Mnoho automobiliek považuje autonómne riadenie vo vozidlách v budúcnosti za nevyhnutnosť. Jeho vývoju obetujú nemalé prostriedky. Niektoré prvky autonómneho šoférovania sa už dostali aj do sériovej podoby a mnohokrát ich viac ako technické možnosti obmedzuje legislatíva.
V súvislosti s autonómnym riadením ešte ostáva množstvo nedoriešených problémov, ale časť situácií zvládne už dnes. Patrí medzi ne jazda v kolóne, či dlhé nudné diaľničné presuny.
Sú to situácie, pri ktorých šoféri trávia neproduktívne veľa času. Práve preto prichádza Volvo, ktoré samo seba pasuje do pozície lídra v segmente autonómnych technológií, s víziou interiéru autonómneho auta.
Podľa prieskumu automobilky časť ľudí pri pravidelnom dochádzaní napríklad do práce preferuje relax, počúvanie hudby, pozeranie online médií, zatiaľ čo ďalšia skupina chce čas v aute tráviť kreatívnejšie.
Interiér s názvom Concept 26 má byť odpoveďou na požiadavky oboch skupín. Číslo 26 v názve vychádza z počtu minút, ktorý ľudia v priemere denne strávia dochádzaním.
Základom interiéru Concept 26 je patentované sedadlo vodiča, meniace svoju polohu podľa jedného z troch voliteľných módov: drive, create a relax.
Ako už z anglického názvu vyplýva, v móde drive preberá riadenie do svojej moci vodič. Po zvolení možnosti create sa volant posunie k palubnej doske a v interiéri sa objaví veľký displej, umožňujúci posádke pracovať, či inak využívať voľný čas. V móde relax sa sedadlo sklopí a vodič si môže napríklad zdriemnuť.
Zatiaľ čo Concept 26 je len konceptom v pravom slova zmysle, sériové Volvo s autonómnym riadením je oveľa bližšie realite. V rámci projektu Drive Me sa flotila autonómnych vozidiel dostane do rúk zákazníkov, jazdiacich na cestách mesta Gothenburg (Göteborg) v roku 2017.
Veľké sebavedomie švédskeho výrobcu v oblasti autonómnych vozidiel podčiarkuje aj jeho komunikácia smerom k verejnosti. ”Veríme, že automobiloví výrobcovia by mali prebrať plnú zodpovednosť za správanie vozidiel v autonómnom režime. Ak automobilka neakceptuje túto zodpovednosť, potom z toho jasne vyplýva, že neveria svojej technológii autonómneho šoférovania”, povedal Peter Mertens, viceprezident vývoja vo Volvo Car Group.