Gény pána Diesela: Polo 1,4 FSI

FSI za označením objemu motora svedčí, že aj najväčší európsky výrobca automobilov podľahol pôvabu vrstveného priameho vstrekovania paliva. Modernú techniku sme testovali v malom Pole. Ukázalo sa, že aj zážihový motor môže mať dieselové gény úspornosti.


FOTO – AUTOR

Exteriér: Polo štvrtej generácie prináša nielen omladený vzhľad. Zvonka zmenená najmä optika štvorice svetlometov vpredu, číre sklo.

V zadnej časti nápadná grafika zadných svetiel. Päťdverová verzia v stĺpiku C prvýkrát s tretím bočným oknom. Oproti tretej generácii prírastok na dĺžku 15,4 cm (na 3,897 m), šírky 1,8 cm (1,650 m) a výšky 4,7 cm (1,465 m).

Interiér: badateľný prírastok kvality. Paralela kvality: Polo = malý Golf. Kvalitné materiály, doplnené nadpriemerným dielenským spracovaním. Trocha rozpakov: „cvrlikanie“ vychádzajúce z prístrojového panela. Štruktúra jeho povrchu pripomína kožu. Všetky ovládacie prvky na svojom mieste, dostupné a fungujúce bez problémov. Do ruky dobre padne aj štvorramenný volant. Karoséria: dvanásťročná záruka na prehrdzavenie, dobrá pasívna ochrana pasažierov pri nehodách. Vďaka pevnej karosérii malé medzery medzi jednotlivými časťami – dobrý optický dojem, možnosť presnej montáže. Statická tuhosť narástla o 33 percent, pomáha vyššiemu komfortu jazdy a stabilite.

Ergonómia: nadpriemerne dobrá, jednoduché ovládanie aj vďaka posilňovaču riadenia, elektrické ovládanie okien vpredu aj vzadu, elektrické nastavovanie vonkajších spätných zrkadiel, volant nastaviteľný výškovo aj pozdĺžne, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča aj spolujazdca. Dobré ovládanie poloautomatickej klimatizácie.

Motor: výborne zvládnutá technika priameho vstrekovania paliva, dynamika nad očakávanie. Pri rozumnej jazde sa nezahanbí ani pred úspornými dieselovými motormi. Priemerná spotreba počas testu 7 l/100 km, pritom jazda väčšinou v meste. Pri ustálenej rýchlosti 130 km/h na autostráde palubný počítač indikuje spotrebu do 6,5 l/100 km. Predpoklad ešte nižšej spotreby za priaznivejších okolností je reálny.

Prevodovka: päťstupňová manuálna, jednoznačné a bezproblémové radenie, dobré odstupňovanie.

Bezpečnosť: vyššia miera komfortu a bezpečnosti jazdy. Zdolá bez problémov s komfortom a stabilitou aj väčšie nerovnosti vďaka dobrému tlmeniu. V zákrutách pôsobí bezpečným neutrálnym dojmom. Bezpečnostná výbava s dvoma airbagmi, výškovo nastaviteľnými pásmi vpredu s napínačmi a obmedzovačmi napínacej sily. Batožinový priestor 270 l, v tejto kategórii vozidiel dobrý štandard. Variabilita: asymetricky delené zadné sedadlá.

Záver: Volkswagen Polo 1,4 FSI ponúka vo svojej triede solídne jazdné vlastnosti, dobrú dynamiku a pri bežnom režime jazdy veľmi dobré hodnoty spotreby paliva. Nadpriemerné vyladenie podvozka. Dobré dielenské spracovanie (až na spomenutý rušivý zvuk) a použité materiály.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  4. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  6. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  7. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  8. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  9. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  10. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 100
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 8 915
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 433
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 954
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 2 371
  6. Kam do tepla v januári? 2 325
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 320
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 055
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 219
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 203

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zdanenie bitcoinu, menej výhodné sporenie. Čo chystá Kažimír

Zdania obchody, keď spotrebiteľ platí za tovar kryptomenami a stavebné sporenie bude ešte menej výhodné.

SVET

Vražda v Kosove ako rozbuška, Srbsko môže stratiť viac

Zabitie politika zo srbskej menšiny môže oddialiť zbližovanie Srbska s Úniou.

SVET

Babiš nedostal dôveru, vládnuť môže roky. Čo čaká Česko?

Český premiér vedel, že hlasovanie o dôvere prehrá.

ŠPORT

Mal smolu i spor s Vůjtkom. Pôjde Nagy na olympiádu?

V mužstve majú byť hráči, ktorí vedia ubrániť oslabenia.

Neprehliadnite tiež

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.

Diaľnica D1 pri Trenčíne je už prejazdná s obmedzením

Na ceste pod Strečnom sa skrížil kamión.

Hyundai odhalil nový Veloster. Zvláštne dvere ostali, pribudla ostrá verzia N

Druhá generácia sa už do Európy zrejme nedostane.

Filmový Mustang Bullitt sa vracia v najlepšej kondícii

K premiére zelenej klasiky vznikol aj krátky film.