Gény pána Diesela: Polo 1,4 FSI

FSI za označením objemu motora svedčí, že aj najväčší európsky výrobca automobilov podľahol pôvabu vrstveného priameho vstrekovania paliva. Modernú techniku sme testovali v malom Pole. Ukázalo sa, že aj zážihový motor môže mať dieselové gény úspornosti.


FOTO – AUTOR

Exteriér: Polo štvrtej generácie prináša nielen omladený vzhľad. Zvonka zmenená najmä optika štvorice svetlometov vpredu, číre sklo.

V zadnej časti nápadná grafika zadných svetiel. Päťdverová verzia v stĺpiku C prvýkrát s tretím bočným oknom. Oproti tretej generácii prírastok na dĺžku 15,4 cm (na 3,897 m), šírky 1,8 cm (1,650 m) a výšky 4,7 cm (1,465 m).

Interiér: badateľný prírastok kvality. Paralela kvality: Polo = malý Golf. Kvalitné materiály, doplnené nadpriemerným dielenským spracovaním. Trocha rozpakov: „cvrlikanie“ vychádzajúce z prístrojového panela. Štruktúra jeho povrchu pripomína kožu. Všetky ovládacie prvky na svojom mieste, dostupné a fungujúce bez problémov. Do ruky dobre padne aj štvorramenný volant. Karoséria: dvanásťročná záruka na prehrdzavenie, dobrá pasívna ochrana pasažierov pri nehodách. Vďaka pevnej karosérii malé medzery medzi jednotlivými časťami – dobrý optický dojem, možnosť presnej montáže. Statická tuhosť narástla o 33 percent, pomáha vyššiemu komfortu jazdy a stabilite.

Ergonómia: nadpriemerne dobrá, jednoduché ovládanie aj vďaka posilňovaču riadenia, elektrické ovládanie okien vpredu aj vzadu, elektrické nastavovanie vonkajších spätných zrkadiel, volant nastaviteľný výškovo aj pozdĺžne, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča aj spolujazdca. Dobré ovládanie poloautomatickej klimatizácie.

Motor: výborne zvládnutá technika priameho vstrekovania paliva, dynamika nad očakávanie. Pri rozumnej jazde sa nezahanbí ani pred úspornými dieselovými motormi. Priemerná spotreba počas testu 7 l/100 km, pritom jazda väčšinou v meste. Pri ustálenej rýchlosti 130 km/h na autostráde palubný počítač indikuje spotrebu do 6,5 l/100 km. Predpoklad ešte nižšej spotreby za priaznivejších okolností je reálny.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, jednoznačné a bezproblémové radenie, dobré odstupňovanie.

Bezpečnosť: vyššia miera komfortu a bezpečnosti jazdy. Zdolá bez problémov s komfortom a stabilitou aj väčšie nerovnosti vďaka dobrému tlmeniu. V zákrutách pôsobí bezpečným neutrálnym dojmom. Bezpečnostná výbava s dvoma airbagmi, výškovo nastaviteľnými pásmi vpredu s napínačmi a obmedzovačmi napínacej sily. Batožinový priestor 270 l, v tejto kategórii vozidiel dobrý štandard. Variabilita: asymetricky delené zadné sedadlá.

Záver: Volkswagen Polo 1,4 FSI ponúka vo svojej triede solídne jazdné vlastnosti, dobrú dynamiku a pri bežnom režime jazdy veľmi dobré hodnoty spotreby paliva. Nadpriemerné vyladenie podvozka. Dobré dielenské spracovanie (až na spomenutý rušivý zvuk) a použité materiály.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 20 948
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 805
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 14 752
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 144
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 589
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 311
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 328
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 399
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 302
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 117

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Chorvátsky novinár pre SME: Nie som šťastný z futbalového úspechu

Tréner Zlatko Dalič premrhal možnosť zmeniť veci.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

A čo majú urobiť, aby boli dobrí Francúzi?

Národnosť sa neurčuje podľa DNA.

Neprehliadnite tiež

Tesla podvádzala v Nemecku, majitelia teraz musia vrátiť štátny príspevok

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.