Hyundai Elantra chce potvrdiť dobrú povesť novou generáciou

Na vodiča a posádku dohliadne množstvo elektronických pomocníkov. Hyundai vylepšil medzi iným aj podvozok a kufor otvorí automaticky.

(Zdroj: Hyundai)

Spoločnosť Hyundai Motor minulý týždeň predstavila na Los Angeles Auto Show model Elantra šiestej generácie.

Na prednej časti karosérie dominuje charakteristická šesťuholníková maska chladiča, lemovaná pretiahnutými reflektormi, na želanie xenónovými a vertikálnymi dennými svetlami z LED. Zmeny na karosérii znížili koeficient odporu vzduchu na 0,27.

Vo výbave nemusia chýbať 17-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, vonkajšie kľučky dverí osvetlené diódami LED alebo predné smerové a zadné skupinové svetlá z LED.

Článok pokračuje pod video reklamou

Rázvor osí kolies 2,70 m zostal nezmenený, dĺžka 4,57 m a šírka 1,80 m oproti predchádzajúcej generácii vzrástli iba o niekoľko centimetrov.

Nechýbajú elektricky ovládané sedadlá s pamäťou

Hyundai doprial novej Elantre moderný prístrojový panel. Dizajn by mali doplniť kvalitné materiály s mäkším povrchom.

Hlavný združený prístroj je rozšírený farebným monitorom LCD s uhlopriečkou 10,7 cm. Stredová konzola, mierne natočená k vodičovi, má horizontále členenie, v najvyššej časti je farebný dotykový monitor multimediálneho systému.

Interiér kórejskej špecifikácie modelu Elantra (Avante).

V ponuke vybavenia nechýbajú komfortné prvky ako napríklad integrovaná pamäť nastavenia elektricky ovládaného sedadla vodiča a vonkajších spätných zrkadiel, dvojzónová klimatizácia s automatickým odhmlievaním okien alebo elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo.

Po prvý raz bude v modelovom rade Elantra k dispozícii audiosystém Infinity premium s 8 reproduktormi, vrátane centrálneho reproduktora a subwoofera.

Vysokopevná oceľ môže zlepšiť jazdu i bezpečnosť

Na stavbu novej generácie modelu Elantra využil Hyundai 53 % vysokopevnej ocele, čo by malo zvýšiť torznú tuhosť automobilu údajne takmer o 30 %. Zadná náprava s vlečenými ramenami spojenými torznou priečkou bola modifikovaná zmenou polohy pružín a uhla tlmičov pruženia. V detailoch bola modifikovaná aj predná náprava s tlmičovými vzperami MacPherson.

Hrebeňové riadenie je štandardne vybavené elektrickým posilňovačom s variabilným účinkom podľa rýchlosti jazdy a možnosťou výberu jedného z troch režimov posilňovania: Eco, Normal a Sport.

Pre európsky trh zatiaľ výrobca nezverejnil špecifikáciu pohonných jednotiek. Ponuka pohonných agregátov na zámorských trhoch obsahuje napríklad nový turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.4 T-GDI s priamym vstrekovaním paliva a sedemstupňovou prevodovkou DCT s dvoma spojkami.

Veko kufra otvorí automaticky

Na bezpečnosť pasažierov budú dohliadať elektronickí asistenti ako napr. elektronický stabilizačný systém, systém na monitorovanie tlaku vzduchu v pneumatikách, systém núdzového brzdenia s funkciou monitorovania chodcov, asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu, systém na monitorovanie mŕtvych uhlov vonkajších spätných zrkadiel s funkciou upozornenia na premávku v priečnom smere pri cúvaní, ako aj asistenčný systém pre zmenu jazdného pruhu.

Jedným z menej bežných prvkov v tomto segmente je inteligentné veko batožinového priestoru. Ak má vodič vo vrecku alebo taške elektronický kľúč a priblíži sa zozadu k vozidlu, ozve sa trikrát zvukový signál a veko batožinového priestoru sa automaticky otvorí.

Nová Elantra môže disponovať aj automatickým prepínaním diaľkových a stretávacích svetiel ako aj adaptívnym tempomatom udržiavajúcim nastavený odstup od vozidla idúceho vpredu v rámci zvoleného rýchlostného limitu.

Elantra je jedným z celosvetovo najlepšie predávaných modelov značky Hyundai. Od uvedenia prvej generácie pred 25 rokmi sa z neho značke podarilo predať vyše 10 miliónov kusov.

Kórejská špecifikácia modelu Elantra (Avante)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  1. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  6. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  7. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 327
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 965
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 464
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 710
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 586
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 212
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 060
  8. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 5 790
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 5 745
  10. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 5 426

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Páči sa ti na južnom Spiši, milá Lívia? (píše Michal Havran)

Je to možné, že sme niečo také dopustili?

Autorská strana Petra Schutza

Sťahovanie slučky, mŕtvola Danko a mainstreamová Lívia

Aura reformátora, ktorú si bin Salmán pestoval, je poškodená.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za volantom

Za volantom: Oplatí sa auto v plnej výbave alebo drahé auto základnej?

Auto nikdy nie je racionálna kúpa.