Gény pána Diesela: Polo 1,4 FSI

FSI za označením objemu motora svedčí, že aj najväčší európsky výrobca automobilov podľahol pôvabu vrstveného priameho vstrekovania paliva. Modernú techniku sme testovali v malom Pole. Ukázalo sa, že aj zážihový motor môže mať dieselové gény úspornosti.


FOTO – AUTOR

Exteriér: Polo štvrtej generácie prináša nielen omladený vzhľad. Zvonka zmenená najmä optika štvorice svetlometov vpredu, číre sklo.

V zadnej časti nápadná grafika zadných svetiel. Päťdverová verzia v stĺpiku C prvýkrát s tretím bočným oknom. Oproti tretej generácii prírastok na dĺžku 15,4 cm (na 3,897 m), šírky 1,8 cm (1,650 m) a výšky 4,7 cm (1,465 m).

Interiér: badateľný prírastok kvality. Paralela kvality: Polo = malý Golf. Kvalitné materiály, doplnené nadpriemerným dielenským spracovaním. Trocha rozpakov: „cvrlikanie“ vychádzajúce z prístrojového panela. Štruktúra jeho povrchu pripomína kožu. Všetky ovládacie prvky na svojom mieste, dostupné a fungujúce bez problémov. Do ruky dobre padne aj štvorramenný volant. Karoséria: dvanásťročná záruka na prehrdzavenie, dobrá pasívna ochrana pasažierov pri nehodách. Vďaka pevnej karosérii malé medzery medzi jednotlivými časťami – dobrý optický dojem, možnosť presnej montáže. Statická tuhosť narástla o 33 percent, pomáha vyššiemu komfortu jazdy a stabilite.

Ergonómia: nadpriemerne dobrá, jednoduché ovládanie aj vďaka posilňovaču riadenia, elektrické ovládanie okien vpredu aj vzadu, elektrické nastavovanie vonkajších spätných zrkadiel, volant nastaviteľný výškovo aj pozdĺžne, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča aj spolujazdca. Dobré ovládanie poloautomatickej klimatizácie.

Motor: výborne zvládnutá technika priameho vstrekovania paliva, dynamika nad očakávanie. Pri rozumnej jazde sa nezahanbí ani pred úspornými dieselovými motormi. Priemerná spotreba počas testu 7 l/100 km, pritom jazda väčšinou v meste. Pri ustálenej rýchlosti 130 km/h na autostráde palubný počítač indikuje spotrebu do 6,5 l/100 km. Predpoklad ešte nižšej spotreby za priaznivejších okolností je reálny.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, jednoznačné a bezproblémové radenie, dobré odstupňovanie.

Bezpečnosť: vyššia miera komfortu a bezpečnosti jazdy. Zdolá bez problémov s komfortom a stabilitou aj väčšie nerovnosti vďaka dobrému tlmeniu. V zákrutách pôsobí bezpečným neutrálnym dojmom. Bezpečnostná výbava s dvoma airbagmi, výškovo nastaviteľnými pásmi vpredu s napínačmi a obmedzovačmi napínacej sily. Batožinový priestor 270 l, v tejto kategórii vozidiel dobrý štandard. Variabilita: asymetricky delené zadné sedadlá.

Záver: Volkswagen Polo 1,4 FSI ponúka vo svojej triede solídne jazdné vlastnosti, dobrú dynamiku a pri bežnom režime jazdy veľmi dobré hodnoty spotreby paliva. Nadpriemerné vyladenie podvozka. Dobré dielenské spracovanie (až na spomenutý rušivý zvuk) a použité materiály.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  5. Moskva alebo Petrohrad?
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  3. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  5. Modern luxury next to the Blue Church
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  8. Moskva alebo Petrohrad?
  9. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 146
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 182
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 615
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 137
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 442
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 370
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 337
  8. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 175
  9. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 125
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 123

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Európska lieková agentúra v Bratislave sídliť nebude.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.