Audi tvrdí, že úprava 3-litrových dieselových modelov bude jednoduchá

Úprava motorov so zakázaným softvérom bude finančne zvládnuteľné. Platí to aj pre 3-litrový šesťvalec.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Audi)

Ingolstadt 8. decembra (TASR) - Nemecký výrobca luxusných áut Audi zistil, že možno postačia len jednoduché technické úpravy dieselových motorov vybavených softvérom, ktorý dokáže počas testovania zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Oznámil to dnes Rupert Stadler, riaditeľ automobilky Audi, ktorá patrí koncernu Volkswagen (VW). Informovala o tom agentúra Reuters.

Úprava motorov je finančne zvládnuteľná

Najväčším európskym automobilovým koncernom VW otriasa emisný škandál. Americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) totiž v septembri obvinila VW, že nainštaloval do 482.000 dieselových áut vyrobených v rokoch 2009 až 2015 softvér, ktorý počas testovania umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Volkswagen neskôr priznal, že na celom svete jazdí zhruba 11 miliónov vozidiel s týmto softvérom.

Článok pokračuje pod video reklamou

A koncom novembra VW a Audi oznámili, že aj približne 85.000 vozidiel Audi s dieselovým motorom V6 s objemom 3 litre je vybavených kontroverzným softvérom.

Generálny riaditeľ celého koncernu VW Matthias Müller minulý mesiac naznačil, že úprava približne 8,5 milióna dieselových áut dodaných na európsky trh, ktorých sa týka emisný škandál, bude "technicky aj finančne zvládnuteľná".

Audi chce poctivé riešenie voči klientom

A dnes jeho kolega Stadler vyhlásil, že úprava 3-litrových dieselových motorov V-6, bude možno tiež rovnako jednoduchá. A týka sa to aj modelov Porsche a VW, ktoré sú vybavené týmto motorom. Trojlitrový dieselový motor v prémiových modeloch totiž využíva tri softvérové programy a len jeden z nich je ten, ktorý už USA zakázali.

"Predmetom diskusie je rýchle, poctivé a voči klientom priateľské riešenie," povedal Swift na zhromaždení robotníkov v centrále Audi v Ingolstadte. Dodal, že Audi sa každý deň posúva o krok bližšie k vyriešeniu celého problému.

Audi, ktorá sa podieľa asi 40 % na zisku celého koncernu VW, minulý týždeň vymenovala Müllera za predsedu dozornej rady. Zároveň vymenila šéfa pre výskum a vývoj. Novým vedúcim tohto oddelenia sa stal Stefan Knirsch, dovtedajší šéf vývoja motorov. Knirsch nahradil Ulricha Hackenberga, ktorého dozorná rada po 30 rokoch suspendovala spolu s ďalšími dvomi šéfmi vývoja a výskumu vo Volkswagen Group v septembri práve v dôsledku emisného škandálu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  5. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  6. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  8. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  9. Domov sa skladá z detailov – dolaďte ten svoj na Moddome
  10. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si?
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  2. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  5. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  7. Výhody virtuálneho sídla spoločnosti
  8. Medzinárodný týždeň na EU v Bratislave
  9. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  10. Ako znížiť spotrebu energie v obciach a mestách
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 401
  2. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 13 346
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 11 837
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 377
  5. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 824
  6. Nepodceňujte príznaky psoriázy 4 773
  7. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku 2 401
  8. Prečo úspešní odchádzajú od nedokončených úloh? 2 251
  9. Dlhopisy s fixným výnosom 6,6 % p.a. 2 005
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 1 987

Téma: Nemecko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Audi

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Peniaze na reformu školstva v rozpočte nevidno

Školstvo je v rozpočte málo ambiciózne.

AUTORSKÁ STRANA MATÚŠA KRČMÁRIKA

Český diktátor je o krok bližšie

Čechom akoby to bolo jedno.

DOMOV

Polícia ide po stope nebezpečných odpadov zo skládky pri Bratislave

Zadržaný Grebeči s Vassalom spolupracoval.

Neprehliadnite tiež

Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?

Úroveň bezpečnej jazdy určujú pneumatiky.

Škoda Kodiaq ako štýlové kupé? Áno, ale nie pre Európu

Chystaný model sa má v Číne stať vlajkovou loďou

Aká je ponuka lacných áut s veľkým kufrom? Kombi sú na ústupe

Najlacnejší model s kufrom nad 400 litrov stojí 6 590 eur.