Fiat Tipo príde s pestrou ponukou motorov aj výbavy

V Taliansku už Fiat na nové Tipo začal prijímať objednávky. Zatiaľ je dostupný v dvoch "otváracích" verziách.

(Zdroj: FCA)

Fiat oživuje označenie Tipo, ktoré turínska automobilka počas svojej viac ako storočnej histórie použila už niekoľkokrát. Napríklad pri modeli, ktorého sa v rokoch 1988 až 1995 predalo takmer dva milióny exemplárov, a ktorý bol ocenený titulom Auto roka 1989.

Nadviazať na tieto úspechy chce najnovšie Tipo navrhnuté v talianskom štylistickom centre Fiat a vyvíjané v Turecku, kde bude tiež vyrábané. Veď tu napokon malo aj svetovú premiéru v podobe konceptu nazvanom Aegea.

Kompaktný sedan dlhý 4532 mm ponúka batožinový priestor s objemom 520 l. Jeho karoséria je z 80-tich percent tvorená z vysokopevnostnej ocele. Brzdový systém sa bude líšiť podľa použitej motorizácie. Len model poháňaný silnejším dieslovým motorom bude vybavený kotúčovými brzdami vpredu aj vzadu. Ostatné verzie si vzadu budú musieť vystačiť s bubnovými brzdami.

V závislosti od trhu budú na výber štyri motorizácie. Základom bude zážihový agregát s objemom 1,4 l, ktorý poskytuje výkon 70 kW a krútiaci moment 127 Nm. Kombinovaný bude so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Druhým zážihovým variantom bude motor 1.6 E.torQ s výkonom 81 kW a krútiacim momentom 152 Nm, ktorý bude spolupracovať so 6-stupňovou automatickou prevodovkou.

Fiat model Tipo vybaví aj dvoma dieslovými preplňovanými motormi využívajúcimi druhú generáciu technológie Multijet. Prvý s objemom 1,3 l dosahuje výkon 70 kW a 200 Nm. Kombinovaná spotreba je na úrovni 4,1 l/100 km, vo verzii Eco dokonca 3,7 l/100 km. Ponúkaný bude s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Zaujímavejšie parametre dosahuje silnejší 1,6-litrový agregát spárovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Jeho výkon 88 kW pri 3 750 ot./min a 320 Nm pri 1 750 ot./min umožní sedanu najvyššiu rýchlosť 199 km/h a zrýchlenie z nuly na stovku za 9,7 s. V kombinovanej prevádzke by si mal vypýtať 4,2 l nafty na 100 km.

V Taliansku už Fiat na nové Tipo začal prijímať objednávky. Zatiaľ je dostupný v dvoch "otváracích" verziách Opening Edition a Opening Edition Plus. Taliansky cenník udáva cenu za prvú výbavu 14 500 eur, za druhú 19 900 eur.

Na jar budúceho roka by mal model zavítať aj do ostatných kútov Európy, pričom bude k dispozícii v troch stupňoch výbavy. Prvý ponúkne napríklad masku chladiča s chrómovými prvkami, manuálnu klimatizáciu, 3,5-palcovú obrazovku aj elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie zrkadlá.

Druhý stupeň pridá 16-palcové kolesá, chrómované kľučky dverí, elektricky ovládané zadné okná či svetelný a dažďový senzor. Najvyššia výbava už bude obsahovať automatické svietenie, 16-palcové zliatinové kolesá, automatickú klimatizáciu, hmlovky, tempomat a prednú lakťovú opierku. Cena základnej výbavy by vraj mohla štartovať na úrovni 12-tisíc eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  3. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  4. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  1. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  2. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  3. Slovensko spieva koledy
  4. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  5. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  6. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  7. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  8. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  9. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  10. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 50 556
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 562
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 068
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 8 660
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 005
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 785
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 813
  8. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 747
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 5 598
  10. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 5 490

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vlani hrozil pádom vlády, teraz Ficovi rozmrazenie platov neprekáža

Bugár kritizoval Smer a SNS, že neprišli s vlastnými riešením.

Dobré ráno

Dobré ráno: Falošný hlas podobný Ficovi by znalci odhalili

Je Robert Fico naozaj na nahrávke?

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Platy politikov sú dobrá príležitosť odhaliť populistov

Nekonečné zmrazovanie je neúnosné.

Neprehliadnite tiež

Jaguar s novou kolekciou predvádza psie kusy

Doplnky uľahčia život psovi aj jeho majiteľovi.

Prvá jazda: Seat Tarraco kombinuje nemecké gény so španielskym temperamentom

Môže byť zaujímavou alternatívou k Seatu Alhambra.

Škola šmyku: Ako správne šoférovať v zime?

Je jeden zaručený spôsob, ako nedostať šmyk.

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.