Fiat Tipo príde s pestrou ponukou motorov aj výbavy

V Taliansku už Fiat na nové Tipo začal prijímať objednávky. Zatiaľ je dostupný v dvoch "otváracích" verziách.

(Zdroj: FCA)

Fiat oživuje označenie Tipo, ktoré turínska automobilka počas svojej viac ako storočnej histórie použila už niekoľkokrát. Napríklad pri modeli, ktorého sa v rokoch 1988 až 1995 predalo takmer dva milióny exemplárov, a ktorý bol ocenený titulom Auto roka 1989.

Nadviazať na tieto úspechy chce najnovšie Tipo navrhnuté v talianskom štylistickom centre Fiat a vyvíjané v Turecku, kde bude tiež vyrábané. Veď tu napokon malo aj svetovú premiéru v podobe konceptu nazvanom Aegea.

Kompaktný sedan dlhý 4532 mm ponúka batožinový priestor s objemom 520 l. Jeho karoséria je z 80-tich percent tvorená z vysokopevnostnej ocele. Brzdový systém sa bude líšiť podľa použitej motorizácie. Len model poháňaný silnejším dieslovým motorom bude vybavený kotúčovými brzdami vpredu aj vzadu. Ostatné verzie si vzadu budú musieť vystačiť s bubnovými brzdami.

V závislosti od trhu budú na výber štyri motorizácie. Základom bude zážihový agregát s objemom 1,4 l, ktorý poskytuje výkon 70 kW a krútiaci moment 127 Nm. Kombinovaný bude so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Druhým zážihovým variantom bude motor 1.6 E.torQ s výkonom 81 kW a krútiacim momentom 152 Nm, ktorý bude spolupracovať so 6-stupňovou automatickou prevodovkou.

Fiat model Tipo vybaví aj dvoma dieslovými preplňovanými motormi využívajúcimi druhú generáciu technológie Multijet. Prvý s objemom 1,3 l dosahuje výkon 70 kW a 200 Nm. Kombinovaná spotreba je na úrovni 4,1 l/100 km, vo verzii Eco dokonca 3,7 l/100 km. Ponúkaný bude s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Zaujímavejšie parametre dosahuje silnejší 1,6-litrový agregát spárovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Jeho výkon 88 kW pri 3 750 ot./min a 320 Nm pri 1 750 ot./min umožní sedanu najvyššiu rýchlosť 199 km/h a zrýchlenie z nuly na stovku za 9,7 s. V kombinovanej prevádzke by si mal vypýtať 4,2 l nafty na 100 km.

V Taliansku už Fiat na nové Tipo začal prijímať objednávky. Zatiaľ je dostupný v dvoch "otváracích" verziách Opening Edition a Opening Edition Plus. Taliansky cenník udáva cenu za prvú výbavu 14 500 eur, za druhú 19 900 eur.

Na jar budúceho roka by mal model zavítať aj do ostatných kútov Európy, pričom bude k dispozícii v troch stupňoch výbavy. Prvý ponúkne napríklad masku chladiča s chrómovými prvkami, manuálnu klimatizáciu, 3,5-palcovú obrazovku aj elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie zrkadlá.

Druhý stupeň pridá 16-palcové kolesá, chrómované kľučky dverí, elektricky ovládané zadné okná či svetelný a dažďový senzor. Najvyššia výbava už bude obsahovať automatické svietenie, 16-palcové zliatinové kolesá, automatickú klimatizáciu, hmlovky, tempomat a prednú lakťovú opierku. Cena základnej výbavy by vraj mohla štartovať na úrovni 12-tisíc eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  2. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  3. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  4. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 706
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 246
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 590
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 377
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 545
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 968
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 381
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 909
  9. Najužitočnejšia appka 2 884
  10. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 883

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kam chodíte, aj keď hovoríte opak

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

PRIMÁR

Šesť rád, ktoré vás môžu ochrániť pred chrípkou

Pripravte sa na chrípkovú sezónu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.