Nemecko zrejme nesplní ciele pre podporu elektromobility

Podľa optimistického plánu malo jazdiť po nemeckých cestách na konci desaťročia až milión elektromobilov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - VW)

Bergisch Gladbach/Berlín 29. novembra (TASR) - Nemecku hrozí, že z hľadiska rozvoja elektromobility začne čoraz viac zaostávať a nesplní svoje ciele. "Nemecko nie je pre elektromobily hlavným trhom ani poskytovateľom týchto služieb," píše sa v štúdii odborníka na automobilovú sféru Stefana Bratzela z inštitútu CAM. Hlavným trhom sa namiesto toho stala Čína, ktorá predbehla aj USA. Informovala agentúra DPA.

Spolková vláda si pritom stanovila cieľ, že nemecký automobilový priemysel sa do roku 2020 stane svetovou jednotkou vo výrobe elektromobilov a Nemecko ich najväčším trhom. Do tohto termínu sa má po tamojších cestách pohybovať milión elektromobilov, vrátane vozidiel s alternatívnym pohonom, napríklad hybridov.

Trhový podiel elektromobilov v Nemecku je len 0,63%

Na rozdiel od plánov realita vyzerá úplne odlišne. V Nemecku sú elektromobily skôr zriedkavým zjavom, podľa Bratzela sa do konca septembra predalo len 15.000 kusov. Od začiatku roka to síce predstavuje zvýšenie o 63 %, avšak zodpovedá trhovému podielu len 0,63 %. Naproti tomu predaj elektromobilov v Číne od začiatku roka vzrástol o 135 % zhruba na 100.000 exemplárov. Po celom svete sa predalo približne 350.000 elektrických vozidiel, ich globálny trhový podiel dosahuje len 0,65 %.

Z Nemecka nepochádzajú ani najpredávanejšie modely Nissan Leaf a Tesla S. Zoznamu automobiliek s najväčším predajom elektromobilov kraľuje Nissan, druhé miesto obsadil čínsky koncern BYD, trojkou sa stala americká Tesla a štvorkou japonské Mitsubishi. Až po nich sa objavujú nemecké koncerny Volkswagen a BMW.

Problémom je dojazd, infraštruktúra a cena

Na podporu elektromobility je podľa Bratzela potrebné presmerovať inovácie automobiliek do riešenia troch kľúčových problémov: dojazd, infraštruktúra a cena. Dojazd elektromobilov je v súčasnosti príliš malý, sieť nabíjacích staníc príliš riedka a elektrické autá sú oveľa drahšie než porovnateľné modely s tradičným spaľovacím motorom.

Nemecku navyše hrozí zaostávanie aj v oblasti výroby akumulátorov pre elektromobily, keďže najväčší výrobcovia pochádzajú z Ďalekého východu. Šéf značky VW Herbert Diess len nedávno vyzval nemecký automobilový priemysel k užšej spolupráci, nakoľko investície do vlastnej výroby akumulátorov sú pre jednotlivé automobilky finančne príliš nákladné. BMW a Daimler sa však k Diessovej výzve postavili zdržanlivo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  4. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  6. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 12 440
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 229
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 326
  4. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 822
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 798
  6. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 577
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 4 631
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 553
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 333
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 139

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

Neprehliadnite tiež

Test: Trojica dodávok PSA a Toyoty vyniká variabilitou priestoru

Konštruktéri vyťažili z pohonu prednej nápravy maximum. Výjazd na zasnežený kopec tak nebude problémom.

USA: Úverové firmy na diaľku odpájajú zapaľovanie auta

Americké úrady vyšetrujú spôsoby vymáhania pôžičiek za vozidlá

Česi chcú testovací okruh pre autonómne autá

Česko nechce premeškať vývojové trendy v kľúčovom odvetví českej ekonomiky.

Technici v autonómnych autách majú problém, zaspávajú

Plynulá jazda je príliš upokojujúca a technici majú problém udržať pozornosť.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop