Peugeot skúsi slávnu rely spolu so Sébastienom Loebom

Zásadne upravený rely špeciál 2008 DKR sa bude aj naďalej spoliehať výhradne na pohon zadnej nápravy.

(Zdroj: Peugeot)

Továrenský tím Peugeot chcel minulý rok po 25 rokoch siahnuť na najvyššie méty slávnej rely Dakar. Postavil špeciálny automobil, motor ktorého na rozdiel od konkurentov poháňal len kolesá zadnej nápravy.

Klasická koncepcia má množstvo výhod, no ani tie neprekonali adolescentné poruchy techniky a tak sa minulý rok Peugeot umiestnil na slávnej dakarskej rely až na 11. mieste.

Tento rok Peugeot zdokonalil nie len techniku, ale do svojich služieb povolal aj žijúcu legendu rely - deväťnásobného majstra sveta, 41 ročného Sébastiena Loeba.

Loeb sa pripojí k súčasným členom tímu, ktorými sú Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz a Cyril Despres a spolu vytvoria tím Peugeot Total. Dvojnásobný majster sveta v rally a víťaz rally Dakar 2010, Carlos Sainz nepochybuje, že jeho bývalý tímový kolega sa na toto nové prostredie bez problémov aklimatizuje.

V rámci príprav na preteky prešiel pretekársky Peugeot 2008 DKR radom technických úprav.

O pohon sa bude starať posilnený naftový trojlitrový šesťvalec prepĺňaný bi-turbom, ktorý poskytne výkon 257 kW (350 k) a krútiaci moment 800 N. Automobil určený pre Dakar 2016 je o 200 mm dlhší aj širší než predchodca. Predný aj zadný previs sú však kratšie, čo by malo zlepšiť terénne vlastnosti špeciálu.

Hliníkové disky kolies nahradili disky magnéziové. Technici upravili zavesenia kolies tak, aby si lepšie poradili s náročným terénom. Podľa slov samotných jazdcov je automobil lepšie ovládateľný a stabilnejší.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  3. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  4. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  1. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  2. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  3. Slovensko spieva koledy
  4. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  5. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  6. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  7. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  8. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  9. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  10. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 50 556
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 562
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 068
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 8 660
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 005
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 785
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 813
  8. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 747
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 5 598
  10. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 5 490

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vlani hrozil pádom vlády, teraz Ficovi rozmrazenie platov neprekáža

Bugár kritizoval Smer a SNS, že neprišli s vlastnými riešením.

Dobré ráno

Dobré ráno: Falošný hlas podobný Ficovi by znalci odhalili

Je Robert Fico naozaj na nahrávke?

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Platy politikov sú dobrá príležitosť odhaliť populistov

Nekonečné zmrazovanie je neúnosné.

Neprehliadnite tiež

Jaguar s novou kolekciou predvádza psie kusy

Doplnky uľahčia život psovi aj jeho majiteľovi.

Prvá jazda: Seat Tarraco kombinuje nemecké gény so španielskym temperamentom

Môže byť zaujímavou alternatívou k Seatu Alhambra.

Škola šmyku: Ako správne šoférovať v zime?

Je jeden zaručený spôsob, ako nedostať šmyk.

Na viacerých úsekoch v Bratislave sa zdržíte v kolónach

Na úseku D1 od križovatky Senec až do Petržalky hlásia zdržanie až 50 minút.