.

Ergonómia: nadpriemerne dobrá, jednoduché ovládanie aj vďaka posilňovaču riadenia, elektrické ovládanie okien vpredu aj vzadu, elektrické nastavovanie vonkajších spätných zrkadiel, volant nastaviteľný výškovo aj pozdĺžne, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča aj spolujazdca. Dobré ovládanie poloautomatickej klimatizácie.

Motor: výborne zvládnutá technika priameho vstrekovania paliva, dynamika nad očakávanie. Pri rozumnej jazde sa nezahanbí ani pred úspornými dieselovými motormi. Priemerná spotreba počas testu 7 l/100 km, pritom jazda väčšinou v meste. Pri ustálenej rýchlosti 130 km/h na autostráde palubný počítač indikuje spotrebu do 6,5 l/100 km. Predpoklad ešte nižšej spotreby za priaznivejších okolností je reálny.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, jednoznačné a bezproblémové radenie, dobré odstupňovanie.

Bezpečnosť: vyššia miera komfortu a bezpečnosti jazdy. Zdolá bez problémov s komfortom a stabilitou aj väčšie nerovnosti vďaka dobrému tlmeniu. V zákrutách pôsobí bezpečným neutrálnym dojmom. Bezpečnostná výbava s dvoma airbagmi, výškovo nastaviteľnými pásmi vpredu s napínačmi a obmedzovačmi napínacej sily. Batožinový priestor 270 l, v tejto kategórii vozidiel dobrý štandard. Variabilita: asymetricky delené zadné sedadlá.

Záver: Volkswagen Polo 1,4 FSI ponúka vo svojej triede solídne jazdné vlastnosti, dobrú dynamiku a pri bežnom režime jazdy veľmi dobré hodnoty spotreby paliva. Nadpriemerné vyladenie podvozka. Dobré dielenské spracovanie (až na spomenutý rušivý zvuk) a použité materiály.

Autor: Jozef Beníček

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  2. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  3. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  4. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  5. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  6. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  7. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  8. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 843
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 611
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 106
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 965
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 140
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 911
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 383
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 123
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Věra Tepličková: Ak Huliak hulí, je to celkom normálne, ak hulí do črepníka...
  2. Lucia Nicholsonová: List rastlinke, do ktorej sa vyfajčil Huliak
  3. Ján Šeďo: "Krásne" tričko v E-shope za príspevok na muníciu pre Ukrajinu.
  4. Irena Šimuneková: Červená studňa –Paradajs - Tanád – Ottergrund - Červená studňa časť 2..
  5. Marek Mačuha: O dôchodcoch bez emócií
  6. Viktor Pamula: Súdna rada bez predsedu
  7. Marek Strapko: Ja mám základné vzdelanie!!!
  8. Irena Šimuneková: Červená studňa –Paradajs - Tanád – Ottergrund - Červená studňa časť 1.
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 110 855
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 79 848
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 313
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 174
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 33 843
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 634
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 472
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 082
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu