Spoločnosť BMW začala začiatkom tohto týždňa vo výrobnom závode v Lipsku výrobu druhého modelu s plug-in hybridným pohonom. Po BMW i8 je ním BMW 225xe - BMW radu 2 Active Tourer typu plug-in hybrid s pohonom všetkých kolies. Obe vozidlá využívajú kombináciu pohonu spaľovacieho agregátu a elektromotora.
Cieľom BMW 225xe so systémom eDrive je ponúknuť na svoj segment nadštandardnú kombináciu športových vlastností, hospodárnosti a účelnosti na každodenné používanie.
Do práce na baterky
Technológia BMW eDrive spoločne s trojvalcovým spaľovacím motorom zabezpečujú dostatočný výkon a efektívne využitie energie.
Trojvalcový spaľovací motor BMW TwinPower Turbo disponuje výkonom 100 kW (136 k). Elektrický motor dosahuje výkon 65 kW (88 k) a celkový výkon systému sa vyšplhal na 165 kW (224 k). Hybridný systém ponúkne maximálny krútiaci moment 385 Nm.
Automobil zrýchli z pokoja na 100 km/h za 6,7 sekundy a môže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 202 km/h. V plne elektrickom režime môže BMW 225xe cestovať maximálnou rýchlosťou 125 km/h a podľa predstaviteľov BMW teoreticky prekonať vzdialenosť 41 km.
Objem kufra neustúpil batériám
Zabudovaný akumulátor je možné nabiť z bežnej domácej elektrickej zásuvky za tri hodiny a 15 minút pomocou dodávaného štandardného nabíjacieho kábla. Technologický balík BMW 360° ELECTRIC (vrátane stanice BMW i Wallbox) umožňuje rýchlejšie a pohodlnejšie nabitie za dve hodiny a 15 minút.
Spaľovací motor poháňa kolesá prednej nápravy. O roztočenie zadných kolies sa stará elektrický systém. Spoločný pohon všetkých štyroch kolies riadi elektronika.
Pozitívnou informáciou je fakt, že inštaláciou elektrických zariadení neutrpel objem batožinového priestoru.