Šéf BMW kritizuje nezodpovednosť Tesly pre nasadenie Autopilota

Vo svete aplikácií je bežné, že výrobca dokončí vývoj produktu v spolupráci so zákazníkmi. V prípade autonómneho riadenia je to podľa šéfa BMW neprípustné.

(Zdroj: Tesla)

Technológie, približujúce autonómne riadenie realite, sú v autách už niekoľko rokov. Automobilky na nich pracujú v podstate už desaťročia. Za jeden z prvých takýchto systémov môžeme považovať adaptívny tempomat.

V sériovej podobe sa objavil v roku 1999 pod názvom Distronic vo vozidlách značky Mercedes. Začiatky technológie majú však hlbšie korene. Už v roku 1992 zaviedlo Mitsubishi do svojho modelu Debonair, predávaného na japonskom trhu, systém, upozorňujúci vodiča na priblíženie k vozidlu vpredu. O tri roky neskôr Mitshubishi Diamante dokázalo na priblíženie k vpredu jazdiacemu autu reagovať ubratím plynu, či podradením. Stále však aktívne nebrzdilo.

Foto: Ilustračné - Volvo

S touto novinkou prišiel až Mercedes s adaptívnym tempomatom Distronic. V priebehu krátkeho času sa adaptívny tempomat rozšíril medzi ďalšie automobilky. Podobne by sme mohli prejsť históriou ďalších asistentov, nutných pre autonómne riadenie.

Dnes už globálni dodávatelia v automobilovom priemysle nimi disponujú a ponúkajú ich automobilkám vo svete. Vďaka tomu dokážu v pomerne krátkom čase postaviť vozidlo schopné autonómnej jazdy aj nové automobilky. Príkladom je Tesla, ktorá už zaviedla svojho Autopilota do praxe prostredníctvom nedávnej aktualizácie softvéru.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Tesla Model S približuje Autopilota k realite

Funkčnosť Autopilota je značne obmedzená a priznáva to aj sama Tesla. Funguje v ľahkej premávke, za dobrého počasia a potrebuje dobre viditeľné vyznačenie jazdných pruhov. V reálnej premávke je Autopilot využiteľný na diaľnici a Tesla stále necháva zodpovednosť za prípadnú nehodu na pleciach vodiča.

Implementácia systému do praxe prináša americkému výrobcovi množstvo dát, ktoré využíva na zlepšovanie Autopilota. Tento postup najnovšie kritizoval vo svojich vyjadreniach pre global.handelsblatt.com Harald Krüger, šéf BMW.

“Pri vývoji aplikácií môžete produkt umiestniť na trh v čase, keď je hotový na 70 až 80 percent, a potom dokončiť jeho vývoj v spolupráci so zákazníkmi. Tento postup je absolútne nemožný v prípade bezpečnostných prvkov v aute,“ nechal sa počuť Krüger. Podľa Krügerových slov má BMW v súčasnosti technológie, umožňujúce autu samostatne jazdiť do rýchlosti 120 km/h. Na rozdiel od Tesly ale bavorská automobilka autonómne riadenie neuvedie na trh skôr, ako bude kompletne pripravené.

Väčšinu výrobcov v nasadzovaní autonómneho riadenia do sériovej výroby brzdí legislatíva. Aj to je jeden z dôvodov, prečo Mercedes (najnovšie aj BMW radu 7) podľa výrobcu dokáže jazdiť po diaľnici samostatne, ale stále kontroluje, či vodič pôsobí na volant silou.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Mercedes predviedol v premávke sériový kamión s autonómnym riadením

Okrem toho niektoré automobilky plánujú prebrať zodpovednosť za autonómne riadenie. Nedávno to vo svojej tlačovej správe potvrdilo napríklad Volvo. ”Veríme, že automobiloví výrobcovia by mali prebrať plnú zodpovednosť za správanie vozidiel v autonómnom režime. Ak automobilka neakceptuje túto zodpovednosť, potom z toho jasne vyplýva, že neverí svojej technológii autonómneho šoférovania”, povedal Peter Mertens, viceprezident vývoja vo Volvo Car Group.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Vodič sedel na zadnom sedadle, Tesla reaguje

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 625
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 140
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 684
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 101
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 257
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 240
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 052
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 989
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 809
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 792

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.