Sú to približne dva roky, čo sa deväťstupňová automatická prevodovka začala objavovať vo výbave osobných áut. Jedným z prvých osobných vozidiel vybavených takouto prevodovkou bol Range Rover Evoque. Postupne sa ďeväť stupňov objavilo v ďalších autách a nedávno spojila deväťstupňový automat s modelom CR-V aj Honda.

V budúcnosti sa podľa všetkého dočkáme aj desaťstupňových prevodoviek. Pracuje na nich Ford a General Motors a podobné plány mal aj koncern Volkswagen Group.
Mercedes však podľa slov Marcusa Sommerra, inžiniera, podieľajúceho sa na vývoji pohonu všetkých kolies 4Matic, touto cestou nepôjde. Informáciu priniesol portál autocar.co.uk.
Nemecká automobilka v súčasnosti vo svojich modeloch využíva deväťstupňovú automatickú prevodovku a neplánuje na tom nič meniť. Výrobca uskutočnil až 81 miliárd počítačových simulácií rôznych scenárov pre prevodovku a vyšlo mu, že deväť prevodových stupňov je momentálne najlepšie riešenie.