Továrenský tím Peugeot chcel minulý rok po 25 rokoch siahnuť na najvyššie méty slávnej rely Dakar. Postavil špeciálny automobil, motor ktorého na rozdiel od konkurentov poháňal len kolesá zadnej nápravy.
Klasická koncepcia má množstvo výhod, no ani tie neprekonali adolescentné poruchy techniky a tak sa minulý rok Peugeot umiestnil na slávnej dakarskej rely až na 11. mieste.
Tento rok Peugeot zdokonalil nie len techniku, ale do svojich služieb povolal aj žijúcu legendu rely - deväťnásobného majstra sveta, 41 ročného Sébastiena Loeba.
Loeb sa pripojí k súčasným členom tímu, ktorými sú Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz a Cyril Despres a spolu vytvoria tím Peugeot Total. Dvojnásobný majster sveta v rally a víťaz rally Dakar 2010, Carlos Sainz nepochybuje, že jeho bývalý tímový kolega sa na toto nové prostredie bez problémov aklimatizuje.
V rámci príprav na preteky prešiel pretekársky Peugeot 2008 DKR radom technických úprav.
O pohon sa bude starať posilnený naftový trojlitrový šesťvalec prepĺňaný bi-turbom, ktorý poskytne výkon 257 kW (350 k) a krútiaci moment 800 N. Automobil určený pre Dakar 2016 je o 200 mm dlhší aj širší než predchodca. Predný aj zadný previs sú však kratšie, čo by malo zlepšiť terénne vlastnosti špeciálu.
Hliníkové disky kolies nahradili disky magnéziové. Technici upravili zavesenia kolies tak, aby si lepšie poradili s náročným terénom. Podľa slov samotných jazdcov je automobil lepšie ovládateľný a stabilnejší.