Audi tvrdí, že úprava 3-litrových dieselových modelov bude jednoduchá

Úprava motorov so zakázaným softvérom bude finančne zvládnuteľné. Platí to aj pre 3-litrový šesťvalec.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Audi)

Ingolstadt 8. decembra (TASR) - Nemecký výrobca luxusných áut Audi zistil, že možno postačia len jednoduché technické úpravy dieselových motorov vybavených softvérom, ktorý dokáže počas testovania zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Oznámil to dnes Rupert Stadler, riaditeľ automobilky Audi, ktorá patrí koncernu Volkswagen (VW). Informovala o tom agentúra Reuters.

Úprava motorov je finančne zvládnuteľná

Najväčším európskym automobilovým koncernom VW otriasa emisný škandál. Americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) totiž v septembri obvinila VW, že nainštaloval do 482.000 dieselových áut vyrobených v rokoch 2009 až 2015 softvér, ktorý počas testovania umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Volkswagen neskôr priznal, že na celom svete jazdí zhruba 11 miliónov vozidiel s týmto softvérom.

Článok pokračuje pod video reklamou

A koncom novembra VW a Audi oznámili, že aj približne 85.000 vozidiel Audi s dieselovým motorom V6 s objemom 3 litre je vybavených kontroverzným softvérom.

Generálny riaditeľ celého koncernu VW Matthias Müller minulý mesiac naznačil, že úprava približne 8,5 milióna dieselových áut dodaných na európsky trh, ktorých sa týka emisný škandál, bude "technicky aj finančne zvládnuteľná".

Audi chce poctivé riešenie voči klientom

A dnes jeho kolega Stadler vyhlásil, že úprava 3-litrových dieselových motorov V-6, bude možno tiež rovnako jednoduchá. A týka sa to aj modelov Porsche a VW, ktoré sú vybavené týmto motorom. Trojlitrový dieselový motor v prémiových modeloch totiž využíva tri softvérové programy a len jeden z nich je ten, ktorý už USA zakázali.

"Predmetom diskusie je rýchle, poctivé a voči klientom priateľské riešenie," povedal Swift na zhromaždení robotníkov v centrále Audi v Ingolstadte. Dodal, že Audi sa každý deň posúva o krok bližšie k vyriešeniu celého problému.

Audi, ktorá sa podieľa asi 40 % na zisku celého koncernu VW, minulý týždeň vymenovala Müllera za predsedu dozornej rady. Zároveň vymenila šéfa pre výskum a vývoj. Novým vedúcim tohto oddelenia sa stal Stefan Knirsch, dovtedajší šéf vývoja motorov. Knirsch nahradil Ulricha Hackenberga, ktorého dozorná rada po 30 rokoch suspendovala spolu s ďalšími dvomi šéfmi vývoja a výskumu vo Volkswagen Group v septembri práve v dôsledku emisného škandálu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  3. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  4. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  5. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  6. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  10. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  1. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  2. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si piatykrát odnáša Martinus
  3. Za palivo Shell BMW domov
  4. Shell ponúkne najrýchlejšie dobíjanie elektromobilov v Európe
  5. Za tankovanie môžete platiť mobilom
  6. Shell zásadne inovoval celý sortiment palív
  7. Shell uviedol nový koncept rýchleho občerstvenia
  8. Cykloturistický trip_vol. 5
  9. Hravá inštalácia študentov SPU v mestskom parku
  10. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 19 941
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 236
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 967
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 063
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 589
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 5 560
  7. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 5 051
  8. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 022
  9. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 4 326
  10. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 398

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Audi

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňák sa celkom nestiahol, prijímal arabského šejka

Účasť exministrov na oficiálnych prijatiach návštev je ojedinelá. Exminister hovorí, že nešlo o nič zásadné.

ŠPORT

Nemá maniere, súperovi prejavil rešpekt. Országh je nenahraditeľný

Tréner stmeľuje tím, hovorí Bartánus.

Neprehliadnite tiež

Škoda predstavila ďalšie SUV. Volá sa Kamiq a na našich cestách ho nestretnete

Auto je trochu dlhšie ako európsky Karoq a má cieliť na mladšiu klientelu.

Zviera v aute nesmie nikoho ohroziť, inak vodič riskuje pokutu

Ako prevážať psa v aute, aby ste nedostali pokutu?

V zaparkovanom aute psa nenechávajte, radšej ho zoberte so sebou

Vzduch v aute na slnku sa zohrieva extrémne rýchlo, nepomôžu ani pootvorené okná.

Autosalón v Pekingu otvára svoje brány. Ponúkne vyše 100 svetových premiér

Na výstavnej ploche s rozlohou 220-tisíc metrov štvorcových si môžu návštevníci pozrieť vyše 1000 áut.