Šéf BMW kritizuje nezodpovednosť Tesly pre nasadenie Autopilota

Vo svete aplikácií je bežné, že výrobca dokončí vývoj produktu v spolupráci so zákazníkmi. V prípade autonómneho riadenia je to podľa šéfa BMW neprípustné.

(Zdroj: Tesla)

Technológie, približujúce autonómne riadenie realite, sú v autách už niekoľko rokov. Automobilky na nich pracujú v podstate už desaťročia. Za jeden z prvých takýchto systémov môžeme považovať adaptívny tempomat.

V sériovej podobe sa objavil v roku 1999 pod názvom Distronic vo vozidlách značky Mercedes. Začiatky technológie majú však hlbšie korene. Už v roku 1992 zaviedlo Mitsubishi do svojho modelu Debonair, predávaného na japonskom trhu, systém, upozorňujúci vodiča na priblíženie k vozidlu vpredu. O tri roky neskôr Mitshubishi Diamante dokázalo na priblíženie k vpredu jazdiacemu autu reagovať ubratím plynu, či podradením. Stále však aktívne nebrzdilo.

Článok pokračuje pod video reklamou

Foto: Ilustračné - Volvo

S touto novinkou prišiel až Mercedes s adaptívnym tempomatom Distronic. V priebehu krátkeho času sa adaptívny tempomat rozšíril medzi ďalšie automobilky. Podobne by sme mohli prejsť históriou ďalších asistentov, nutných pre autonómne riadenie.

Dnes už globálni dodávatelia v automobilovom priemysle nimi disponujú a ponúkajú ich automobilkám vo svete. Vďaka tomu dokážu v pomerne krátkom čase postaviť vozidlo schopné autonómnej jazdy aj nové automobilky. Príkladom je Tesla, ktorá už zaviedla svojho Autopilota do praxe prostredníctvom nedávnej aktualizácie softvéru.

Prečítajte si tiež:Tesla Model S približuje Autopilota k realite

Funkčnosť Autopilota je značne obmedzená a priznáva to aj sama Tesla. Funguje v ľahkej premávke, za dobrého počasia a potrebuje dobre viditeľné vyznačenie jazdných pruhov. V reálnej premávke je Autopilot využiteľný na diaľnici a Tesla stále necháva zodpovednosť za prípadnú nehodu na pleciach vodiča.

Implementácia systému do praxe prináša americkému výrobcovi množstvo dát, ktoré využíva na zlepšovanie Autopilota. Tento postup najnovšie kritizoval vo svojich vyjadreniach pre global.handelsblatt.com Harald Krüger, šéf BMW.

“Pri vývoji aplikácií môžete produkt umiestniť na trh v čase, keď je hotový na 70 až 80 percent, a potom dokončiť jeho vývoj v spolupráci so zákazníkmi. Tento postup je absolútne nemožný v prípade bezpečnostných prvkov v aute,“ nechal sa počuť Krüger. Podľa Krügerových slov má BMW v súčasnosti technológie, umožňujúce autu samostatne jazdiť do rýchlosti 120 km/h. Na rozdiel od Tesly ale bavorská automobilka autonómne riadenie neuvedie na trh skôr, ako bude kompletne pripravené.

Väčšinu výrobcov v nasadzovaní autonómneho riadenia do sériovej výroby brzdí legislatíva. Aj to je jeden z dôvodov, prečo Mercedes (najnovšie aj BMW radu 7) podľa výrobcu dokáže jazdiť po diaľnici samostatne, ale stále kontroluje, či vodič pôsobí na volant silou.

Prečítajte si tiež:Mercedes predviedol v premávke sériový kamión s autonómnym riadením

Okrem toho niektoré automobilky plánujú prebrať zodpovednosť za autonómne riadenie. Nedávno to vo svojej tlačovej správe potvrdilo napríklad Volvo. ”Veríme, že automobiloví výrobcovia by mali prebrať plnú zodpovednosť za správanie vozidiel v autonómnom režime. Ak automobilka neakceptuje túto zodpovednosť, potom z toho jasne vyplýva, že neverí svojej technológii autonómneho šoférovania”, povedal Peter Mertens, viceprezident vývoja vo Volvo Car Group.

Prečítajte si tiež:Vodič sedel na zadnom sedadle, Tesla reaguje

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  2. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  2. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  7. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  8. Company´s autumn in the High Tatras
  9. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  10. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 152
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 28 897
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 020
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 470
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 475
  8. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 363
  9. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 240
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 123