Dnes absolvovala svoju oficiálnu premiéru na autosalóne v Los Angeles Mazda s novou generáciou modelu CX-9. Miesto predstavenia si automobilka nezvolila náhodou. Na trhoch Severnej Ameriky totiž plánuje predať až 80 percent z celkového počtu vyrobených modelov CX-9. V Európe sa tejto novinky nedočkáme.
Auto so sedemmiestnou kabínou ostalo verné dizajnovému jazyku Kodo, ktorý značka aplikuje na všetky nové modely. V prípade Mazdy CX-9 ide o ďalšiu evolúciu tohto dizajnového jazyka. Práve predstavené auto tak predznamenáva štýl, ktorý automobilka použije aj pri ďalších novinkách.
V porovnaní s predchodcom je nová generácia celkovo kratšia o 30 mm, ale dostala o 55 mm dlhší rázvor kolies. Z toho jasne vyplýva, že došlo k skráteniu previsov.
Asi najpodstatnejšou informáciou je, že o pohon Mazdy CX-9 sa postará nový turbom prepĺňaný štvorvalcový motor SkyActive-G 2,5T.
Je postavený na základe atmosférického motora SkyActive-G 2,5, ktorý poznáme z Mazdy 6. Nový agregát má podľa vyjadrení výrobcu ponúknuť výbornú papierovú, ale aj skutočnú spotrebu.
Mazda sa rovnako chváli aj schopnosťou motora okamžite reagovať na plyn, bez pre turbo typického zdržania. Prepĺňanie motora zabezpečí schopnosť auta zrýchľovať už z nízkych otáčok a lineárna akcelerácia má pokračovať po stredné otáčky (podľa Mazdy do 3000 ot/min). Táto oblasť bude najčastejšie využívaná v bežnej prevádzke.
Agregát by však na základe papierových údajov nemal stratiť ťah ani do úrovne 5000 ot/min, kedy dosahuje maximálny výkon 169 kW. Z pohonnej jednotky s objemom 2488 cm3 získali konštruktéri 420 Nm krútiaceho momentu.
Spolupracovať bude so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Za príplatok nebude chýbať ani verzia s pohonom všetkých kolies. Začiatok predaja je naplánovaný na jar 2016.