SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Nemecko zrejme nesplní ciele pre podporu elektromobility

Podľa optimistického plánu malo jazdiť po nemeckých cestách na konci desaťročia až milión elektromobilov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - VW)

Bergisch Gladbach/Berlín 29. novembra (TASR) - Nemecku hrozí, že z hľadiska rozvoja elektromobility začne čoraz viac zaostávať a nesplní svoje ciele. "Nemecko nie je pre elektromobily hlavným trhom ani poskytovateľom týchto služieb," píše sa v štúdii odborníka na automobilovú sféru Stefana Bratzela z inštitútu CAM. Hlavným trhom sa namiesto toho stala Čína, ktorá predbehla aj USA. Informovala agentúra DPA.

Spolková vláda si pritom stanovila cieľ, že nemecký automobilový priemysel sa do roku 2020 stane svetovou jednotkou vo výrobe elektromobilov a Nemecko ich najväčším trhom. Do tohto termínu sa má po tamojších cestách pohybovať milión elektromobilov, vrátane vozidiel s alternatívnym pohonom, napríklad hybridov.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Trhový podiel elektromobilov v Nemecku je len 0,63%

Na rozdiel od plánov realita vyzerá úplne odlišne. V Nemecku sú elektromobily skôr zriedkavým zjavom, podľa Bratzela sa do konca septembra predalo len 15.000 kusov. Od začiatku roka to síce predstavuje zvýšenie o 63 %, avšak zodpovedá trhovému podielu len 0,63 %. Naproti tomu predaj elektromobilov v Číne od začiatku roka vzrástol o 135 % zhruba na 100.000 exemplárov. Po celom svete sa predalo približne 350.000 elektrických vozidiel, ich globálny trhový podiel dosahuje len 0,65 %.

Z Nemecka nepochádzajú ani najpredávanejšie modely Nissan Leaf a Tesla S. Zoznamu automobiliek s najväčším predajom elektromobilov kraľuje Nissan, druhé miesto obsadil čínsky koncern BYD, trojkou sa stala americká Tesla a štvorkou japonské Mitsubishi. Až po nich sa objavujú nemecké koncerny Volkswagen a BMW.

Skryť Vypnúť reklamu

Problémom je dojazd, infraštruktúra a cena

Na podporu elektromobility je podľa Bratzela potrebné presmerovať inovácie automobiliek do riešenia troch kľúčových problémov: dojazd, infraštruktúra a cena. Dojazd elektromobilov je v súčasnosti príliš malý, sieť nabíjacích staníc príliš riedka a elektrické autá sú oveľa drahšie než porovnateľné modely s tradičným spaľovacím motorom.

Nemecku navyše hrozí zaostávanie aj v oblasti výroby akumulátorov pre elektromobily, keďže najväčší výrobcovia pochádzajú z Ďalekého východu. Šéf značky VW Herbert Diess len nedávno vyzval nemecký automobilový priemysel k užšej spolupráci, nakoľko investície do vlastnej výroby akumulátorov sú pre jednotlivé automobilky finančne príliš nákladné. BMW a Daimler sa však k Diessovej výzve postavili zdržanlivo.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Zelená Bratislava
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  3. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  4. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  5. Bezbariérové vozidlo
  6. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 301
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 15 991
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 281
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 713
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 916
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 379
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 428
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 288
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 206
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 964
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Elektromobily

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Nemecko
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Prvé dni po pôrode ovplyvnia celý život, aj tak delíme matky od detí

V roku 2018 sa na Slovensku narodilo predčasne štyritisíc detí.

Podcast Dobré Ráno.
Ilustračné foto.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako by Trnku potrestali u Emira Kusturicu

Sebaočistu prokuratúra ani len nepredstiera.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric