Najobľúbenejším firemným autom na Slovensku je Škoda

Firmy na Slovensku najčastejšie siahajú pri obstaraní si auta do fleetu po českej značke. Platí to aj o top manažmente.

(Zdroj: Škoda)

Škoda, Volkswagen a Opel. To je TOP trojka najobľúbenejších značiek firemných vozidiel na Slovensku. Ako vyplýva z údajov súkromnej spoločnosti, zaoberajúcej sa poskytovaním starostlivosti a mobility na poli operatívneho lízingu, značka Škoda vedie aj u top manažmentu. Tam však už ďalšie priečky patria luxusnejším autám.

Aktuálnou novinkou pre topmanažérov je elektromobil Tesla Model S, ktorý už zvažujú prví záujemcovia ako alternatívu k luxusným vozidlám Audi, BMW či Mercedes.

Dôležitá je aj zostatková hodnota

Zo vzorky viac ako 4 tisíc áut obstaraných na operatívny lízing firmám až 49 %, teda takmer polovica prináleží značke Škoda. A to od modelu Fabia po luxusnejšie Superby a Octavie. Firmy si vyberajú hlavne podľa zostatkovej hodnoty vozidla.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dôležitú úlohu hrá aj imidž spoločnosti – aby sa zhodoval s imidžom, aký prepožičiava konkrétna vybraná značka vozidla. Samozrejme, pre firmy je veľmi dôležitá mobilita – preto sa pozerajú aj na to, aká je dostupnosť servisnej siete danej značky v prípade, že sa im počas cesty kdekoľvek na Slovensku pokazí auto.

Ako ukazujú údaje rebríčka, pri výbere veľa závisí aj od firemných smerníc spoločnosti, jej veľkosti či etablovania na trhu, ako aj preferencie.

Napríklad, ak materská spoločnosť pochádza z Francúzska, preferencia firemného auta aj pre top manažment padne na francúzske značky, ako Peugeot, Citröen alebo Renault. Prípadne nemecké firmy si volia značky skupiny Volkswagen, top manažment zase BMW.

TOP manažéri majú voľnejšiu ruku

V prípade top manažérov sa však už vo firme na náklady či zostatkovú hodnotu tak nepozerá a majú preto aj vo firemných smerniciach voľnejšiu ruku pri výbere značky, vybavenia, či farby. Hoci najväčší podiel patrí značke Škoda a jej modelom z vyšších tried ako Škoda Octavia, Škoda Rapid a Škoda Superb hneď ďalší je VW Passat a obľúbené sú značky BMW, Audi a Mercedes.

Niekoľkí top manažéri prejavili záujem aj o Jaguár. Najnovším lákadlom je spomínaná Tesla model S. Okrem imidžu a technických parametrov - zrýchlenie z 0 na 100 za 4,4 sekundy a výnimočný emocionálny zážitok z jazdy - plní aj spoločensky zodpovednú úlohu, keďže produkuje nulové priame emisie CO2.

Pokiaľ ide o ekologickosť, prevažne zahraničné spoločnosti majú vo svojich Car policy nastavené aj limity emisií CO2, ktoré hrajú významnú rolu pri výbere modelu. V slovenských spoločnostiach sa s týmto kritériom nestretávame často, v zahraničných je to takmer vždy pravidlo.

Z farieb dominuje biela a strieborná

V prípade strednej triedy firemných vozidiel prevláda biela farba, prípadne strieborná, čo sú zároveň vhodné podkladové farby pre firemný branding. Farbu karosérie podľa firemnej korporátnej identity rieši len malé percento odberateľov.

Vozidlá top manažérov sa nezvyknú brandovať takmer vôbec, alebo len veľmi decentne. Obľúbené sú konzervatívne farby, teda strieborná a čierna, prípadne tmavomodrá, ktoré automaticky pôsobia aj luxusnejšie.

zdroj: Business Lease Slovakia

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  7. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  10. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  1. Najužitočnejšia appka 16 230
  2. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 14 036
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 709
  4. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 13 706
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 730
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 375
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 182
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 090
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 217
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 403

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žitňanská: Stratila som dôvod zotrvávať v koalícii aj formálne

Žitňanská sa chce viac venovať učeniu.

DOMOV

Žitňanská sa rozhodla odísť zo strany Most-Híd

Exministerka spravodlivosti opúšťa aj poslanecký klub.

Komentár Zuzany Kepplovej

Kto žiadal otvorenosť, nikdy v cirkvi nepochodil

Obvinený biskup vidí tradičných nepriateľov.

Neprehliadnite tiež

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.