Porsche Cayman GT4 Clubsport: 1300 kíl určených na okruhy

Clubsport vychádza z modelu Cayman GT4, má však inú prevodovku a komponenty náprav z pretekárskeho špeciálu 911 GT3 Cup.

(Zdroj: Porsche)

Porsche pripravilo pre záujemcov o okruhové jazdenie novinku Cayman GT4 Clubsport. Pretekársky špeciál vychádza z modelu Cayman GT4, na rozdiel od neho však nie je stavaný do bežnej premávky. Clubsport zažil svetovú premiéru na Los Angeles Auto Show a v deň svojho odhalenia išiel aj do predaja za 110-tisíc eur bez dane.

Cayman GT4 Clubsport má byť akousi vstupnou bránou pre nováčikov vo svete motošportu. Tomu zodpovedá aj výkon 283 kW, ktorý je schopný dosiahnuť atmosférický 3,8-litrový šesťvalec. Krútiaci moment 420 Nm je dostupný od 4 750 do 6 000 otáčok. Motor je teda rovnaký ako v modeli Cayman GT4, úpravy preto musíme hľadať inde.

Napríklad v 6-stupňovom dvojspojkovom automate s radením na volante a mechanickom samosvornom diferenciáli zadnej nápravy. Vzpery prednej nápravy sú zo špeciálu 911 GT3 Cup, od ktorého si Clubsport "vypožičal" aj komponenty na zadne náprave.

Bezproblémové brzdenie by mali zabezpečiť 380-milimetrové oceľové kotúče, vpredu kombinované so 6-piestovými strmeňmi, vzadu so 4-piestovými. Špeciál je o niečo ľahší ako jeho cestná verzia, keď váži 1300 kg. Štandardne sa bude dodávať s 90-litrovou nádržou, objednať si ho však je možné aj so 70-litrovou a 100-litrovou nádržou.

Clubsport nesú 18-palcové kolesá, ktoré sú obuté do pneumatík Michelin. Pre jazdu na hladkých slikoch bol upravený aj stabilizačný systém ESP. Nové Porsche má byť v budúcom roku homologizované pre viaceré pretekárske série ako VLN Long Distance Championship Nürburgring, Pirelli GT3 Cup Trophy USA alebo Ultra 94 GT3 Cup Challange Canada.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 660
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 688
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 390
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 407
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 778
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 412
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 727
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 659
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 793
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 247

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.