McLaren predstavil v tomto roku už piate auto, 675LT Spider

Počet koní prezrádza už názov novinky s otvárateľnou strechou. McLaren z nej vyrobí len päťsto kusov.

Práve odhalený model 675LT Spider je už v poradí piatym McLarenom, predstaveným v roku 2015 a iba druhý so znakom LT na kapote.

LT je skratkou názvu Longtail, ktorý sa používal naposledy pred približne dvadsiatimi rokmi (McLaren F1 GTR LT, rok 1997). McLaren ho znovu použil pre model 675LT Coupé, ktorý prvýkrát verejne prezentoval na autosalóne v Ženeve. Britská automobilka z neho vyrobila len päťsto kusov a všetky už majú svojho majiteľa.

Rovnaký objem výroby platí aj pre model s pevnou otvárateľnou strechou 675LT Spider. Cena novinky sa vyšplhala na 285 450 £ (v prepočte približne 396 000 eur).

Spider má v porovnaní s modelom 675LT, z ktorého vychádza, o 40 kg vyššiu hmotnosť (1270 kg). Zrýchliť na 100 km/h dokáže v rovnakom čase 2,9 s, ale pri šprinte z pokoja na 200 km/h je o dve desatiny sekundy pomalší (8,1 s).

Maximálnu rýchlosť 326 km/h dosiahne vďaka twin turbom prepĺňanému osemvalcu s objemom 3,8 l. Jeho výkon 675 koní (496 kW) prezrádza už názov 675LT Spider.

Konštruktéri nešetrili na materiáli z uhlíkových vlákien a využili ho pri konštrukcii predného a zadného nárazníka, otvoroch na nasávanie vzduchu, či zadného prítlačného krídla, ktoré sa pri brzdení vyklopí a funguje ako aerodynamická brzda. Prvé kusy si nájdu cestu k svojim majiteľom v lete 2016.

Technické parametre

zrýchlenie 0-100 km/h

2,9 s

zrýchlenie 0-200 km/h

8,1 s

maximálna rýchlosť

326 km/h

pomer výkon/hmotnosť

532 koní/1000 kg

motor

V8 Twin Turbo /3799cm3

výkon

675 koní (496 kW)/7100 otáčok za minútu

prevodovka

7stupňová SSG

CO2

275g/km

suchá hmotnosť

1270 kg

rozloženie hmotnosti na nápravy

42/58

dĺžka; šírka; výška (mm)

4546; 2095; 1192

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 558
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 112
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 386
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 456
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 390
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 871
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 583
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 440
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 437
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 858

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop