Závod Škoda v Mladej Boleslavi vyrobil od roku 1905 dvanásť miliónov automobilov

Okrem hlavného výrobného závodu prevádzkuje Škoda v Českej republike ďalšie dva výrobné závody, a to v Kvasinách a vo Vrchlabí.

(Zdroj: Škoda)

Výrobný závod Škoda v Mladej Boleslavi je hlavným pilierom celosvetovej výrobnej siete automobilky. Viac ako 50 percent všetkých doteraz na celom svete vyrobených vozidiel značky Škoda zišlo z výrobnej linky práve tu.

V bezprostrednej blízkosti dnešných výrobných hál zahájili obaja zakladatelia automobilky, páni Laurin a Klement, v roku 1895 najprv výrobu bicyklov, potom motocyklov a nakoniec od roku 1905 i výrobu automobilov.

Dnes sa v Mladej Boleslavi popri automobiloch vyrábajú aj benzínové motory a prevodovky. Vo výrobe pracuje približne 15.000 kmeňových zamestnancov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Od vstupu Volkswagenu bolo v závode vyrobených 7,8 milióna vozidiel - z toho asi 3,3 milióna vozidiel radu Fabia, 2,8 milióna vozidiel radu Octavia a viac ako 309 000 vozidiel radu Rapid.

Po modernizácii závodu v roku 2012 vzrástla jeho výrobná kapacita z 800 na 1 200 vozidiel denne.

Výrobný závod v Mladej Boleslavi na triede Václava Klementa je najväčším a najznámejším závodom spoločnosti Škoda. Presne jeden mesiac pred Vianocami tohto roka vyrobili zamestnanci v tejto továrni 12-miliónte vozidlo.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  3. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  4. Dva rekordy na druhý pokus
  5. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  6. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  9. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  2. Company´s autumn in the High Tatras
  3. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  6. Dva rekordy na druhý pokus
  7. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  8. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  9. Virtuálne sídlo v Bratislave
  10. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 895
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 994
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 9 776
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 758
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 445
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 609
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 312
  8. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 019
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 729
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 5 120

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zsuzsová bola aj pri podpisovej akcii, ktorá mohla pomôcť Kočnerovi vstúpiť do politiky

Vstup do politiky ohlásil kontroverzný podnikateľ vlani v lete. O mesiac neskôr začal jeho kamarát Tóth zbierať podpisy pre svoju stranu.

Dobré ráno

Dobré ráno: Zúri v Smere občianska vojna?

Hovorí sa o napätí medzi premiérom a šéfom strany Smer.

PLUS

Kde sa vzala treska, vyprážaný syr a omáčka uho

Ako vznikli ikonické pokrmy socializmu.

Neprehliadnite tiež

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.

Stratili ste doklady k autu? Ako si ich vybaviť

Keď niektoré nájdete, nestrácajú platnosť.

Podcast Za volantom

Za volantom: Oplatí sa auto v plnej výbave alebo drahé auto základnej?

Auto nikdy nie je racionálna kúpa.