Šéf BMW kritizuje nezodpovednosť Tesly pre nasadenie Autopilota

Vo svete aplikácií je bežné, že výrobca dokončí vývoj produktu v spolupráci so zákazníkmi. V prípade autonómneho riadenia je to podľa šéfa BMW neprípustné.

(Zdroj: Tesla)

Technológie, približujúce autonómne riadenie realite, sú v autách už niekoľko rokov. Automobilky na nich pracujú v podstate už desaťročia. Za jeden z prvých takýchto systémov môžeme považovať adaptívny tempomat.

V sériovej podobe sa objavil v roku 1999 pod názvom Distronic vo vozidlách značky Mercedes. Začiatky technológie majú však hlbšie korene. Už v roku 1992 zaviedlo Mitsubishi do svojho modelu Debonair, predávaného na japonskom trhu, systém, upozorňujúci vodiča na priblíženie k vozidlu vpredu. O tri roky neskôr Mitshubishi Diamante dokázalo na priblíženie k vpredu jazdiacemu autu reagovať ubratím plynu, či podradením. Stále však aktívne nebrzdilo.

Článok pokračuje pod video reklamou

Foto: Ilustračné - Volvo

S touto novinkou prišiel až Mercedes s adaptívnym tempomatom Distronic. V priebehu krátkeho času sa adaptívny tempomat rozšíril medzi ďalšie automobilky. Podobne by sme mohli prejsť históriou ďalších asistentov, nutných pre autonómne riadenie.

Dnes už globálni dodávatelia v automobilovom priemysle nimi disponujú a ponúkajú ich automobilkám vo svete. Vďaka tomu dokážu v pomerne krátkom čase postaviť vozidlo schopné autonómnej jazdy aj nové automobilky. Príkladom je Tesla, ktorá už zaviedla svojho Autopilota do praxe prostredníctvom nedávnej aktualizácie softvéru.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Tesla Model S približuje Autopilota k realite

Funkčnosť Autopilota je značne obmedzená a priznáva to aj sama Tesla. Funguje v ľahkej premávke, za dobrého počasia a potrebuje dobre viditeľné vyznačenie jazdných pruhov. V reálnej premávke je Autopilot využiteľný na diaľnici a Tesla stále necháva zodpovednosť za prípadnú nehodu na pleciach vodiča.

Implementácia systému do praxe prináša americkému výrobcovi množstvo dát, ktoré využíva na zlepšovanie Autopilota. Tento postup najnovšie kritizoval vo svojich vyjadreniach pre global.handelsblatt.com Harald Krüger, šéf BMW.

“Pri vývoji aplikácií môžete produkt umiestniť na trh v čase, keď je hotový na 70 až 80 percent, a potom dokončiť jeho vývoj v spolupráci so zákazníkmi. Tento postup je absolútne nemožný v prípade bezpečnostných prvkov v aute,“ nechal sa počuť Krüger. Podľa Krügerových slov má BMW v súčasnosti technológie, umožňujúce autu samostatne jazdiť do rýchlosti 120 km/h. Na rozdiel od Tesly ale bavorská automobilka autonómne riadenie neuvedie na trh skôr, ako bude kompletne pripravené.

Väčšinu výrobcov v nasadzovaní autonómneho riadenia do sériovej výroby brzdí legislatíva. Aj to je jeden z dôvodov, prečo Mercedes (najnovšie aj BMW radu 7) podľa výrobcu dokáže jazdiť po diaľnici samostatne, ale stále kontroluje, či vodič pôsobí na volant silou.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Mercedes predviedol v premávke sériový kamión s autonómnym riadením

Okrem toho niektoré automobilky plánujú prebrať zodpovednosť za autonómne riadenie. Nedávno to vo svojej tlačovej správe potvrdilo napríklad Volvo. ”Veríme, že automobiloví výrobcovia by mali prebrať plnú zodpovednosť za správanie vozidiel v autonómnom režime. Ak automobilka neakceptuje túto zodpovednosť, potom z toho jasne vyplýva, že neverí svojej technológii autonómneho šoférovania”, povedal Peter Mertens, viceprezident vývoja vo Volvo Car Group.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Vodič sedel na zadnom sedadle, Tesla reaguje

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  4. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  5. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  6. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  7. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  8. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu
  9. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom
  10. Noc literatúry v rôznych mestách Slovenska už dnes!
  1. Do we have "Sagans" in language education?
  2. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  3. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  4. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  5. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  6. Top trendy 2018 v alternatívnych prístupoch ku zdraviu
  7. Ako elektronicky zabezpečiť objekty?
  8. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  9. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  10. Realitná činnosť ako podnikanie
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 22 508
  2. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 15 245
  3. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 12 236
  4. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 10 471
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 8 809
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 781
  7. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 3 257
  8. Sú pre nás plesne nebezpečné? 2 599
  9. „Šťastný domov“ nie je fráza: 4 tipy, ako si ho vytvoriť 2 586
  10. Najväčšia šanca získať Daikin Althermu s dotáciou až do 3 700 €! 1 742

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ekonóm: Penzia v 65 rokoch je len drahý spôsob, ako získať hlasy

Smer chce, aby ľudia odchádzali do penzie najneskôr v 65 rokoch. Prečo je to veľký problém, vysvetľuje pre SME odborník na dôchodky.

komentár petra tkačenka

Fico to s dôchodkami myslí vážne

Predstavme si, ako nám vymysleli dôchodkový systém v roku 1937.

KOMENTÁRE

Hrádza proti extrémizmu sa rozpadla (píše Michal Havran)

Fašisti na nič iné nečakali

EKONOMIKA

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami.

Neprehliadnite tiež

Renault zverejnil ceny športových noviniek. Koľko stojí Mégane R.S. a Twingo GT?

Cenovo sa tretia generácia rýchleho Méganu môže porovnať s Hyundaiom i30 N.

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami, hovoria, že sa ešte musia učiť. Štát tiež zníži pokuty a umožní rozšíriť počet staníc.

Autá kráľovskej rodiny: Unikátne limuzíny, športiaky aj nenápadné kombi

Na súkromné účely dostáva kráľovská rodina prakticky každé auto.

Nové autá musia byť bezpečnejšie už o tri roky

Európska komisia zverejnila kompletný zoznam novej povinnej výbavy, ktorá má zlepšiť bezpečnosť na cestách.