SME
reklama

Citroën pripravil elektrickú spomienku na model Mehari

Nový elektrický kabriolet E-Mehari môže odviesť štyroch pasažierov do vzdialenosti až 200 km.

(Zdroj: Citroën)

Francúzska značka Citroën prostredníctvom tlačovej správy predstavila štýlové elektrické vozidlo E-Mehari. Model s týmto názvom je úzko spojený s históriou značky a spomína na rok 1968.

Novinka E-Mehari je plne elektrický kabriolet so štyrmi miestami na sedenie a zábavným dizajnom. V spolupráci so spoločnosťou Groupe Bolloré chce značka Citroën potvrdiť svoju ambíciu ponúkať odlišné a veselé vozidlá.

E-Mehari chce osloviť odvážnymi farbami a výraznými tvarmi v duchu značky. Prednú časť tvoria mimo iného aj svetlá v dvoch úrovniach, čo je poznávací znak automobilky s dvojitým šípom. Citroën ponúkne elektrický Mehari v štyroch špeciálnych farbách: modrej, oranžovej, žltej a béžovej, ktoré doplnia dve farby striech: čierna a červeno-oražová.

Interiér vozidla je tiež postavený na kontrastoch farieb. Dva typy poťahov (béžový a červeno-oranžový) sú úplne nepremokavé.

Strecha E-Mehari sa dá ľahko odopnúť prackami z ktorejkoľvej strany.

Panely karosérie Citroënu E-Mehari vyrobené z termoplastu nepodliehjú korózii, nevyžadujú si ošetrovanie laku a vďaka svojej pružnosti odolávajú malým nárazom.

Citroën E-Mehari na elektrický pohon využíva batérie, ktoré vyvinula francúzska spoločnosť Groupe Bolloré: LMP (Lítium-kov-polymér). Ich výhodou je vysoká energetická hustota a bezpečnosť prevádzky.

Ide o takzvané suché batérie, ktoré nie sú tak náchylné na zmenu klimatických podmienok. Na plné nabitie batérií s kapacitou 30 kWh z domácej siete potrebuje novinka 8 hodín.

Elektrický pohon je schopný ponúknuť trvalý výkon 35 kW (48 k) a krátkodobo umožniť vozidlu využiť 50 kW (68 k). Citroën E-Mehari môže cestovať maximálnou rýchlosťou 110 km/h a pri rozumnej jazde môže dojazd atakovať hranicu 200 km.

Automobil dlhý 3,81 m, široký 1,87 m a vysoký 1,65 ponúkne kufor s objemom 200 dm3 (VDA), ktorý sa po sklopení sedadiel zväčší na 800 dm3.

Citroën bude model E-Mehari vyrábať vo fabrike PSA v Rennes a vo Francúzsku sa dostane do predaja na jar 2016. Francúzska značka predstaví nový model verejnosti dnes (9. 12. 2015) a počas nasledujúcich dvoch dní v parížskom sídle spoločnosti PSA Peugeot Citroën na Avenue de La Grande Armée.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 068
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 16 003
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 987
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 557
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 474
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 975
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 426
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 625
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 662
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 465
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 428
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 413
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 389
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 363
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 6 544
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu