SME

Fiat Tipo príde s pestrou ponukou motorov aj výbavy

V Taliansku už Fiat na nové Tipo začal prijímať objednávky. Zatiaľ je dostupný v dvoch "otváracích" verziách.

(Zdroj: FCA)

Fiat oživuje označenie Tipo, ktoré turínska automobilka počas svojej viac ako storočnej histórie použila už niekoľkokrát. Napríklad pri modeli, ktorého sa v rokoch 1988 až 1995 predalo takmer dva milióny exemplárov, a ktorý bol ocenený titulom Auto roka 1989.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nadviazať na tieto úspechy chce najnovšie Tipo navrhnuté v talianskom štylistickom centre Fiat a vyvíjané v Turecku, kde bude tiež vyrábané. Veď tu napokon malo aj svetovú premiéru v podobe konceptu nazvanom Aegea.

Kompaktný sedan dlhý 4532 mm ponúka batožinový priestor s objemom 520 l. Jeho karoséria je z 80-tich percent tvorená z vysokopevnostnej ocele. Brzdový systém sa bude líšiť podľa použitej motorizácie. Len model poháňaný silnejším dieslovým motorom bude vybavený kotúčovými brzdami vpredu aj vzadu. Ostatné verzie si vzadu budú musieť vystačiť s bubnovými brzdami.

SkryťVypnúť reklamu

V závislosti od trhu budú na výber štyri motorizácie. Základom bude zážihový agregát s objemom 1,4 l, ktorý poskytuje výkon 70 kW a krútiaci moment 127 Nm. Kombinovaný bude so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Druhým zážihovým variantom bude motor 1.6 E.torQ s výkonom 81 kW a krútiacim momentom 152 Nm, ktorý bude spolupracovať so 6-stupňovou automatickou prevodovkou.

Fiat model Tipo vybaví aj dvoma dieslovými preplňovanými motormi využívajúcimi druhú generáciu technológie Multijet. Prvý s objemom 1,3 l dosahuje výkon 70 kW a 200 Nm. Kombinovaná spotreba je na úrovni 4,1 l/100 km, vo verzii Eco dokonca 3,7 l/100 km. Ponúkaný bude s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Zaujímavejšie parametre dosahuje silnejší 1,6-litrový agregát spárovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Jeho výkon 88 kW pri 3 750 ot./min a 320 Nm pri 1 750 ot./min umožní sedanu najvyššiu rýchlosť 199 km/h a zrýchlenie z nuly na stovku za 9,7 s. V kombinovanej prevádzke by si mal vypýtať 4,2 l nafty na 100 km.

SkryťVypnúť reklamu

V Taliansku už Fiat na nové Tipo začal prijímať objednávky. Zatiaľ je dostupný v dvoch "otváracích" verziách Opening Edition a Opening Edition Plus. Taliansky cenník udáva cenu za prvú výbavu 14 500 eur, za druhú 19 900 eur.

Na jar budúceho roka by mal model zavítať aj do ostatných kútov Európy, pričom bude k dispozícii v troch stupňoch výbavy. Prvý ponúkne napríklad masku chladiča s chrómovými prvkami, manuálnu klimatizáciu, 3,5-palcovú obrazovku aj elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie zrkadlá.

Druhý stupeň pridá 16-palcové kolesá, chrómované kľučky dverí, elektricky ovládané zadné okná či svetelný a dažďový senzor. Najvyššia výbava už bude obsahovať automatické svietenie, 16-palcové zliatinové kolesá, automatickú klimatizáciu, hmlovky, tempomat a prednú lakťovú opierku. Cena základnej výbavy by vraj mohla štartovať na úrovni 12-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  2. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  3. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  4. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  8. Keď sa z brigády stane kariéra
  1. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  2. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  3. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali?
  4. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  6. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  7. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 13 571
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 12 502
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 5 558
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 065
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 808
  6. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali? 2 564
  7. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 2 350
  8. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 240
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Removčík: Rozsutec
  2. Erik Kriššák: Úpal
  3. Ján Šeďo: Zachránili "ju", jej "reči" je rozumieť aj bez slov.
  4. Jakub Konečný: Izrael a Palestína potrebujú prímerie, mier aj zmierenie
  5. Ján Valchár: Ako jedna fabrika vyhrala druhú svetovú/Ženy z plagátov
  6. Marek Mačuha: Prečo Trump nesmie dostať Nobelovu cenu
  7. Dušan Piršel: Uťahovanie opaskov, upratovanie špajzy
  8. Arpád Sasköi: Spojenie
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 20 659
  2. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 13 803
  3. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 394
  4. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 10 239
  5. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 7 606
  6. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 7 587
  7. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 5 110
  8. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 4 952
  1. Věra Tepličková: Zvrat to ozaj nečakaný, Oskar je vraj uprataný
  2. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  3. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  4. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  5. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  6. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  7. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  8. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
SkryťZatvoriť reklamu