Peugeot skúsi slávnu rely spolu so Sébastienom Loebom

Zásadne upravený rely špeciál 2008 DKR sa bude aj naďalej spoliehať výhradne na pohon zadnej nápravy.

(Zdroj: Peugeot)

Továrenský tím Peugeot chcel minulý rok po 25 rokoch siahnuť na najvyššie méty slávnej rely Dakar. Postavil špeciálny automobil, motor ktorého na rozdiel od konkurentov poháňal len kolesá zadnej nápravy.

Klasická koncepcia má množstvo výhod, no ani tie neprekonali adolescentné poruchy techniky a tak sa minulý rok Peugeot umiestnil na slávnej dakarskej rely až na 11. mieste.

Tento rok Peugeot zdokonalil nie len techniku, ale do svojich služieb povolal aj žijúcu legendu rely - deväťnásobného majstra sveta, 41 ročného Sébastiena Loeba.

Loeb sa pripojí k súčasným členom tímu, ktorými sú Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz a Cyril Despres a spolu vytvoria tím Peugeot Total. Dvojnásobný majster sveta v rally a víťaz rally Dakar 2010, Carlos Sainz nepochybuje, že jeho bývalý tímový kolega sa na toto nové prostredie bez problémov aklimatizuje.

V rámci príprav na preteky prešiel pretekársky Peugeot 2008 DKR radom technických úprav.

O pohon sa bude starať posilnený naftový trojlitrový šesťvalec prepĺňaný bi-turbom, ktorý poskytne výkon 257 kW (350 k) a krútiaci moment 800 N. Automobil určený pre Dakar 2016 je o 200 mm dlhší aj širší než predchodca. Predný aj zadný previs sú však kratšie, čo by malo zlepšiť terénne vlastnosti špeciálu.

Hliníkové disky kolies nahradili disky magnéziové. Technici upravili zavesenia kolies tak, aby si lepšie poradili s náročným terénom. Podľa slov samotných jazdcov je automobil lepšie ovládateľný a stabilnejší.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  2. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  3. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  4. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 706
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 246
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 590
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 377
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 545
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 968
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 381
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 909
  9. Najužitočnejšia appka 2 884
  10. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 883

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kam chodíte, aj keď hovoríte opak

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

PRIMÁR

Šesť rád, ktoré vás môžu ochrániť pred chrípkou

Pripravte sa na chrípkovú sezónu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.