SME
Sobota, 2. júl, 2022 | Meniny má Berta

Porsche Cayman GT4 Clubsport: 1300 kíl určených na okruhy

Clubsport vychádza z modelu Cayman GT4, má však inú prevodovku a komponenty náprav z pretekárskeho špeciálu 911 GT3 Cup.

(Zdroj: Porsche)

Porsche pripravilo pre záujemcov o okruhové jazdenie novinku Cayman GT4 Clubsport. Pretekársky špeciál vychádza z modelu Cayman GT4, na rozdiel od neho však nie je stavaný do bežnej premávky. Clubsport zažil svetovú premiéru na Los Angeles Auto Show a v deň svojho odhalenia išiel aj do predaja za 110-tisíc eur bez dane.

Cayman GT4 Clubsport má byť akousi vstupnou bránou pre nováčikov vo svete motošportu. Tomu zodpovedá aj výkon 283 kW, ktorý je schopný dosiahnuť atmosférický 3,8-litrový šesťvalec. Krútiaci moment 420 Nm je dostupný od 4 750 do 6 000 otáčok. Motor je teda rovnaký ako v modeli Cayman GT4, úpravy preto musíme hľadať inde.

Napríklad v 6-stupňovom dvojspojkovom automate s radením na volante a mechanickom samosvornom diferenciáli zadnej nápravy. Vzpery prednej nápravy sú zo špeciálu 911 GT3 Cup, od ktorého si Clubsport "vypožičal" aj komponenty na zadne náprave.

Bezproblémové brzdenie by mali zabezpečiť 380-milimetrové oceľové kotúče, vpredu kombinované so 6-piestovými strmeňmi, vzadu so 4-piestovými. Špeciál je o niečo ľahší ako jeho cestná verzia, keď váži 1300 kg. Štandardne sa bude dodávať s 90-litrovou nádržou, objednať si ho však je možné aj so 70-litrovou a 100-litrovou nádržou.

Clubsport nesú 18-palcové kolesá, ktoré sú obuté do pneumatík Michelin. Pre jazdu na hladkých slikoch bol upravený aj stabilizačný systém ESP. Nové Porsche má byť v budúcom roku homologizované pre viaceré pretekárske série ako VLN Long Distance Championship Nürburgring, Pirelli GT3 Cup Trophy USA alebo Ultra 94 GT3 Cup Challange Canada.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  2. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  3. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  4. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  7. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  8. Výlety na mieru pre celú rodinu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 268
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 784
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 391
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 447
  5. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 236
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 805
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 3 414
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 256
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Jana Hanuliaková: Pani Remišová, konajte!
  2. Věra Tepličková: Cieľom novej reformy je, aby sme uvideli, čo sme zatiaľ nevideli
  3. Štefan Vidlár: Nádzej zvíťezí
  4. Martin Fletcher: Video: Pomůžete vybrat potřebnou částku na automobil pro těžce nemocnou Zuzanku?
  5. Milan Removčík: Belianske Tatry.
  6. Marian Letko: Ostrovy cestovným ruchom nepoľúbené (1.časť)
  7. Elena Antalová: Ak chceme zostať príčetní, každá zaujímavosť poteší
  8. Ľubomír Maretta: Edo
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 15 844
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 11 277
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 852
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 8 533
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 862
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 323
  7. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 171
  8. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 055
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu