SME
reklama

Nemecko zrejme nesplní ciele pre podporu elektromobility

Podľa optimistického plánu malo jazdiť po nemeckých cestách na konci desaťročia až milión elektromobilov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - VW)

Bergisch Gladbach/Berlín 29. novembra (TASR) - Nemecku hrozí, že z hľadiska rozvoja elektromobility začne čoraz viac zaostávať a nesplní svoje ciele. "Nemecko nie je pre elektromobily hlavným trhom ani poskytovateľom týchto služieb," píše sa v štúdii odborníka na automobilovú sféru Stefana Bratzela z inštitútu CAM. Hlavným trhom sa namiesto toho stala Čína, ktorá predbehla aj USA. Informovala agentúra DPA.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spolková vláda si pritom stanovila cieľ, že nemecký automobilový priemysel sa do roku 2020 stane svetovou jednotkou vo výrobe elektromobilov a Nemecko ich najväčším trhom. Do tohto termínu sa má po tamojších cestách pohybovať milión elektromobilov, vrátane vozidiel s alternatívnym pohonom, napríklad hybridov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Trhový podiel elektromobilov v Nemecku je len 0,63%

Na rozdiel od plánov realita vyzerá úplne odlišne. V Nemecku sú elektromobily skôr zriedkavým zjavom, podľa Bratzela sa do konca septembra predalo len 15.000 kusov. Od začiatku roka to síce predstavuje zvýšenie o 63 %, avšak zodpovedá trhovému podielu len 0,63 %. Naproti tomu predaj elektromobilov v Číne od začiatku roka vzrástol o 135 % zhruba na 100.000 exemplárov. Po celom svete sa predalo približne 350.000 elektrických vozidiel, ich globálny trhový podiel dosahuje len 0,65 %.

Z Nemecka nepochádzajú ani najpredávanejšie modely Nissan Leaf a Tesla S. Zoznamu automobiliek s najväčším predajom elektromobilov kraľuje Nissan, druhé miesto obsadil čínsky koncern BYD, trojkou sa stala americká Tesla a štvorkou japonské Mitsubishi. Až po nich sa objavujú nemecké koncerny Volkswagen a BMW.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Problémom je dojazd, infraštruktúra a cena

Na podporu elektromobility je podľa Bratzela potrebné presmerovať inovácie automobiliek do riešenia troch kľúčových problémov: dojazd, infraštruktúra a cena. Dojazd elektromobilov je v súčasnosti príliš malý, sieť nabíjacích staníc príliš riedka a elektrické autá sú oveľa drahšie než porovnateľné modely s tradičným spaľovacím motorom.

Nemecku navyše hrozí zaostávanie aj v oblasti výroby akumulátorov pre elektromobily, keďže najväčší výrobcovia pochádzajú z Ďalekého východu. Šéf značky VW Herbert Diess len nedávno vyzval nemecký automobilový priemysel k užšej spolupráci, nakoľko investície do vlastnej výroby akumulátorov sú pre jednotlivé automobilky finančne príliš nákladné. BMW a Daimler sa však k Diessovej výzve postavili zdržanlivo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 376
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 898
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 234
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 029
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 816
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 805
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 056
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 644
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 432
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 940
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 445
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 362
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 250
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu