Audi tvrdí, že úprava 3-litrových dieselových modelov bude jednoduchá

Úprava motorov so zakázaným softvérom bude finančne zvládnuteľné. Platí to aj pre 3-litrový šesťvalec.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Audi)

Ingolstadt 8. decembra (TASR) - Nemecký výrobca luxusných áut Audi zistil, že možno postačia len jednoduché technické úpravy dieselových motorov vybavených softvérom, ktorý dokáže počas testovania zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Oznámil to dnes Rupert Stadler, riaditeľ automobilky Audi, ktorá patrí koncernu Volkswagen (VW). Informovala o tom agentúra Reuters.

Úprava motorov je finančne zvládnuteľná

Najväčším európskym automobilovým koncernom VW otriasa emisný škandál. Americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) totiž v septembri obvinila VW, že nainštaloval do 482.000 dieselových áut vyrobených v rokoch 2009 až 2015 softvér, ktorý počas testovania umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Volkswagen neskôr priznal, že na celom svete jazdí zhruba 11 miliónov vozidiel s týmto softvérom.

A koncom novembra VW a Audi oznámili, že aj približne 85.000 vozidiel Audi s dieselovým motorom V6 s objemom 3 litre je vybavených kontroverzným softvérom.

Generálny riaditeľ celého koncernu VW Matthias Müller minulý mesiac naznačil, že úprava približne 8,5 milióna dieselových áut dodaných na európsky trh, ktorých sa týka emisný škandál, bude "technicky aj finančne zvládnuteľná".

Audi chce poctivé riešenie voči klientom

A dnes jeho kolega Stadler vyhlásil, že úprava 3-litrových dieselových motorov V-6, bude možno tiež rovnako jednoduchá. A týka sa to aj modelov Porsche a VW, ktoré sú vybavené týmto motorom. Trojlitrový dieselový motor v prémiových modeloch totiž využíva tri softvérové programy a len jeden z nich je ten, ktorý už USA zakázali.

"Predmetom diskusie je rýchle, poctivé a voči klientom priateľské riešenie," povedal Swift na zhromaždení robotníkov v centrále Audi v Ingolstadte. Dodal, že Audi sa každý deň posúva o krok bližšie k vyriešeniu celého problému.

Audi, ktorá sa podieľa asi 40 % na zisku celého koncernu VW, minulý týždeň vymenovala Müllera za predsedu dozornej rady. Zároveň vymenila šéfa pre výskum a vývoj. Novým vedúcim tohto oddelenia sa stal Stefan Knirsch, dovtedajší šéf vývoja motorov. Knirsch nahradil Ulricha Hackenberga, ktorého dozorná rada po 30 rokoch suspendovala spolu s ďalšími dvomi šéfmi vývoja a výskumu vo Volkswagen Group v septembri práve v dôsledku emisného škandálu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  2. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  3. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  4. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 378
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 461
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 704
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 240
  5. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 010
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 979
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 913
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 699
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 498
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 896

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Mikuláš Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu. A rozhodol sa, že nebude mlčať. Protestuje.

EKONOMIKA

Prečo sa Juhoafričan teší, keď si môže poslať životopis cez SMS (rozhovor)

Na zemi žije viac ľudí bez fyzickej adresy než s adresou.

KOMENTÁRE

Mihál opúšťa Sulíka. Máme na viac?

Predseda SaS je výraznou osobnosťou, ktorá ľudí rozdeľuje.

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Danko sa nás na nič nespýtal, hovorí šéf EPH.

Neprehliadnite tiež

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu

Ak natankujete Jaguar na pumpe Shell, môžete zaplatiť online priamo z auta

Platbu za palivo jednoducho potvrdíte na dotykovom displeji.

Česká vláda dá miliardu na vybudovanie nabíjačiek pre elektromobily

Pomôcť by mali aj dotácie na kúpu elektromobilov.

Pozrite si rebríček 50 najpredávanejších áut sveta

Jediným nováčikom v prvej desiatke poradia je Honda Civic.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop