
FOTO – AUTOR
Exteriér: Polo štvrtej generácie prináša nielen omladený vzhľad. Zvonka zmenená najmä optika štvorice svetlometov vpredu, číre sklo.
V zadnej časti nápadná grafika zadných svetiel. Päťdverová verzia v stĺpiku C prvýkrát s tretím bočným oknom. Oproti tretej generácii prírastok na dĺžku 15,4 cm (na 3,897 m), šírky 1,8 cm (1,650 m) a výšky 4,7 cm (1,465 m).
Interiér: badateľný prírastok kvality. Paralela kvality: Polo = malý Golf. Kvalitné materiály, doplnené nadpriemerným dielenským spracovaním. Trocha rozpakov: „cvrlikanie“ vychádzajúce z prístrojového panela. Štruktúra jeho povrchu pripomína kožu. Všetky ovládacie prvky na svojom mieste, dostupné a fungujúce bez problémov. Do ruky dobre padne aj štvorramenný volant. Karoséria: dvanásťročná záruka na prehrdzavenie, dobrá pasívna ochrana pasažierov pri nehodách. Vďaka pevnej karosérii malé medzery medzi jednotlivými časťami – dobrý optický dojem, možnosť presnej montáže. Statická tuhosť narástla o 33 percent, pomáha vyššiemu komfortu jazdy a stabilite.
Ergonómia: nadpriemerne dobrá, jednoduché ovládanie aj vďaka posilňovaču riadenia, elektrické ovládanie okien vpredu aj vzadu, elektrické nastavovanie vonkajších spätných zrkadiel, volant nastaviteľný výškovo aj pozdĺžne, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča aj spolujazdca. Dobré ovládanie poloautomatickej klimatizácie.
Motor: výborne zvládnutá technika priameho vstrekovania paliva, dynamika nad očakávanie. Pri rozumnej jazde sa nezahanbí ani pred úspornými dieselovými motormi. Priemerná spotreba počas testu 7 l/100 km, pritom jazda väčšinou v meste. Pri ustálenej rýchlosti 130 km/h na autostráde palubný počítač indikuje spotrebu do 6,5 l/100 km. Predpoklad ešte nižšej spotreby za priaznivejších okolností je reálny.
Prevodovka: päťstupňová manuálna, jednoznačné a bezproblémové radenie, dobré odstupňovanie.
Bezpečnosť: vyššia miera komfortu a bezpečnosti jazdy. Zdolá bez problémov s komfortom a stabilitou aj väčšie nerovnosti vďaka dobrému tlmeniu. V zákrutách pôsobí bezpečným neutrálnym dojmom. Bezpečnostná výbava s dvoma airbagmi, výškovo nastaviteľnými pásmi vpredu s napínačmi a obmedzovačmi napínacej sily. Batožinový priestor 270 l, v tejto kategórii vozidiel dobrý štandard. Variabilita: asymetricky delené zadné sedadlá.
Záver: Volkswagen Polo 1,4 FSI ponúka vo svojej triede solídne jazdné vlastnosti, dobrú dynamiku a pri bežnom režime jazdy veľmi dobré hodnoty spotreby paliva. Nadpriemerné vyladenie podvozka. Dobré dielenské spracovanie (až na spomenutý rušivý zvuk) a použité materiály.
Autor: Jozef Beníček