Šéf BMW kritizuje nezodpovednosť Tesly pre nasadenie Autopilota

Vo svete aplikácií je bežné, že výrobca dokončí vývoj produktu v spolupráci so zákazníkmi. V prípade autonómneho riadenia je to podľa šéfa BMW neprípustné.

(Zdroj: Tesla)

Technológie, približujúce autonómne riadenie realite, sú v autách už niekoľko rokov. Automobilky na nich pracujú v podstate už desaťročia. Za jeden z prvých takýchto systémov môžeme považovať adaptívny tempomat.

V sériovej podobe sa objavil v roku 1999 pod názvom Distronic vo vozidlách značky Mercedes. Začiatky technológie majú však hlbšie korene. Už v roku 1992 zaviedlo Mitsubishi do svojho modelu Debonair, predávaného na japonskom trhu, systém, upozorňujúci vodiča na priblíženie k vozidlu vpredu. O tri roky neskôr Mitshubishi Diamante dokázalo na priblíženie k vpredu jazdiacemu autu reagovať ubratím plynu, či podradením. Stále však aktívne nebrzdilo.

Článok pokračuje pod video reklamou

Foto: Ilustračné - Volvo

S touto novinkou prišiel až Mercedes s adaptívnym tempomatom Distronic. V priebehu krátkeho času sa adaptívny tempomat rozšíril medzi ďalšie automobilky. Podobne by sme mohli prejsť históriou ďalších asistentov, nutných pre autonómne riadenie.

Dnes už globálni dodávatelia v automobilovom priemysle nimi disponujú a ponúkajú ich automobilkám vo svete. Vďaka tomu dokážu v pomerne krátkom čase postaviť vozidlo schopné autonómnej jazdy aj nové automobilky. Príkladom je Tesla, ktorá už zaviedla svojho Autopilota do praxe prostredníctvom nedávnej aktualizácie softvéru.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Tesla Model S približuje Autopilota k realite

Funkčnosť Autopilota je značne obmedzená a priznáva to aj sama Tesla. Funguje v ľahkej premávke, za dobrého počasia a potrebuje dobre viditeľné vyznačenie jazdných pruhov. V reálnej premávke je Autopilot využiteľný na diaľnici a Tesla stále necháva zodpovednosť za prípadnú nehodu na pleciach vodiča.

Implementácia systému do praxe prináša americkému výrobcovi množstvo dát, ktoré využíva na zlepšovanie Autopilota. Tento postup najnovšie kritizoval vo svojich vyjadreniach pre global.handelsblatt.com Harald Krüger, šéf BMW.

“Pri vývoji aplikácií môžete produkt umiestniť na trh v čase, keď je hotový na 70 až 80 percent, a potom dokončiť jeho vývoj v spolupráci so zákazníkmi. Tento postup je absolútne nemožný v prípade bezpečnostných prvkov v aute,“ nechal sa počuť Krüger. Podľa Krügerových slov má BMW v súčasnosti technológie, umožňujúce autu samostatne jazdiť do rýchlosti 120 km/h. Na rozdiel od Tesly ale bavorská automobilka autonómne riadenie neuvedie na trh skôr, ako bude kompletne pripravené.

Väčšinu výrobcov v nasadzovaní autonómneho riadenia do sériovej výroby brzdí legislatíva. Aj to je jeden z dôvodov, prečo Mercedes (najnovšie aj BMW radu 7) podľa výrobcu dokáže jazdiť po diaľnici samostatne, ale stále kontroluje, či vodič pôsobí na volant silou.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Mercedes predviedol v premávke sériový kamión s autonómnym riadením

Okrem toho niektoré automobilky plánujú prebrať zodpovednosť za autonómne riadenie. Nedávno to vo svojej tlačovej správe potvrdilo napríklad Volvo. ”Veríme, že automobiloví výrobcovia by mali prebrať plnú zodpovednosť za správanie vozidiel v autonómnom režime. Ak automobilka neakceptuje túto zodpovednosť, potom z toho jasne vyplýva, že neverí svojej technológii autonómneho šoférovania”, povedal Peter Mertens, viceprezident vývoja vo Volvo Car Group.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Vodič sedel na zadnom sedadle, Tesla reaguje

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  7. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  2. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  3. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  4. HubHub spája sily s Neulogy
  5. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  6. Byt alebo dom? V Novom Ružinove vyriešili dilemu za vás
  7. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  8. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  9. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  10. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 28 810
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 21 028
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 11 158
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 7 185
  5. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 7 029
  6. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 405
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 4 407
  8. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 3 969
  9. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 121
  10. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 2 434

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Auto narazilo na Spiši do skupiny detí, zranených je dvanásť školákov

Nehoda sa stala pri Spišskom Bystrom v okrese Poprad.

DOMOV

O čom je spor o Istanbulskom dohovore (otázky a odpovede)

Dohovor má predchádzať domácemu násiliu na ženách.

ŠPORT

Murínová: Poliaková podala taký výkon, až mi tiekli slzy

Fialková vnútorne s tým stále bojovala, priznáva jej trénerka.

KOMENTÁRE

Fico ustúpil tvrdošínskej pästi

Ficovo vyhýbanie sa akémukoľvek konfliktu so stredovým voličom je esenciálnou príčinou stagnácie.

Neprehliadnite tiež

Rozlúčte sa s Partnerom, prichádza Peugeot Rifter

Okrem zmeny názvu prináša štýlovejší exteriér a prémiovejšiu kabínu.

Nové Volvo V60 pokračuje v tradícii rodinných kombi zo Švédska

Popri benzíne a nafte ponúkne dva plug-in hybridné motory.

Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Medziročne došlo v k 33-percentnému nárastu v predaji elektromobilov.

Opel Insignia Country Tourer nie je len o plastoch navyše (prvá jazda)

Zdvihnutie podvozka o 25 milimetrov je na rozbitých cestách citeľné zlepšenie.