Volvo S90 sa hlási o slovo, Audi A6 či BMW radu 5 dostanú konkurenta

Švédska automobilka zverejnila prvé oficiálne fotografie a technické údaje. V ponuke motorov nechýba ani plug-in hybrid T8.

(Zdroj: Volvo)

Už aj Volvo bude mať svojho zástupcu v segmente prémiových sedanov. Čoskoro sa ním stane dlho očakávaný model S90. Švédska automobilka zverejnila prvé oficiálne fotografie a technické údaje. Vo svetovej premiére sa S90 predstaví verejnosti v januári na autosalóne v Detroite, objednávky začne prijímať v apríli.

Konkurent modelov Audi A6, BMW radu 5 či Mercedesu triedy E je postavený na rovnakej SPA platforme ako SUV XC90. Ponuka motorov tak nie je veľkým prekvapením. Dieslové štvorvalcové dvojlitre D4 a D5 doplnia zážihový štvorvalec T6 AWD a plug-in hybrid T8 Twin Engine. Dieslové agregáty s dvoma turbodúchadlami ponúknu výkon 140 kW v prípade D4 a 173 kW pri D5.

Špecialitou verzie D5 je systém PowerPulse, ktorý pri preplňovaní využíva tlakový zásobník na dva litre vzduchu. Zrýchľovanie z miesta či pri nízkych otáčkach by tak malo byť ešte pružnejšie.

Benzínové motory T8 AWD a T6 AWD dosahujú výkon 235 kW a krútiaci moment 400 Nm pri 2200 - 5400 ot./min. Verzia D4 je vybavená pohonom predných kolies a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ostatné varianty sú vybavené automatickou 8-stupňovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.

V prípade hybridu T8 zadné kolesá poháňa elektromotor s výkonom 65 kW, čím sa celkový výkon vyšplhá na 300 kW. Batéria disponuje kapacitou 9,2 kWh. Volvo uvádza kombinovanú spotrebu hybridu 1,9 l/100 km.

Pokiaľ ide o rozmery, sedan je dlhý 4963 mm, široký 1879 mm a vysoký 1443 mm, s rázvorom úctyhodných 2941 mm. Exteriér pôsobí elegantne a odráža novú dizajnovú líniu Volva, ktorá sa odzrkadlila už na XC90. Vpredu vidíme svetlá rozdelené „Thórovým kladivom“, bočný pohľad odhaľuje minimálne predné previsy, zadné svetlá sú tvarované do písmena C.

Aj v interiéri nájdeme viacero prvkov spoločných s XC90, vrátane digitálneho prístrojového panelu a vertikálne orientovaného displeja systému Sensus Connect. Komfort vnútri zvýšia cloudové aplikácie a bezpečnosť viaceré vylepšené technológie.

Medzi ne musíme zaradiť poloautonómne riadenie Pilot Assist. Systém pomáha udržiavať vozidlo v jazdných pruhoch až do rýchlosti 130 km/h bez nutnosti jazdy za iným automobilom.

Model S90 je prvým vozidlom Volva, ktoré bude vybavené rozšíreným systémom City Safety schopným rozpoznať veľké zvieratá na ceste ako sú los, sob či kôň. V prípade potreby upozorní vodiča a pomôže s brzdením. Sedan je rovnako prvým modelom automobilky, ktorý bol vyvíjaný na novom pokročilom simulátore jazdy.

Cieľom spoločnosti bolo podľa vlastných tvrdení priniesť do segmentu prémiových sedanov niečo nové. Či sa to podarilo, posúďte sami.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 954
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 777
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 012
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 158
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 012
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 639
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 351
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.